Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 21 май 2014, 17:44, 4907 прочитания

Поръчки с по-висока добавена стойност вдигнаха печалбата на "Билборд"

Приходите на компанията са паднали леко през първото тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за външна реклама "Билборд" е променила структурата на поръчките си през първото тримесечие на тази година. Това е довело до минимален спад на продажбите, но печалбата се е увеличила, показва консолидираният отчет, в който са включени данните на дъщерните дружества. От "Билборд" обясниха пред "Капитал Daily", че през периода дружествата от групата са отчели поръчки на продукти, които са с по-голяма добавена стойност. Това е станало за сметка на други, които са били с по-малки маржове, но от тях е имало по-големи обороти, най-вече при офсетовия печат. "В рекламния и печатарския бизнес структурата на продуктите се променя непрекъснато, не е константна величина", казаха от "Билборд".

Оптимистични очаквания


Към края на март нетната печалба на дружеството е 144 хил. лв., без да се включва тази на фирми, в които компанията има малцинствено участие – от тях тя е 105 хил. лв. Общите приходи са намалели с 1.17% спрямо март миналата година, сочат справките към Комисията за финансов надзор.
Прогнозата на ръководството е през тази година консолидираните приходи да се увеличат с около 3% спрямо миналата с надежда за по-голям ръст на печалбата. Очакванията са на база икономическата ситуация в ЕС и в България през миналата година, като е взета предвид и международната политическа обстановка. Негативно влияние може да има от не особено активното вътрешно потребление и консервативните рекламни бюджети на компаниите в България и през тази година, посочиха от "Билборд". За миналата година по оценка на компанията реалните поръчки са останали в границите на консервативния подход, наложен през последните три и половина години. Обемът им за 2013 г. се е увеличил с 5% на консолидирана база в сравнение с 2012 г.

Гъвкавост в кризата

От ръководството добавиха, че за тях е голямо постижение като цяло задържането на резултатите въпреки кризата и за периода 2009 - 2013 г. дори имат ръст на приходите, което "в сферата на рекламата е по-скоро рекорд". При първите признаци за финансови затруднения компаниите свиват най-много разходите за реклама, а по оценки на сектора в България разликата между сега и предкризисните години е в пъти. От "Билборд" казват, че на практика запазването и ръстът на приходите им на практика означава увеличение на пазарния дял. "Усилията на компаниите от групата са категорично насочени към увеличаване на експорта и навлизането на нови пазари", казаха още от дружеството. През миналата година не са липсвали и финансови затруднения за сектора, става ясно от отговорите. Те са свързани с трудности при договаряне и получаване на банково финансиране, а за дружеството продължава да е проблем и трудната събираемост на вземанията от клиенти и голямата междуфирмена задлъжнялост.



За тази година не се предвиждат големи инвестиции, но от "Билборд" планират да развиват потенциала на миналогодишното си вложение в базата си във Варна. Там са вложени около 1 млн. евро в мощности за производство на хартиени опаковки, като намерението е тази дейност да се разширява и към чужбина. Според ръководството този сегмент се развива добре и прави добри ръстове и по време на криза. Предизборната кампания не е имала влияние върху резултатите през първото тримесечие, тъй като "Билборд" не работи в тази област, стана ясно от отговорите.

Финансови данни
Показател (в хил. лв.) I.-III.2014 I.-III.2013
Печалба 144 62
Общо приходи 6 930 7 012
- продажби 6 908 6 987
Общо разходи 6 675 6 827
- за материали 2 451 2 811
Активи 62 683 62 083
Дългосрочни задължения 20 607 20 770
Краткосрочни задължения 14 017 13 503
Източник: Консолидиран отчет
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пазарът на техника: Застой за неопределено време Пазарът на техника: Застой за неопределено време

Секторът страда от забавени доставки и намалено потребление заради карантината

8 апр 2020, 676 прочитания

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца 1 "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 2315 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Netflix ускорява експанзията си в Европа

Американската платформа за видеосъдържание навлиза в още 6 държави до края на годината

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10