С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 май 2014, 17:10, 9509 прочитания

Red Bull ще налага като дневни напитки с натурални съставки

Брандът е лидер на пазара на енергийни напитки в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията Red Bull ще налага като дневни напитките от новата серия Editions, която беше пусната на българския пазар. Те са с вкус на червена боровинка, синя боровинка и лайм. Продуктите вече присъстват в други 26 държави, съобщиха от офиса на Red Bull в София. В тях са добавени натурални съставки, заради които срокът им на годност е по-малък (до една година).

Новите вкусове ще се продават в магазинната мрежа и в заведенията. Рекламата им няма да е агресивна – главно чрез пана, разположени на пешеходните зони в големите градове, и чрез банери в електронни издания, съобщиха от компанията. Посланието е, че това са дневни напитки, тъй като дават енергия, която е нужна именно през светлата част от денонощието, обясниха представителите на бранда за България.


Как се развива пазарът

Българският пазар на енергийни напитки за 2013 г. се оценява на около 12.5 млн. литра на стойност 84 млн. лв., показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки. Според информация от представителите на Red Bull за България енергийните напитки са една от малкото категории, които за последните три години показват стабилен ръст най-вече в обем. Компанията е с най-голям дял сред енергийните напитки в страната – около 30% в обем и около 50% - в стойност.

Пазарът е силно конкурентен и с ясно разграничени сегменти: брандове във високия ценови сегмент (като Red Bull, Rockstar, Monster) и такива, които залагат на обем (като "Пит бул" и собствените марки на веригите - private labels).

Според информация от представителите на Red Bull за България около 50% от продажбите се реализират в заведения, а останалите - в магазини и бензиностанции. Бензиностанциите обаче губят своята тежест в продажбите - като обем и повече като стойност.



Нови вкусове

Нововъведенията са насочени главно в посока към различни разфасовки и вкусове. "Производителите търсят повишена добавена стойност, включително чрез използване на нови комбинации от съставки (плодови аромати, сокове, природни натурални съставки). Тези иновации разширяват възможностите на енергийните напитки да допринесат за хидратация, възстановяване, повишена бдителност и укрепване на имунната система, както и да отлагат стареенето", коментира Жана Величкова, председател на браншовата организация.

Иновация за българския пазар са например малките опаковки под формата на шотове. Прогнозата за тях е, че ще останат нишов продукт.

Прогнозите

Прогнозата на Величкова е за запазване на устойчив интерес към енергийните напитки. И посочва, че до 2018 г. се очаква глобално средното им потребление на човек от населението да бъде повече от два литра (при стойности малко над един милиард литра към момента). Северна Америка ще продължи тенденцията към най-голямо увеличение на потреблението на човек от населението, а Азия ще остане водещ район по обем на продажби. Един от най-динамичните пазари с ръст ще бъде малкият за момента африкански пазар, обобщава Величкова.

Топ 10

Според данни на Zenith International през 2011 г. първите десет държави - потребителки на енергийни напитки, са САЩ, Виетнам, Китай, Великобритания, Тайланд, Мексико, Австралия, Германия, Полша и Саудитска Арабия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 633 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 533 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Shell не се отказва от преработвателния бизнес

Загубите на рафинериите тежат на резултатите на петролния гигант

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10