"Лавена" увеличава три пъти печалбата си през първото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Лавена" увеличава три пъти печалбата си през първото тримесечие

"Лавена" увеличава три пъти печалбата си през първото тримесечие

Новият завод на козметичната компания ще е построен през юли и ще заработи през септември

Десислава Николова
7340 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Козметичната компания "Лавена" отчита почти тройно увеличение на печалбата си през първото тримесечие на 2014 г. спрямо същия период на миналата година, сочи консолидираният й отчет до Българската фондова борса. През този период печалбата е 310 хил. лв. в сравнение със 120 хил. през 2013 г. Приходите от продажби за периода се увеличават с почти половин милион до 2.462 млн. лв. Резултатът се дължи на разширяването на портфолиото  с нови продукти, ръст в групите, в които компанията е пазарен лидер и увеличен износ, коментира Константин Шаламанов, председател на съвета на директорите на "Лавена". Компанията е лидер в бебешката и детската козметика със серията си "Бочко". Шаламанов отбелязва още, че ако през цялата 2013 г. са осъществили износ към 18 държави, само през първото тримесечие на тази година има изпълнени контракти с компании в 16 страни, а до края й е планирана продукция за експорт в 25 държави.

Нов завод наесен

В "Лавена" приключва строежът на новия завод, като през юли ще бъде готова сградата с площ 8502 кв.м. Инвестицията в нея е 6.8 млн. лв. Веднага след получаване на разрешението й за ползване в нея ще бъдат пренесени досегашните производствени мощности и заводът ще заработи вероятно през септември.  Новото оборудване ще бъде доставено малко по-късно, тъй като предстои компанията да подпише два проекта за част от оборудването и енергийна ефективност с евросредства. В момента компанията произвежда над 200 козметични продукта и непрекъснато разширява сериите си.

Пробив на пазара

Освен в кремовете, тоалетните кърпи, слънцезащитата, шампоаните и сапуните за бебета и деца, в които е лидер по брой продадени опаковки, през изминалата година фирмата пусна на пазара перилни препарати, предназначени за най-малките, и опита да пробие в една от най-важните бебешки категории – тази на пелените. Там обаче "Лавена" се сблъска с двата основни играча, които държат две трети от пазара – P&G с Pampers и "Фикосота" – с Puffies.

"Пазарът е изключително конкурентен и двамата лидери всъщност приложиха всички пазарни инструменти срещу навлизането на нови играчи – ценова война, отстъпки, промоции, рязко понижаване на цените, блокиране на канали и байери, масирана телевизионна реклама. От всичко това всъщност спечелиха потребителите и е хубаво, че този пазар расте", разказва Шаламанов. Той допълва, че майките вярват на качеството и през последните години тенденцията е да избират продукти от средния и високия ценови сегмент и да залагат на познати качествени брандове.  

Козметичната компания "Лавена" отчита почти тройно увеличение на печалбата си през първото тримесечие на 2014 г. спрямо същия период на миналата година, сочи консолидираният й отчет до Българската фондова борса. През този период печалбата е 310 хил. лв. в сравнение със 120 хил. през 2013 г. Приходите от продажби за периода се увеличават с почти половин милион до 2.462 млн. лв. Резултатът се дължи на разширяването на портфолиото  с нови продукти, ръст в групите, в които компанията е пазарен лидер и увеличен износ, коментира Константин Шаламанов, председател на съвета на директорите на "Лавена". Компанията е лидер в бебешката и детската козметика със серията си "Бочко". Шаламанов отбелязва още, че ако през цялата 2013 г. са осъществили износ към 18 държави, само през първото тримесечие на тази година има изпълнени контракти с компании в 16 страни, а до края й е планирана продукция за експорт в 25 държави.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    omniam avatar :-|
    omniam

    Браво. Проверих какви са им продуктите, оказва се, че съм ползвала малко от тях, но са добри и като цяло смятам, че българската козметика има какво да предложи.

  • 2
    mrtosh avatar :-|
    mrtosh

    Бочко е номер 1 , евтино и качествено.

  • 3
    comandante avatar :-|

    Там обаче "Лавена" се сблъска с двата основни играча, които държат две трети от пазара – P&G с Pampers и "Фикосота" – с Puffies.
    ____________
    Р&G като някой се сблъска с тях обикновено го купуват и обръщат към местната конкуренция !
    Абе Лавена никой не не ги пита от къде са им парите?

  • 4
    zenola avatar :-|
    zenola

    Хубава новина.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK