Как японските компании загубиха битката на пазара на луксозни автомобили

Германските премиум марки стават все по-доминиращи в сегмента

За около десетилетие Toyota успя да наложи Lexus като лидер на пазара в САЩ, но не и в Европа
За около десетилетие Toyota успя да наложи Lexus като лидер на пазара в САЩ, но не и в Европа
За около десетилетие Toyota успя да наложи Lexus като лидер на пазара в САЩ, но не и в Европа    ©  Reuters
За около десетилетие Toyota успя да наложи Lexus като лидер на пазара в САЩ, но не и в Европа    ©  Reuters

През  80-те години на миналия век японските производители на автомобили се заеха да изместят германските си конкуренти от сегмента на луксозните возила, но след няколко десетилетия европейските концерни дори са увеличили доминацията си на този пазар, пише сп. Economist.

Трите германски марки - Mercedes, BMW и Audi, която е собственост на Volkswagen, дължат засилените си позиции на възникващите пазари, които увеличават търсенето на луксозни коли. Японските им конкуренти Lexus, Acura и Infiniti, произвеждани съответно от Toyota, Honda и Nissan, обаче изостават в резултатите си – те държат едва 10% от премиум сегманета, докато германското трио – 70%. Има вероятност те да бъдат изместени дори от  Jaguar Land Rover. Британската марка, сега собственост на индийска фирма, е продала почти половин милион автомобила през миналата година – почти колкото Lexus.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове