Българските домакинства ремонтират по-често от останалите в Европа

Над 1/3 от българските семейства казват, че купуват продукти за боядисване поне веднъж в годината

Българските семейства правят освежаващ ремонт с боядисване по-често от европейските домакинства, показва проучване, представено от компанията за бои и лакове "Оргахим" - Русе. Според изследването в 70% от случаите българите предпочитат сами да боядисват дома си и едва 30% разчитат за това на специалисти. Най-голямо влияние при избора на латекс имат цената и доброто покритие, което обуславя и избора на определена марка. Проучването е проведено от GfK по поръчка на "Оргахим" в края на миналата година и в него са участвали хора, правили ремонт през последната година или планиращи боядисване в следващите 12 месеца.

Над 1/3 от българските семейства казват, че купуват продукти за боядисване поне веднъж в годината, а за около 25% обновяване с боя се прави веднъж на 4-5 години. За Европа ремонт, свързан с освежаващо боядисване, се прави веднъж на 3 до 7 години. За 83% от европейците причината за по-рядкото обновяване е прекалено изморителната и трудоемка дейност по него, показва изследването. За почти половината по-честото боядисване не е оправдано финансово.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се