"Трейс груп холд" ще изгради интермодален терминал в Пловдив
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс груп холд" ще изгради интермодален терминал в Пловдив

Проектирането и строителството ще отнемат 17 месеца

"Трейс груп холд" ще изгради интермодален терминал в Пловдив

Стойността на проекта е 8.6 млн. лв. без ДДС

6685 прочитания

Проектирането и строителството ще отнемат 17 месеца

© Мария Съботинова


Строителството на интермодален терминал в Пловдив, който да свърже автомобилния транспорт с железницата, трябва да приключи в края на 2015 г. В петък бяха подписани договорите за строителство и надзор на обекта. Те предвиждат пет месеца да отнеме проектирането, а 12 - строителството на терминала, който ще улесни обработката на товарите, съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта, цитиран от dnevnik.bg. Строителните дейности ще бъдат извършени от "Трейс груп холд", като стойността на договора е 8.6 млн. лв. без ДДС. Надзорът ще се осъществява от консултанта "Рубикон-Тест", като стойността на неговия договор е 449 хил. лв.

Нови заети

Очаква се около 70 човека да бъдат ангажирани при неговото изграждане, а 25 нови работни места ще бъдат открити, когато терминалът започне да функционира. Интермодалният терминал ще се намира на гара Тодор Каблешков, която е част от жп възел Пловдив и е разположена на магистралната жп линия София - Пловдив. Самата площадка ще бъде разположена от северната страна на гарата (в землището на с. Златитрап, местност Камиша, община Родопи). Подходът на автомобилите към терминала ще бъде от запад, като включването ще става директно в републиканската пътна мрежа по направлението Пловдив - Пещера, без да се преминава през населени пунктове. Така се избягват възможностите за злополуки и се премахват рискове при движението на товарните автомобили.

Проектът

Проектът предвижда върху площ от 71 450 м² да бъдат изградени терминална площадка за товаро-разтоварни операции на контейнери от вагон на автомобил и обратно, площадка за складиране на контейнерите, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, сграда за митнически контрол и митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

Строителството на интермодален терминал в Пловдив, който да свърже автомобилния транспорт с железницата, трябва да приключи в края на 2015 г. В петък бяха подписани договорите за строителство и надзор на обекта. Те предвиждат пет месеца да отнеме проектирането, а 12 - строителството на терминала, който ще улесни обработката на товарите, съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта, цитиран от dnevnik.bg. Строителните дейности ще бъдат извършени от "Трейс груп холд", като стойността на договора е 8.6 млн. лв. без ДДС. Надзорът ще се осъществява от консултанта "Рубикон-Тест", като стойността на неговия договор е 449 хил. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Браво на "Трейс Холд"АД,град Пловдив заслужава,и ще ползва връзката максимално ефективно:)

  • 2
    barbq avatar :-?
    BarBQ

    До коментар [#1] от "xalikarans":

    Откъде пък знаеш колко ефективно ще се използва?

  • 3
    borislav.krumov avatar :-|
    Bobby.k

    Всъщност ,"Браво" на "ПИМК" които са инвеститори в този проект,
    такъв интермодален терминал трябваше да съществува още от
    преди много години.
    В така наречените "бели държави" такива съоръжения се строят от
    държавата ,но както знаем в България имаме само територия и
    фигуративни институций ,та се налага бизнеса да взима нещата в свои
    ръце и да замества всички производни на гризачите които носят гордата титла държавен служител в министерство на транспорта и финансите и техните началници с умопомрачително затлъстели от
    бездействие мозъчета!

  • 4
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#3:"Bobby.k"]В така наречените "бели държави" такива съоръжения се строят от държавата ,но както знаем в България имаме само територия и фигуративни институций ,та се налага бизнеса да взима нещата в свои ръце[/quote]Няма нищо по-лошо от чиновник, който се вживява в ролята на предприемач. Един интермодален терминал за който държавата плати десетки милиони левове вече се използва като паркинг поради липса на интерес. Този риск следва да се поема от частния бизнес.

  • 5
    rusinovnikola avatar :-|
    rusinovnikola

    Няма ли такъв терминал в Драгоман, който пустее ако не се лъжа?

  • 6
    ajsayder avatar :-?
    Simo Petkov

    [quote#2:"Dantos"]Откъде пък знаеш колко ефективно ще се използва? [/quote]
    Спокойно може да се направи анализ - по броя на промишлените предприятия в региона на Пловдив и по тонажа на товарите .. дали ще е ефективен или не ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK