С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 21 май 2014, 17:44, 4622 прочитания

Поръчки с по-висока добавена стойност вдигнаха печалбата на "Билборд"

Приходите на компанията са паднали леко през първото тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за външна реклама "Билборд" е променила структурата на поръчките си през първото тримесечие на тази година. Това е довело до минимален спад на продажбите, но печалбата се е увеличила, показва консолидираният отчет, в който са включени данните на дъщерните дружества. От "Билборд" обясниха пред "Капитал Daily", че през периода дружествата от групата са отчели поръчки на продукти, които са с по-голяма добавена стойност. Това е станало за сметка на други, които са били с по-малки маржове, но от тях е имало по-големи обороти, най-вече при офсетовия печат. "В рекламния и печатарския бизнес структурата на продуктите се променя непрекъснато, не е константна величина", казаха от "Билборд".

Оптимистични очаквания


Към края на март нетната печалба на дружеството е 144 хил. лв., без да се включва тази на фирми, в които компанията има малцинствено участие – от тях тя е 105 хил. лв. Общите приходи са намалели с 1.17% спрямо март миналата година, сочат справките към Комисията за финансов надзор.
Прогнозата на ръководството е през тази година консолидираните приходи да се увеличат с около 3% спрямо миналата с надежда за по-голям ръст на печалбата. Очакванията са на база икономическата ситуация в ЕС и в България през миналата година, като е взета предвид и международната политическа обстановка. Негативно влияние може да има от не особено активното вътрешно потребление и консервативните рекламни бюджети на компаниите в България и през тази година, посочиха от "Билборд". За миналата година по оценка на компанията реалните поръчки са останали в границите на консервативния подход, наложен през последните три и половина години. Обемът им за 2013 г. се е увеличил с 5% на консолидирана база в сравнение с 2012 г.

Гъвкавост в кризата

От ръководството добавиха, че за тях е голямо постижение като цяло задържането на резултатите въпреки кризата и за периода 2009 - 2013 г. дори имат ръст на приходите, което "в сферата на рекламата е по-скоро рекорд". При първите признаци за финансови затруднения компаниите свиват най-много разходите за реклама, а по оценки на сектора в България разликата между сега и предкризисните години е в пъти. От "Билборд" казват, че на практика запазването и ръстът на приходите им на практика означава увеличение на пазарния дял. "Усилията на компаниите от групата са категорично насочени към увеличаване на експорта и навлизането на нови пазари", казаха още от дружеството. През миналата година не са липсвали и финансови затруднения за сектора, става ясно от отговорите. Те са свързани с трудности при договаряне и получаване на банково финансиране, а за дружеството продължава да е проблем и трудната събираемост на вземанията от клиенти и голямата междуфирмена задлъжнялост.



За тази година не се предвиждат големи инвестиции, но от "Билборд" планират да развиват потенциала на миналогодишното си вложение в базата си във Варна. Там са вложени около 1 млн. евро в мощности за производство на хартиени опаковки, като намерението е тази дейност да се разширява и към чужбина. Според ръководството този сегмент се развива добре и прави добри ръстове и по време на криза. Предизборната кампания не е имала влияние върху резултатите през първото тримесечие, тъй като "Билборд" не работи в тази област, стана ясно от отговорите.

Финансови данни
Показател (в хил. лв.) I.-III.2014 I.-III.2013
Печалба 144 62
Общо приходи 6 930 7 012
- продажби 6 908 6 987
Общо разходи 6 675 6 827
- за материали 2 451 2 811
Активи 62 683 62 083
Дългосрочни задължения 20 607 20 770
Краткосрочни задължения 14 017 13 503
Източник: Консолидиран отчет
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 835 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 590 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Netflix ускорява експанзията си в Европа

Американската платформа за видеосъдържание навлиза в още 6 държави до края на годината

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10