С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 май 2014, 17:10, 8997 прочитания

Red Bull ще налага като дневни напитки с натурални съставки

Брандът е лидер на пазара на енергийни напитки в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията Red Bull ще налага като дневни напитките от новата серия Editions, която беше пусната на българския пазар. Те са с вкус на червена боровинка, синя боровинка и лайм. Продуктите вече присъстват в други 26 държави, съобщиха от офиса на Red Bull в София. В тях са добавени натурални съставки, заради които срокът им на годност е по-малък (до една година).

Новите вкусове ще се продават в магазинната мрежа и в заведенията. Рекламата им няма да е агресивна – главно чрез пана, разположени на пешеходните зони в големите градове, и чрез банери в електронни издания, съобщиха от компанията. Посланието е, че това са дневни напитки, тъй като дават енергия, която е нужна именно през светлата част от денонощието, обясниха представителите на бранда за България.


Как се развива пазарът

Българският пазар на енергийни напитки за 2013 г. се оценява на около 12.5 млн. литра на стойност 84 млн. лв., показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки. Според информация от представителите на Red Bull за България енергийните напитки са една от малкото категории, които за последните три години показват стабилен ръст най-вече в обем. Компанията е с най-голям дял сред енергийните напитки в страната – около 30% в обем и около 50% - в стойност.

Пазарът е силно конкурентен и с ясно разграничени сегменти: брандове във високия ценови сегмент (като Red Bull, Rockstar, Monster) и такива, които залагат на обем (като "Пит бул" и собствените марки на веригите - private labels).

Според информация от представителите на Red Bull за България около 50% от продажбите се реализират в заведения, а останалите - в магазини и бензиностанции. Бензиностанциите обаче губят своята тежест в продажбите - като обем и повече като стойност.



Нови вкусове

Нововъведенията са насочени главно в посока към различни разфасовки и вкусове. "Производителите търсят повишена добавена стойност, включително чрез използване на нови комбинации от съставки (плодови аромати, сокове, природни натурални съставки). Тези иновации разширяват възможностите на енергийните напитки да допринесат за хидратация, възстановяване, повишена бдителност и укрепване на имунната система, както и да отлагат стареенето", коментира Жана Величкова, председател на браншовата организация.

Иновация за българския пазар са например малките опаковки под формата на шотове. Прогнозата за тях е, че ще останат нишов продукт.

Прогнозите

Прогнозата на Величкова е за запазване на устойчив интерес към енергийните напитки. И посочва, че до 2018 г. се очаква глобално средното им потребление на човек от населението да бъде повече от два литра (при стойности малко над един милиард литра към момента). Северна Америка ще продължи тенденцията към най-голямо увеличение на потреблението на човек от населението, а Азия ще остане водещ район по обем на продажби. Един от най-динамичните пазари с ръст ще бъде малкият за момента африкански пазар, обобщава Величкова.

Топ 10

Според данни на Zenith International през 2011 г. първите десет държави - потребителки на енергийни напитки, са САЩ, Виетнам, Китай, Великобритания, Тайланд, Мексико, Австралия, Германия, Полша и Саудитска Арабия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 660 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 1016 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Shell не се отказва от преработвателния бизнес

Загубите на рафинериите тежат на резултатите на петролния гигант

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10