Спад при застраховки в Румъния е засегнал приходите на "Еврохолд"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Спад при застраховки в Румъния е засегнал приходите на "Еврохолд"

Ръководството на холдинга с председател на управителния съвет Кирил Бошов е решило да ограничи продажбите на "Гражданска отговорност" на рискови шофьори

Спад при застраховки в Румъния е засегнал приходите на "Еврохолд"

Автомобилният подхолдинг на компанията показва силен ръст в продажбите

Весела Николаева
2661 прочитания

Ръководството на холдинга с председател на управителния съвет Кирил Бошов е решило да ограничи продажбите на "Гражданска отговорност" на рискови шофьори

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Приходите от застрахователна дейност на "Еврохолд България" са паднали заради слаби резултати от румънския пазар, показват данни на холдинга за първите четири месеца на тази година. Сравнено със същия период на миналата година, намалението на всички събрани премии е с 15%, до 48.2 млн. евро. Справката показва, че основната причина е застрахователят "Евроинс Румъния", който отчита понижение на приходите при всички видове полици. Основната част от продажбите му са "Гражданска отговорност". Според обясненията на ръководството причината за този резултат е решение да се намалят "експозициите към рискови клиенти по видове застраховки, които се отличават с висока честота на щетите".

Разпределяне на риска

През миналата година румънският регулатор спря за близо месец продажбите на "Гражданска отговорност" на "Евроинс" в северната ни съседка. От съобщението на "Еврохолд" става ясно, че компанията е увеличила тарифите по задължителната застраховка с над 10% за румънския пазар, а тези по "Каско" - с повече от 15%. Според ръководството това съвпада и с поведението на други играчи на местния пазар, които се стремят към устойчив резултат.

"Гражданска отговорност" в България от години е силно губеща за много компании, подобна е ситуацията и в Румъния. За много дружества обаче тази застраховка е начин да си набавят бързо свежи пари, макар и с цената на затрудения след време. Давността за плащането на обезщетения е пет години, така че дългосрочното планиране на какви клиенти се продава и при какви тарифи е много важно за стабилността на компанията. Преди няколко месеца в интервю за "Капитал Daily" председателят на надзорния съвет на "Еврохолд" Асен Христов каза, че на големи пазари като румънския "Гражданска" може да бъде печеливша, ако се прави добро разпределение на портфейла и се избягват рисковите клиенти. Почти без промяна са останали приходите от "Евроинс Македония", но пък добре се представя българският застраховател – благодарение на "Автокаско" и полици извън имуществените и автомобилните, премиите му са се повишили с над 7%.

Здравна промяна

Здравноосигурителният фонд на "Еврохолд", който вече е застрахователна компания, отбелязва намаление на приходите си с 19% до 749 хил. лв. Трябва да се има предвид, че с лиценз за здравна застраховка разполагат и други компании от групата и е възможно някои клиенти да са се насочили към тях. За сравнение – през периода януари - април на миналата година приходите на "Евроинс" и на "Евроинс здравно осигуряване" по "Заболяване" са били общо 1.83 млн. лв., а на "Интерамерикан" - 12 хил. лв. Последното стана част от "Еврохолд" в края на август миналата година и със сделката холандската компания Achmea излезе от българския пазар.

Най-новата компания на групата - "Евроинс Живот", която наследи животозастрахователния бизнес на "Интерамерикан", вече е набрала близо 300 хил. лв. премии. За нея не може да се направи сравнение с миналата година, тъй като тя съществува само от няколко месеца.

Автомобилният бизнес на "Еврохолд" показва доста по-добри резултати от застрахователния – за първите четири месеца на годината автомобилният подхолдинг "Авто Юнион" е продал общо 1295 автомобила, което е двойно повече спрямо същия период на миналата. Процентно най-голям е ръстът при "Нисан София", представител на едноименните автомобили, но началната база при тях е много ниска. Почти половината от реализираните коли са от "Еспас ауто", което продава "Рено" и "Дачия".

Автор: Капитал Daily

Приходите от застрахователна дейност на "Еврохолд България" са паднали заради слаби резултати от румънския пазар, показват данни на холдинга за първите четири месеца на тази година. Сравнено със същия период на миналата година, намалението на всички събрани премии е с 15%, до 48.2 млн. евро. Справката показва, че основната причина е застрахователят "Евроинс Румъния", който отчита понижение на приходите при всички видове полици. Основната част от продажбите му са "Гражданска отговорност". Според обясненията на ръководството причината за този резултат е решение да се намалят "експозициите към рискови клиенти по видове застраховки, които се отличават с висока честота на щетите".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK