Google заделя 30 млрд. долара за придобивания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google заделя 30 млрд. долара за придобивания

pixabay

Google заделя 30 млрд. долара за придобивания

Интернет гигантът ще инвестира, за да навлезе в нови пазарни ниши, като например производството на хардуер

Юлиян Арнаудов
3601 прочитания

pixabay

© STEPHEN HIRD


Google планира да похарчи до 30 млрд. долара за придобивания, като стремежът зад това намерение ще е навлизане на нови пазари, като например производството на хардуер. Това показват документите, подадени до американската комисия за ценни книжа (SEC). Основна цел на интернет гиганта ще бъдат компании извън САЩ. През изминалата година пропадна подобна сделка за около 4-5 млрд. долара, при която Google трябваше да купи неназовано дружество, коментира Financial Times. Мащабът на потенциалните глобални придобивания, които онлайн компанията планира, са в резултат на запитване на SEC за това какво ще прави тя с големите суми, събрани в чуждестранни сметки. В края на март интернет дружеството обяви, че разполага с 34.5 млрд. долара, които се намират в нейни звена извън САЩ.

"Разумно е да очакваме, че Google се нуждае от между 20 и 30 млрд. долара от чуждестранните си приходи да финансираме потенциални придобивания на чуждестранни компании и технологии от 2013 г. нататък", пише компанията до SEC. "Ще продължим да използваме голяма част от нашите офшорни приходи за разрастване на глобалния ни бизнес в опит да навлезем в нови категории като мобилни устройства", се посочва още в писмото. Иронично то е написано преди около година, но едва през настоящата седмица е публикувано в публичното пространство. То е предадено, преди Google да продаде мобилното звено на Motorola на Lenovo. 

Всяка джаджа - с онлайн реклама

В кореспонденцията си до регулаторите Google също така разкрива, че се надява да интегрира своите онлайн реклами в устройства като "хладилници, автомобили, термостати, очила, часовници и няколко други възможности". Така компанията реално се надява да бъде част от концепцията "Интернет на нещата", в което почти всяка джаджа ще бъде свързана с глобалната мрежа.  

Писмото до SEC е изпратено, преди Google да осъществи придобиването на производителя за умни термостати Nest за 3.2 млрд. долара. За да намали опасенията от нарушаване на неприкосновеността на личното пространство, за да използва информацията от устройствата за дейности като насочена реклама например, компанията ще изисква изричното разрешение от потребителите за достъп до данните им.

Въпреки големите амбиции на Google да придобива компании извън САЩ изпълнителните директори на останалите американски технологични корпорации предупредиха, че има дефицит на атрактивни и големи фирми, които могат да бъдат купени извън страната. Това важи особено в интернет индустрията.

Интернет гигантът твърди, че ще използва 30 млрд. долара от своите отвъдокеански активи за придобивания, но е малко вероятно да похарчи цялата сума наведнъж.

В името на ниските данъци

Американските технологични компании са критикувани от местните власти, че държат голяма част от парите си извън страната, за да плащат много по-малки или дори никакви данъци. Ако те прехвърлят сумите в САЩ, IT гигантите ще трябва да платят огромни суми за данъци и вместо това те ги оставят в своите звена разпръснати по света. Компаниите обаче не могат да ги съхраняват постоянно там. Законодателството на регистрираните американски дружества им позволява да не плащат веднага данъци за средствата, разпределени в задгранични звена, но трябва да има причина за натрупването на капитала там. Това доведе и до разследване на SEC, което има за цел да разбере за какви цели ще използват технологичните компании натрупаните средства в чужди сметки.

Google планира да похарчи до 30 млрд. долара за придобивания, като стремежът зад това намерение ще е навлизане на нови пазари, като например производството на хардуер. Това показват документите, подадени до американската комисия за ценни книжа (SEC). Основна цел на интернет гиганта ще бъдат компании извън САЩ. През изминалата година пропадна подобна сделка за около 4-5 млрд. долара, при която Google трябваше да купи неназовано дружество, коментира Financial Times. Мащабът на потенциалните глобални придобивания, които онлайн компанията планира, са в резултат на запитване на SEC за това какво ще прави тя с големите суми, събрани в чуждестранни сметки. В края на март интернет дружеството обяви, че разполага с 34.5 млрд. долара, които се намират в нейни звена извън САЩ.

"Разумно е да очакваме, че Google се нуждае от между 20 и 30 млрд. долара от чуждестранните си приходи да финансираме потенциални придобивания на чуждестранни компании и технологии от 2013 г. нататък", пише компанията до SEC. "Ще продължим да използваме голяма част от нашите офшорни приходи за разрастване на глобалния ни бизнес в опит да навлезем в нови категории като мобилни устройства", се посочва още в писмото. Иронично то е написано преди около година, но едва през настоящата седмица е публикувано в публичното пространство. То е предадено, преди Google да продаде мобилното звено на Motorola на Lenovo. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Капанът AstraZeneca

Капанът AstraZeneca

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK