С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 май 2014, 17:49, 1914 прочитания

Sony ще изгражда съвместни предприятия за конзоли в Китай

Японският гигант прави заводите, за да може да продава PlayStation в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологичният гигант Sony ще изгради две съвместни предприятия в Китай, за да може да започне да произвежда и продава игралната конзола PlayStation в страната. Японската компания е сключила споразумение с местната група Shanghai Oriental Pearl за изграждането на завод, който ще е отговорен за хардуера на конзолите. Второто дружество пък ще бъде фокусирано върху софтуера, пише китайската фирма в документи до Шанхайската фондова борса, съобщава Reuters.

Двете съвместни предприятия ще бъдат разположени в свободната търговска зона в Шанхай. Все още няма пълни детайли по оперативната им работа, а подробностите ще бъдат оповестени допълнително по-късно, коментира говорител на Sony, цитиран от Reuters. Едно от предприятията ще разполага с регистриран капитал от 10 млн. юана (1.6 млн. долара), като собствеността ще бъде разпределена по следния начин – 51% за Shanghai Oriental Group и 49% за Sony. Другото предприятие ще е с 43.8 млн. юана регистриран капитал, но разпределението на собствеността ще бъде 70 към 30% в полза на японския гигант.  

Особености на китайския геймър

 
Основната причина Sony да инвестира в изграждането и създаването на дружествата е, че продажбата на игрални конзоли в Китай беше забранена и беше вдигната едва през януари т.г. В момента технологичните гиганти могат да реализират своите устройства единствено ако са произведени в рамките на свободната търговска зона в Шанхай и отговарят на изискванията и стандартите на китайските власти. Това прави пазара в този сегмент изключително труден. Пиратството и контрабандата достигат астрономически нива, а и навиците и предпочитанията на китайските геймъри коренно се различават от тези на традиционните пазари като Япония, Европа или САЩ. В Китай потребителите предпочитат игрите за персонални компютри и смартфони. Освен това местните гейм разработчици и издатели предпочитат безплатния бизнес на заглавията (т.нар. Free to play – F2P). При него игрите се предоставят без пари, но част от съдържанието като нови мисии, оръжия, предмети и др. виртуални стоки се предлагат срещу заплащане. Традиционният модел при конзолите е да се печели от продажбата на самите заглавия и на хардуера. Властите в Пекин бяха забранили игралните конзоли, защото "оказват негативен ефект върху умственото състояние на младежта".

Апетитна хапка

 
Действията на Sony идват само месец след като Microsoft обяви, че ще пусне своите конзоли XBox One през септември в Китай. Софтуерният гигант сключи споразумение с местната BestTV за изграждане на съвместно дружество. Nintendo обяви още преди вдигането на забраната за продажби на конзоли, че ще се опита да навлезе на китайския пазар, след като компанията изпитва финансови проблеми и отчита разочароващи приходи от новите си модели. Залозите са високи, защото до януари единственият достъп на китайските геймъри до видеоигри беше основно чрез пиратски копия за персонални компютри, нелегален внос на конзоли или заглавия и устройства, които са получили специално разрешение от властите в Пекин. Според годишната китайска конференция посветена на видеоигрите, местният гейм пазар се оценява на 13 млрд. долара годишно. Това го прави доста апетитен за трите основни играча – Sony, Microsoft и Nintendo, които се опитват да стимулират растежа на продажбите на своите нови конзоли отвъд традиционните си пазари.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 320 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 461 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BP подписа споразумение с "Роснефт" за шистов добив

Европейските енергийни гиганти не се отказват от сътрудничеството с Русия въпреки санкциите

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10