С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 1 юни 2014, 16:15, 12919 прочитания

Инвестирахме за експанзията на бирата ни в магазините

Людмил Халваджийски, търговски директор и съдружник, "Пети океан" пред Капитал Daily

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Людмил Халваджийски

Фотограф: АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
След като успя да се наложи като водещ производител и доставчик на жива бира за заведенията, компанията "Пети океан" започва експанзия и в магазинната мрежа с партньорството на "Билла". За осъществяването й са били инвестирани над 500 хил. лв., каза Людмил Халваджийски, търговски директор и съдружник във фирмата.

В интервю за "Капитал Daily" той обясни, че стратегията на "Пети океан" е първо да развие пазара, а след това да се насочи към изграждането на собствена пивоварна.
Според собствената му статистика всяка година бизнесът расте с по 30%, а от началото на годината досега увеличението на продажбите е с 50%. Отчетът на компанията за 2012 година показва приходи от 400 хил. лв. и нетна печалба от 38 хил. лв. "Пети океан" се произвежда и продава в България от 2007 г.


С колко порасна бизнесът ви през последната година?


- Продължаваме да се развиваме с все по-бързи темпове. През всяка от последните години реализирахме по 30% ръст, а тази започнахме с близо 50% от началото на годината до настоящия месец май. През миналата година сме вложили над половин милион лева в съоръжения. Едно от най-добрите постижения, които отчитаме, е това, че влязохме в търговската верига "Билла". Стартирахме пробно преди две години. Сега вече сме стъпили в почти всички магазини от веригата в София и до края на месеца ще има жива бира във всички обекти. Може би само един или два магазина няма да можем да оборудваме, тъй като не можем да намерим място на доферментаторите.

Това партньорство с веригата много ни помогна да развием пазара. Смея да твърдя, че преди две години хората знаеха какво е жива бира, но сега благодарение на това, че тя е по-лесно достъпна за тях в магазинната мрежа, дори става модерна. Но си има и тенденция сред потребителите напоследък да търсят натуралните, по-качествените продукти, които са алтернатива на индустриалното, масовото производство и живата бира и крафт бирите (или занаятчийските бири), привличат все по-често интереса им.



Освен в София какъв е успехът ви да се наложите в другите градове на страната?

Трудно е да достигнем всички градове, в които имаме запитвания, защото са нужни големи инвестиции. Така че засега основната консумация остават София, Южното Черноморие, големите градове.

Стартирахте първо с продажби в заведенията, а сега вече продавате и в магазинната мрежа. Каква част от пивото вече се продава чрез магазинната мрежа?

Между 30 и 40% от живото пиво се разпространяват в магазините, а малко над 60% е в заведенията. Стремежът ни сега е все по-голям кръг от хора да опитат от нашата бира.

С колко се увеличи обемът на произвежданото живо пиво през миналата година?

Достигнахме до обем от 550 - до 700 тона годишно, а през тази година се надяваме да надхвърлим 700 тона. Това, сравнено с обемите на големите фирми, е малко, но за нас е значително подобрение от онова, с което започнахме. То отговаря и на възможностите ни, тъй като при нас е специфичен начинът на разпространение. Бирата се вари в "Болярка", с които си партнираме от години и имаме много добри взаимоотношения. След това се разлива в доферментатори и се доставя до търговските обекти и заведенията. Оборудването е много специфично и скъпо и не можем да разчитаме на външни дистрибутори, че ще го поддържат така, както ние можем. Това е и най-добрият начин да се гарантира качеството на бирата. Така че ние не се конкурираме с големите фирми и няма начин как да се конкурираме с тях. За да се превърне някоя компания като нашата в заплаха, е необходимо да се появи много голям инвеститор, което на този етап изглежда неоправдано. Пазарът макар да се развива добре, е труден, защото цените в България са долу-горе същите, както в чужбина, но доходите на хората са далеч по-ниски. Това е сериозният проблем. Иначе, ако получавахме две трети от заплатите на европейците, тогава този пазар, особено пазарът на качествени храни и напитки, щеше да се развива с още по-бързи темпове.

Световна тенденция е продажбите на индустриалните пивовари да се свиват с 1 - 3% годишно, докато при вас се забелязва обратната тенденция. На какво се дължи това?

При нас тези сътресения не се чувстват поради факта, че живата бира стана популярна и качествата й привличат все повече клиенти. За разлика от пастьоризираната бира, която е и филтрирана, при живото пиво най-полезните вещества се запазват. Не се използват никакви консерванти и стабилизатори. Бирената мая, целият поливитаминен комплекс и микрофлора са запазени и това придава този плътен, наситен вкус. Освен това живата бира е естествено газирана, не се добавя допълнително въглероден диоксид. Но всичко това има и своите недостатъци - трайността на пивото е малка, до 5 дни, така че веднъж налято в бутилката, то трябва бързо да се изпие.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 943 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 773 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Project post-mortem* на Наредба 32

Или няколко истини и заблуди за "водата в пилетата" и промените в нормативния акт, който регулира предлагането на месо и черен дроб от птици

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10