Red Bull ще налага като дневни напитки с натурални съставки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Red Bull ще налага като дневни напитки с натурални съставки

Red Bull ще налага като дневни напитки с натурални съставки

Брандът е лидер на пазара на енергийни напитки в страната

Мара Георгиева
10970 прочитания

© Георги Кожухаров


Компанията Red Bull ще налага като дневни напитките от новата серия Editions, която беше пусната на българския пазар. Те са с вкус на червена боровинка, синя боровинка и лайм. Продуктите вече присъстват в други 26 държави, съобщиха от офиса на Red Bull в София. В тях са добавени натурални съставки, заради които срокът им на годност е по-малък (до една година).

Новите вкусове ще се продават в магазинната мрежа и в заведенията. Рекламата им няма да е агресивна – главно чрез пана, разположени на пешеходните зони в големите градове, и чрез банери в електронни издания, съобщиха от компанията. Посланието е, че това са дневни напитки, тъй като дават енергия, която е нужна именно през светлата част от денонощието, обясниха представителите на бранда за България.

Как се развива пазарът

Българският пазар на енергийни напитки за 2013 г. се оценява на около 12.5 млн. литра на стойност 84 млн. лв., показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки. Според информация от представителите на Red Bull за България енергийните напитки са една от малкото категории, които за последните три години показват стабилен ръст най-вече в обем. Компанията е с най-голям дял сред енергийните напитки в страната – около 30% в обем и около 50% - в стойност.

Пазарът е силно конкурентен и с ясно разграничени сегменти: брандове във високия ценови сегмент (като Red Bull, Rockstar, Monster) и такива, които залагат на обем (като "Пит бул" и собствените марки на веригите - private labels).

Според информация от представителите на Red Bull за България около 50% от продажбите се реализират в заведения, а останалите - в магазини и бензиностанции. Бензиностанциите обаче губят своята тежест в продажбите - като обем и повече като стойност.

Нови вкусове

Нововъведенията са насочени главно в посока към различни разфасовки и вкусове. "Производителите търсят повишена добавена стойност, включително чрез използване на нови комбинации от съставки (плодови аромати, сокове, природни натурални съставки). Тези иновации разширяват възможностите на енергийните напитки да допринесат за хидратация, възстановяване, повишена бдителност и укрепване на имунната система, както и да отлагат стареенето", коментира Жана Величкова, председател на браншовата организация.

Иновация за българския пазар са например малките опаковки под формата на шотове. Прогнозата за тях е, че ще останат нишов продукт.

Прогнозите

Прогнозата на Величкова е за запазване на устойчив интерес към енергийните напитки. И посочва, че до 2018 г. се очаква глобално средното им потребление на човек от населението да бъде повече от два литра (при стойности малко над един милиард литра към момента). Северна Америка ще продължи тенденцията към най-голямо увеличение на потреблението на човек от населението, а Азия ще остане водещ район по обем на продажби. Един от най-динамичните пазари с ръст ще бъде малкият за момента африкански пазар, обобщава Величкова.

Топ 10

Според данни на Zenith International през 2011 г. първите десет държави - потребителки на енергийни напитки, са САЩ, Виетнам, Китай, Великобритания, Тайланд, Мексико, Австралия, Германия, Полша и Саудитска Арабия.

Компанията Red Bull ще налага като дневни напитките от новата серия Editions, която беше пусната на българския пазар. Те са с вкус на червена боровинка, синя боровинка и лайм. Продуктите вече присъстват в други 26 държави, съобщиха от офиса на Red Bull в София. В тях са добавени натурални съставки, заради които срокът им на годност е по-малък (до една година).

Новите вкусове ще се продават в магазинната мрежа и в заведенията. Рекламата им няма да е агресивна – главно чрез пана, разположени на пешеходните зони в големите градове, и чрез банери в електронни издания, съобщиха от компанията. Посланието е, че това са дневни напитки, тъй като дават енергия, която е нужна именно през светлата част от денонощието, обясниха представителите на бранда за България.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.