С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
35 21 май 2014, 17:29, 19447 прочитания

"Макс телеком" пусна мобилната си мрежа

Операторът започва да продава високоскоростен интернет под марката "Макс"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дългоочакваният четвърти играч на мобилния телеком пазар стартира предлагането на услуги за крайни потребители. След няколко месеца тестове мрежата от четвърто поколение (4G) на "Макс телеком" е вече факт. Тя е изградена по технологията Long Term Evolution (LTE) и за момента покрива 20% от населението на България. Чрез нея компанията ще предлага засега само високоскоростен мобилен интернет, като услугата ще е достъпна в София, Русе, Сливен, Стара Загора и Банско. Амбициите на ръководството и собственика на "Макс телеком" са той постепенно да увеличава обхвата на мрежата си, както и да се добавят нови услуги, сред които и пренос на глас. "Ние всъщност не сме четвъртият мобилен оператор в България, а първият доставчик на LTE в страната", каза изпълнителният директор на дружеството Питър Ковел по време на представяне на новата услуга във вторник вечерта. "Не сме някой беден роднина, който пристига в България просто ей така. Идваме с целта да навлезем първи в тази ниша", добави Ковел.

Новият партньор
 
С търговския старт на новата си LTE мрежа "Макс телеком" променя и марката, под която работи на "Макс" и излиза с ново лого. Компанията има партньорство с дистрибуторите на продуктите на Apple. Така с всеки закупен таблет iPad до края на юни потребителите ще получат и SIM карта с неограничен безплатен интернет, който ще важи до края на септември. Предложението важи само за устройствата, купени от официалните магазини на марката и в градовете, където в момента "Макс телеком" има обхват.
Целите на новия мобилен оператор са амбициозни. Компанията обещава до края на годината да увеличи покритието си до 35% от населението. По думите на ръководството това означава, че ще разполагат с около 300 базови станции в общо девет града.

"Работим по изграждането на тази мрежа през последната година. Българският пазар е много взискателен и има високи критерии за скорост на интернет", коментира Питър Ковел и допълни: "До края на годината ще имаме 35% покритие. LTE не е 2G или 3G и хората, които искат да се възползват от нея, са само процент от цялото население. Това е и нишата, към която се стремим." Според Ковел до края на петгодишния си план за развитие "Макс телеком" ще има 55% покритие на България по население.
 
Това още не е вашият глас

 
През 2011 г. Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) след състезателна процедура даде мобилни честоти на "Макс телеком", "Булсатком" и неизвестната тогава "4 Джи Ком". Което не означава автоматично, че ще имаме четвърти, пети и шести GSM оператор. "Макс телеком" и "Булсатком", макар и след известно забавяне, стартираха изграждане на свои мрежи и платиха таксите зе лицензите и честотите си към КРС. Междувременно основателят на "Макс телеком" Красимир Стойчев продаде фирмата на базирания в Англия инвеститор с руски произход Даниел Купсин.


Собственикът на новия оператор Даниел Купсин вече инвестира над 40 млн. евро в проекта си в България

Фотограф: НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Всъщност, колкото и да се цели в специфична ниша на телеком пазара - потребителите на мобилен интернет, успехът и изобщо оцеляването на "Макс телеком" зависи от това дали операторът ще успее да предложи и пренос на глас. Причината е, че макар и от една страна търсенето на високоскоростен пренос на данни и достъп да интернет да се увеличава непрекъснато, от друга страна действащите GSM оператори имат свои проекти за навлизане именно в този сегмент на пазара. И ако някой от тях стартира пръв предлагане на подобни услуги по-масирано, шансът някой от новите играчи изобщо да привлече клиенти намалява драстично, още повече ако в пакета му няма и гласова услуга. Доколкото обаче изграждането на мрежа с пълно покритие на България и възможност за пренос на глас е скъпо, за Даниел Купсин ключов остава въпросът ще получи ли възможност да ползва мрежата от второ поколение на "Мобилтел", "Глобул" или БТК.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Goldman Sachs започва да се изтегля от бизнеса със суровини

Регулаторен и политически натиск водят до отказ от печелившите операции

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10