Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юни 2014, 17:15, 3097 прочитания

Sony задмина Nintendo по продажба на гейм конзоли

Технологичната компания е продала 18.7 млн. устройства за една година, докато традиционният производител на видео игри - 16.3 млн.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Sony за първи път за последните осем години задмина Nintendo по продажби на игрални конзоли, показват данните на японския сайт Nikkei. Технологичната компания е продала 18.7 млн. устройства през изминалата финансова година (която приключи през март), докато традиционният производител на видеоигри - 16.3 млн. броя.

Новината не е изненада поради силните продажби на конзолата от ново поколение PlayStation 4 на Sony, които я превърнаха в най-популярния гейм хардуер през последните месеци. В същото време търсенето на Wii U – конзолата на Nintendo с контролер със сензорен екран, изостава доста от предишните модели на компанията.


Данните включват и по-старите устройства като PlayStation 3, оригиналния Wii на Nintendo, както и преносимите модели на производителите.

Трите основни играча на пазара за конзоли – Nintendo, Sony и Microsoft, се очаква да покажат новите си заглавия по време на годишното гейм изложение E3, което се провежда тази седмица в Лос Анжелис. Nintendo крепи големи надежди на играта Super Smash Bros 4, която включва легендарния виртуален герой Супер Марио, да стимулира продажбите на Wii U. Тя трябва да се появи по-късно тази година.

Оптимизация в света на Марио



Данните, че Sony е изпреварила по продажби своя конкурент, идват в момент, в който Nintendo обяви, че ще затвори своята европейска централа в Германия. От компанията обявиха в петък, че планира да намали служителите си със 130 души в офиса и склада в баварския град Гроссощайм. Според японския гигант част от дейността ще бъде пренасочена към звеното във Франкфурт, но също така ще има "аутсорсване и реорганизация" на част от другите дейности, без да се дава допълнителна конкретика. Само преди месец Nintendo отчете нетна загуба от 229 млн. долара за финансовата година, приключила на 31 март. Компанията обяви, че ще направи допълнителна оптимизация на разходите си, като ще обяви своите нови игри на Е3 чрез видеопрессъобщения, вместо да организира пресконференция на изложението. Nintendo започна тази практика още от миналата година. Въпреки липсата на пресконференция компанията е наела допълнително пространство, в което да промотира Super Smash Bros 4.

Експертите смятат, че този важен за компанията гейм франчайз ще окаже влияние върху продажбите, но не са сигурни, че ще бъде достатъчен, за да възвърне изгубените позиции.

"Това е заглавие, което трябва да се следи, все пак става дума за епичен франчайз. Но това не означава, че Nintendo ще обърне негативната тенденция и ще се върне на печалба, коментира Луис Уард, гейм анализатор в консултантската фирма IDC, цитиран от Би Би Си. Според мен Wii U ще остане на трето място по продажби спрямо новите конзоли PS4 и XBox One."

Крепостта Япония

Сламката на спасението за Nintendo се казва Япония. На родна почва конзолите и игрите й са много по-популярни от останалите на Microsoft и Sony. Засега тази тенденция се повтаря и с устройствата от последно поколение. По данни на сайта Gematsu през май в Страната на изгряващото слънце са продадени 19 312 конзоли Wii U срещу едва 6022 броя на PlayStation 4. Продуктът на Sony дебютира в Япония едва през февруари, но все още не може да набере инерция, докато конкурентът от Nintendo се радва на комфортен интерес за момента. Очакванията на анализаторите са смазващата преднина да бъде стопена през лятото, когато на местния пазар ще бъдат пуснати по-атрактивни заглавия за PlayStation 4. Отделно XBox One на Microsoft още не се продава на островната държава, а дебютът му е насрочен за 4 септември.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1186 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1366 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"АвтоВАЗ" може да съкрати 13 хил. души през 2014 г.

Спадащите продажби на "Лада" налагат тежки реформи

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10