Българските домакинства ремонтират по-често от останалите в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българските домакинства ремонтират по-често от останалите в Европа

Българските домакинства ремонтират по-често от останалите в Европа

Над 1/3 от българските семейства казват, че купуват продукти за боядисване поне веднъж в годината

Весела Николаева
3618 прочитания

© Надежда Чипева


Българските семейства правят освежаващ ремонт с боядисване по-често от европейските домакинства, показва проучване, представено от компанията за бои и лакове "Оргахим" - Русе. Според изследването в 70% от случаите българите предпочитат сами да боядисват дома си и едва 30% разчитат за това на специалисти. Най-голямо влияние при избора на латекс имат цената и доброто покритие, което обуславя и избора на определена марка. Проучването е проведено от GfK по поръчка на "Оргахим" в края на миналата година и в него са участвали хора, правили ремонт през последната година или планиращи боядисване в следващите 12 месеца.

Над 1/3 от българските семейства казват, че купуват продукти за боядисване поне веднъж в годината, а за около 25% обновяване с боя се прави веднъж на 4-5 години. За Европа ремонт, свързан с освежаващо боядисване, се прави веднъж на 3 до 7 години. За 83% от европейците причината за по-рядкото обновяване е прекалено изморителната и трудоемка дейност по него, показва изследването. За почти половината по-честото боядисване не е оправдано финансово.

При представянето на проучването от "Оргахим" обявиха, че до края на годината се надяват да възстановят напълно обемите на производство в завода за смоли отпреди пожара. Инцидентът стана през 2012 г., цеховете пострадаха силно, с което и производството е било намалено.

Според данни от компанията интересът на българите при покупка на бои и латекс е предимно в средния към висок ценови сегмент. Много малко са продажбите на скъпи продукти, но има потребители и за по-евтините, обясни Юлияна Борисова, маркетинг мениджър в "Оргахим". Специално за русенската компания делът на по-специалните им бои с ефекти засега е малък, под 10%, каза тя. Борисова добави, че често се случва при избора на боя или латекс в магазина консултантът да убеди клиента да си купи по-скъпа и качествена боя, която е с добра покривност, макар първоначалните нагласи да са били насочени към евтин продукт.

Автор: Капитал Daily

Българските семейства правят освежаващ ремонт с боядисване по-често от европейските домакинства, показва проучване, представено от компанията за бои и лакове "Оргахим" - Русе. Според изследването в 70% от случаите българите предпочитат сами да боядисват дома си и едва 30% разчитат за това на специалисти. Най-голямо влияние при избора на латекс имат цената и доброто покритие, което обуславя и избора на определена марка. Проучването е проведено от GfK по поръчка на "Оргахим" в края на миналата година и в него са участвали хора, правили ремонт през последната година или планиращи боядисване в следващите 12 месеца.

Над 1/3 от българските семейства казват, че купуват продукти за боядисване поне веднъж в годината, а за около 25% обновяване с боя се прави веднъж на 4-5 години. За Европа ремонт, свързан с освежаващо боядисване, се прави веднъж на 3 до 7 години. За 83% от европейците причината за по-рядкото обновяване е прекалено изморителната и трудоемка дейност по него, показва изследването. За почти половината по-честото боядисване не е оправдано финансово.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    kamenl avatar :-|
    kamenl

    С оглед на политическата обстановка, щели да пускат нова, яркочервена боя :)

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    Викат неволята и ремонтират ;)

  • 3
    finland avatar :-|
    Finland

    На гол тумбак чифте пищови! Като чуя блока да се тресе от поредният ремонт ми призлява...

  • 4
    vdf33309297 avatar :-|
    vdf33309297

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    Неволите ги има във всички държави, разликата е, че в България седят, гледат и цъкат с език, а в другите държави действат, после те са богати, а ние бедни, гладни, боси, голи и роми.

  • 5
    vdf33309297 avatar :-|
    vdf33309297

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    ей ще ме извините, хубав реотан, ама нашенски, чак сега схванах какво имате в предвид точно.

  • 6
    kas. avatar :-|
    kas.

    От това изследване излиза, че българите са по-големи чистофайници и по-работливи от западноевропейците!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK