"Литекс моторс" инвестира 70 млн. евро в завода си

В края на 2015 г. започва изграждането на цехове за заваряване, металообработка и боядисване

В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България
В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България
В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
В завода вече не се произвежда моделът Volеex С10, с който компанията първо тръгна да се налага в България    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Българският производител на автомобили "Литекс моторс" ще инвестира в завода си в Ловеч около 70 млн. евро в нови халета за заваряване, металообработка и боядисване, съобщи SeeNews, като цитира анонимен източник от компанията. Информацията беше потвърдена от "Литекс моторс" пред "Капитал Daily".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
32 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sinergy avatar :-P
    Sinergy
    • - 1
    • + 53

    "По неофициални данни продажбите на "Литекс моторс" за миналата година са 672 автомобила."

    Капитал, чудно ми е от къде вземате тези неофициални данни, че чак с точност до автомобил :-D

    Иначе на Литекс им пожелавам успех. Само ми е любопитно от къде ще извадят тези 70 мил. евро (собствен капитал, финансиране) и защо не споменавате в статията.

    Нередност?
  • 2
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 3
    • + 59

    "Заводът край Ловеч е избран да прави модела, тъй като е единственият в китайската група, който има сертификация за производство и продажба на територията на Европейския съюз."

    Браво, това ми хареса. Крайно време е всеки български бизнесмен да осъзнае за какво има сили и за какво не. Играеш ли чужда игра, ще те победят. Къде по-добре е сам да измислиш правилата и да убедиш другите да играят на твоята игра. Е, явно Гришата някак си е успял. Евтини джипки е добър сектор, почти на границата между сеслкостопанската техника и колите, но с регулация като при колите. И явно това работи и е игра, дето БМВ например не я може. Не че ѝ трябва, говорим къде можем да се вмъкнем. За което браво. А заваряването на тенекии е добра идея - имаме и скрап и матр'ял. Транспорта от Китай е скъп, а купетата - обемисти. Ето как работата се "подкожушва" и в луфта бате ви Гриша влиза. Поне аз това разбрах.
    А спирането на Ц-10 беше грешка. Голяма. Имаше добри шансове срещу Сандеро-то на Дачия. Друг е въпроса че се чува че и нея ще я местят някъде по Африка.

    Нередност?
  • 3
    purple_rain avatar :-|
    purple_rain
    • - 1
    • + 39

    Great wall за да са се решили да направят такава сериозна инвестиция от 70 милиона евро,значи имат индикации,че продажбите ще се увеличават.Автомобилния бизнес е консервативен и не е толкова лесно да се пробие,но съм убеден,че в бъдеще китайските производители ще стават все по-силни и конкурентни.Great wall показаха доста интересни разработки на електромобил,хибрид,малък SUV,а цените им са доста конкурентни.Така,че само може да се надяваме да продават все повече.

    Нередност?
  • 4
    vladimiryosifov avatar :-?
    Владимир Йосифов
    • - 16
    • + 51

    Защо българските общини, агенции, министерства и Парламент не купуват автомобили сглобени в България ?

    Нередност?
  • 5
    arte avatar :-|
    arte
    • - 35
    • + 20

    До коментар [#4] от "Владимир Йосифов":

    И защо пък трябва да ги купуват?

    Нередност?
  • 6
    doristenedi avatar :-P
    doristenedi
    • - 2
    • + 30

    Аз уважавам БГ производството.Надявам се да са качествени.Браво

    Нередност?
  • 7
    ditora avatar :-|
    ditora
    • - 7
    • + 60

    [quote#5:"arte"]И защо пък трябва да ги купуват? [/quote]

    1. Защото са евтини .
    2. Защото създават работни места в България.
    3. Защото плащат данъци в България с които администрацията охотно си купува луксозни немски автомобили.

    Нередност?
  • 8
    alabalko avatar :-|
    alabalko
    • - 15
    • + 15

    БГ производство или БГ сглобка? Има разлика. При 472 автомобила човек не е наясно как в бъдеще стои въпросът с резервните части, поддръжката и т.н.

    И за пример. Депутатите в китайското народно събрание до един карат черни Аудита, БМВ-та и Мерцедеси, а не луксозни автомобили родно производство :).

    http://www.nytimes.com/2012/11/18/fashion/in-china-audi-means-big-shot.html

    Нередност?
  • 9
    tanazius avatar :-|
    tanazius
    • - 11
    • + 19

    [quote#4:"Владимир Йосифов"]Защо българските общини, агенции, министерства и Парламент не купуват автомобили сглобени в България ?[/quote]

    До коментар [#4] от "Владимир Йосифов":

    Защото те НЕ СА български - тях просто ги сглобяват тук с идеята да се избегне налога на мито за внос в ЕС.
    Не ме разбирайте погрешно - аплодирам всяка новоразкрита фирма в страната, която осигурява нови работни места и то за квалифицирани кадри, а не за електората на БСП,Атака и ДПС, които боравят главно с лопата.
    Предполагам, че правите паралел например с френското правителство и парламент, които се возят изключително на Ситроен, но в нашия случай няма да е удачен - ние нямаме български автомобил, само можем да нагушим допълнително Г.Ганчев.

    Нередност?
  • 10
    tanazius avatar :-|
    tanazius
    • - 3
    • + 8

    [quote#8:"alabalko"] Депутатите в китайското народно събрание до един карат черни Аудита, БМВ-та и Мерцедеси, а не луксозни автомобили родно производство :). [/quote]

    До коментар [#8] от "alabalko":

    Е, в този аспект сме ги задминали отдавна! :)

    Нередност?
Нов коментар