"Литекс моторс" инвестира 70 млн. евро в завода си

В края на 2015 г. започва изграждането на цехове за заваряване, металообработка и боядисване

В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България
В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България
В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Българският производител на автомобили "Литекс моторс" ще инвестира в завода си в Ловеч около 70 млн. евро в нови халета за заваряване, металообработка и боядисване, съобщи SeeNews, като цитира анонимен източник от компанията. Информацията беше потвърдена от "Литекс моторс" пред "Капитал Daily".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


32 коментара
  • 1
    sinergy avatar :-P
    Sinergy

    "По неофициални данни продажбите на "Литекс моторс" за миналата година са 672 автомобила."

    Капитал, чудно ми е от къде вземате тези неофициални данни, че чак с точност до автомобил :-D

    Иначе на Литекс им пожелавам успех. Само ми е любопитно от къде ще извадят тези 70 мил. евро (собствен капитал, финансиране) и защо не споменавате в статията.

  • 2
    misho73 avatar :-|
    misho73

    "Заводът край Ловеч е избран да прави модела, тъй като е единственият в китайската група, който има сертификация за производство и продажба на територията на Европейския съюз."

    Браво, това ми хареса. Крайно време е всеки български бизнесмен да осъзнае за какво има сили и за какво не. Играеш ли чужда игра, ще те победят. Къде по-добре е сам да измислиш правилата и да убедиш другите да играят на твоята игра. Е, явно Гришата някак си е успял. Евтини джипки е добър сектор, почти на границата между сеслкостопанската техника и колите, но с регулация като при колите. И явно това работи и е игра, дето БМВ например не я може. Не че ѝ трябва, говорим къде можем да се вмъкнем. За което браво. А заваряването на тенекии е добра идея - имаме и скрап и матр'ял. Транспорта от Китай е скъп, а купетата - обемисти. Ето как работата се "подкожушва" и в луфта бате ви Гриша влиза. Поне аз това разбрах.
    А спирането на Ц-10 беше грешка. Голяма. Имаше добри шансове срещу Сандеро-то на Дачия. Друг е въпроса че се чува че и нея ще я местят някъде по Африка.

  • 3
    purple_rain avatar :-|
    purple_rain

    Great wall за да са се решили да направят такава сериозна инвестиция от 70 милиона евро,значи имат индикации,че продажбите ще се увеличават.Автомобилния бизнес е консервативен и не е толкова лесно да се пробие,но съм убеден,че в бъдеще китайските производители ще стават все по-силни и конкурентни.Great wall показаха доста интересни разработки на електромобил,хибрид,малък SUV,а цените им са доста конкурентни.Така,че само може да се надяваме да продават все повече.

  • 4
    vladimiryosifov avatar :-?
    Владимир Йосифов

    Защо българските общини, агенции, министерства и Парламент не купуват автомобили сглобени в България ?

  • 5
    arte avatar :-|
    arte

    До коментар [#4] от "Владимир Йосифов":

    И защо пък трябва да ги купуват?

  • 6
    doristenedi avatar :-P
    doristenedi

    Аз уважавам БГ производството.Надявам се да са качествени.Браво

  • 7
    ditora avatar :-|
    ditora

    [quote#5:"arte"]И защо пък трябва да ги купуват? [/quote]

    1. Защото са евтини .
    2. Защото създават работни места в България.
    3. Защото плащат данъци в България с които администрацията охотно си купува луксозни немски автомобили.

  • 8
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    БГ производство или БГ сглобка? Има разлика. При 472 автомобила човек не е наясно как в бъдеще стои въпросът с резервните части, поддръжката и т.н.

    И за пример. Депутатите в китайското народно събрание до един карат черни Аудита, БМВ-та и Мерцедеси, а не луксозни автомобили родно производство :).

    http://www.nytimes.com/2012/11/18/fashion/in-china-audi-means-big-shot.html

  • 9
    tanazius avatar :-|
    tanazius

    [quote#4:"Владимир Йосифов"]Защо българските общини, агенции, министерства и Парламент не купуват автомобили сглобени в България ?[/quote]

    До коментар [#4] от "Владимир Йосифов":

    Защото те НЕ СА български - тях просто ги сглобяват тук с идеята да се избегне налога на мито за внос в ЕС.
    Не ме разбирайте погрешно - аплодирам всяка новоразкрита фирма в страната, която осигурява нови работни места и то за квалифицирани кадри, а не за електората на БСП,Атака и ДПС, които боравят главно с лопата.
    Предполагам, че правите паралел например с френското правителство и парламент, които се возят изключително на Ситроен, но в нашия случай няма да е удачен - ние нямаме български автомобил, само можем да нагушим допълнително Г.Ганчев.

  • 10
    tanazius avatar :-|
    tanazius

    [quote#8:"alabalko"] Депутатите в китайското народно събрание до един карат черни Аудита, БМВ-та и Мерцедеси, а не луксозни автомобили родно производство :). [/quote]

    До коментар [#8] от "alabalko":

    Е, в този аспект сме ги задминали отдавна! :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход