Google представи кола без шофьор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google представи кола без шофьор

Новият двуместен електрически прототип няма волан и педали за управление

Google представи кола без шофьор

Компанията очаква автономните коли да са достъпни в някои градове до две години

6656 прочитания

Новият двуместен електрически прототип няма волан и педали за управление

© Google


Интернет гигантът Google е създал прототип на автомобил без волан и педали като част от амбициозните си планове за въвеждане на пазара на автономни самоуправляващи се превозни средства, съобщава Reuters. Един от създателите на компанията – Сергей Брин, представи на конферeнцията Code в Калифорния концепцията за малките двуместни електрически коли, разработвани в сътрудничество с автомобилни производители и софтуерни разработчици като Uber. По думите му Google планира да произведе 200 такива коли в краткосрочен план и се надява, че ще бъдат достъпни за потребителите в определени градове до две години.

Повече сигурност

Компанията тества технологии за самоуправляващи се автомобили от 2009 г., като интегрира лазерни сензори и радари в стандартни модели като Toyota Prius и Lexus. Според Google автономните автомобили значително ще намалят катастрофите и инцидентите по пътищата. По-ранните прототипи обаче изискваха шофьорска намеса в определени ситуации, докато новият автомобил е напълно самостоятелен. Според Брин тези автомобили могат да оперират като таксита, които взимат пътници след повикване през смартфон и имат потенциал да бъдат използвани от свързани групи като своеобразни влакове.

"Десет секунди след като седнах в колата, вече си проверявах електронната поща. Бях забравил, че съм там – до голяма степен преживяването е като в седалков лифт", описва личните си впечатления Брин. Той не уточнява дали Google възнамерява да произвежда и продава автомобилите самостоятелно в бъдеще, като заявява само, че "компанията работи с партньори".

Самоуправляващите се коли засега са ограничени да се движат с до 40 км в час, но според Google няма причина да не се движат и със 160 км/ч., след като се докаже безопасността им. С цел повишаване на безопасността в предницата на колата има допълнителна защита от 60 см специална пяна, а предното стъкло е от пластмаса. "Надяваме се, че до две години ще сме надминали показателите за безопасност, които сме заложили и чиято цел е колата да е значително по-сигурна от такава с човек шофьор", заявява Брин.

Засега само няколко щата в САЩ, включително Калифорния и Невада, са приели закони, разрешаващи тестването на автомобили без шофьор на публични пътища. Google очаква тестването без шофьор постепенно да бъде разрешено както в останалите щати, така и в чужбина, след като бъдат доказани предимствата на автономните автомобили.

Технологии на бъдещето

Колите без шофьор са един от осемте проекта, разработвани от експерименталното звено на компанията Google X. Тази лаборатория се фокусира върху нови технологии, кои още са далеч от комерсиална употреба, но имат потенциал да променят цели индустрии в бъдеще. Проектите включват интернет мрежи, базирани на балони, базирани във въздуха вятърни турбини и "умните" очила Google Glass. От своя страна акционерите се надяват, че тези планове ще осигуряват стабилни парични потоци в бъдеще. В момента Google разчита за почти целия си приход и печалба на онлайн рекламата.

При изказването си на конференцията Code Сергей Брин засегна и други теми, включително въпроса с патентите. По думите му компанията разчита на щатската система за защита на иновациите си, но призовава за реформи – например премахване на възможността за патентоване на бизнес процеси и намаляване на срока на патентите от сегашните 19 години, които според Брин са твърде дълъг период. Той също така подчерта разочарованието си от дейността на Агенцията по национална сигурност спрямо технологичните компании, разкрита от Едуард Сноудън. "Разкритията на Сноудън бяха огромно разочарование и шок за нас и за света като цяло", заявява той.

Интернет гигантът Google е създал прототип на автомобил без волан и педали като част от амбициозните си планове за въвеждане на пазара на автономни самоуправляващи се превозни средства, съобщава Reuters. Един от създателите на компанията – Сергей Брин, представи на конферeнцията Code в Калифорния концепцията за малките двуместни електрически коли, разработвани в сътрудничество с автомобилни производители и софтуерни разработчици като Uber. По думите му Google планира да произведе 200 такива коли в краткосрочен план и се надява, че ще бъдат достъпни за потребителите в определени градове до две години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    _moi avatar :-P
    мой

    Брин сигурно няма шофьорска книжка затова измислил кола робот. След време хората могат никога да не разберат какво значи 'кефа от карането' :-)

  • 2
    xyha avatar :-|
    xyha

    Жените ще се кефят , мъжете не .

  • 3
    stoletov avatar :-|
    stoletov

    То не е кола, а пълна скука.

  • 4
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    [quote#1:"therealmoi"]Брин сигурно няма шофьорска книжка затова измислил кола робот. След време хората могат никога да не разберат какво значи 'кефа от карането' :-) [/quote]

    От “кефенето“ на някой хора годишно загиват 19 милиона души в света от автомобилни катастрофи! Има много по безопасни начини да се “кефиш“!

  • 5
    bluewater avatar :-P
    BlueWater

    [quote#4:"Ал Бънди"]От “кефенето“ на някой хора годишно загиват 19 милиона души в света от автомобилни катастрофи![/quote]Пълни недоказани глупости.

    В един германски град са премахнали всички светофари и пътни знаци. Единствените изисквания са да се дава предимство на ляво стоящия и да не се кара бързо. Ефекта е логичен, но не какъвто може би очаквате.

    Вижте сами двата видео записа.

    German town abolishes traffic lights and codes. Accidents are now almost non-existent!
    http://www.minds.com/blog/view/248215469679448064/german-town-abolishes-traffic-lights-and-codes-accidents-are-now-almost-non-existent


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK