Netflix ускорява експанзията си в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix ускорява експанзията си в Европа

Разходите за експанзията в Европа ще натежат на финансовите резултати на международното подразделение на компанията

Netflix ускорява експанзията си в Европа

Американската платформа за видеосъдържание навлиза в още 6 държави до края на годината

4506 прочитания

Разходите за експанзията в Европа ще натежат на финансовите резултати на международното подразделение на компанията

© Reuters


48 млн. са абонатите на Netflix
35.7 млн. са клиентите само в САЩ
40 страни може да се ползва услугата

Американската онлайн платформа за видеосъдържание Netflix засилва експанзията си в Европа и до края на годината ще предлага услугите си във Франция, Германия, Австрия, Швейцария, Белгия и Люксембург. Това съобщи Reuters, като се позовава на изявление на компанията.

Още не е ясна цената на абонамента

По този начин интернет потребителите в шестте страни ще имат възможност срещу платен абонамент да ползват стрийминг услугата и да имат достъп до телевизионни сериали и филми, както и до собствени серии на Netflix като House of Cards.

В началото на годината от Netflix обявиха, че планират да разширят дейността си на Стария континент, без да казват кога точно ще стане това. Тогава Wall Street Journal съобщи, че компанията е започнала преговори с щатски разпространители за лицензни права за популярни холивудски продукции в няколко европейски държави, включително Франция и Германия.

В момента Netflix има 48 млн. абонати в 40 страни, от които 35.7 млн. са в САЩ, където компанията е лидер на пазара. В Европа има операции във Великобритания, страните от Скандинавския полуостров и Холандия. Все още няма точни дати за старта на услугата в шестте държави в Европа, както и за цената на абонамента, но "тя няма да е е ниска", твърдят от компанията.

Конкурентен и растящ пазар

Апетитът на американската компания е насочен приоритетно към големите пазари на Германия и Франция, където широколентовият достъп до интернет е доста разпространен. Данните на анализаторската компания SNL Kagan показват, че Германия е на първо място сред европейските страни по брой на домакинствата с достъп до широколентов интернет, като през 2013 г. такъв имат 29.1 млн. Франция е на трето място с 24.7 млн. след Русия.

През последните години много медийни и технологични компании в Европа се опитват да запазят място в разрастващия се пазар на онлайн видеосъдържание, като вече на пазара има десетки такива услуги срещу месечен абонамент от около 10 евро. Преди няколко месеца германският сателитен оператор Sky Deutschland започна своя алтернатива на Netflix, наречена Snap, а италианската Mediase стартира своя подобна услуга Infinity.

Netflix ще се конкурира и с вече наложили се подобни услуги като Canal Play Infinity на Canal Plus във Франция, която е собственост на медийната група Vivendi, както и с Prime Instant Video на Amazon в Германия.

От друга страна, Франция има сложни и рестриктивни правила кога филмите могат да бъдат пускани пред публика в различни формати. Правилата забраняват например предлагането на филм срещу каквато и да е месечна абонаментна услуга за видео до три години след дебюта му в кината, макар че той може да бъде нает чрез услуга за кабелна телевизия.

Допълнителни разходи

Разходите за експанзията в Европа ще натежат на финансовите резултати на международното подразделение на компанията, обявиха в края на април в писмо до акционерите от ръководството. Международното поделение на Netflix приключи последната финансова година със загуба от 35 млн. долара, която е два пъти по-малко от предходната. От компанията заявиха амбиции то да стане печелившо през тази финансова година, но предупредиха, че планираната експанзия на Стария континент ще продължи да се отразява на крайния резултат.

Netflix получава около 25% от приходите си от стрийминг от операциите си зад граница. Компанията заяви, че очаква международните й операции да задминат американския пазар. За първото тримесечие американското поделение е отчело печалба от 201 млн. долара, а като цяло Netflix приключи с печалба от 53 млн. долара.

48 млн. са абонатите на Netflix
35.7 млн. са клиентите само в САЩ

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    И съвсем лекичко вдигнаха месечната такса.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    fonche avatar :-|
    Иван

    Значи няма да е скоро в България.
    Торентите имат голяма популярност тук, но лично аз съм склонен да плащам на Нетфликс за услугата (реф. цените в US).

  • 3
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov

    със замунда и vbox, не виждам кой би се навил да плаща за видео стрийминг в България.
    voyo.bg се пробват, но не мился, че имат какъвто и да е успех.

  • 4
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#2] от "Фоуч":

    А според мен доста хора ще сме склонни да си плащаме ако услугата е удобна и кокурентна. Ако например ми предложат актуален филм който е току-що свален от големия екран срещи 1-2 долара с удоволствеи ще го платя.
    Също много голям пазар са американски сериали които да бъдат предлагани веднага след излъчването в щатите. Там го излъчват днес, утре вечер го гледам срещу 1 долар епизода - перфектната сделка.

  • 5
    eminem9876 avatar :-|
    eminem9876

    До коментар [#3] от "mano":

    Нормално е сайт като войо да се провали. В него няма никакво съдържание. Сайта е тъп и нямо кой да плаща за филми от преди 20 години.
    Мисля, че Нетфликс ще има успех в България. Щом толкова много хора го ползват, защо да няма успех и тук. За цена до 15 лв на месец ще има абонати като навлезе в България.

  • 6
    stefand avatar :-|
    stefand

    Статистиката показва, че там където са навлезли Netflix, торент трафика намалява драстично.

  • 7
    bolivar avatar :-|
    bolivar

    До коментар [#3] от "mano":

    Voyo имат малък каталог и висока цена за него.

  • 8
    sguevski avatar :-|
    Спас

    Преди няколко месеца Макс телеком не се ли похвалиха, че Netflix влизат в България чрез тях? Явно Netflix не са разбрали :)

  • 9
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    До коментар [#2] от "Фоуч":
    До коментар [#4] от "m17":

    Не си мислете, че е по различно от войо . Някой друг сериал и нов филм един път в месеца, всичко друго е старо.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK