Sony задмина Nintendo по продажба на гейм конзоли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sony задмина Nintendo по продажба на гейм конзоли

Reuters

Sony задмина Nintendo по продажба на гейм конзоли

Технологичната компания е продала 18.7 млн. устройства за една година, докато традиционният производител на видео игри - 16.3 млн.

Юлиян Арнаудов
3312 прочитания

Reuters

© MARIO ANZUONI


Sony за първи път за последните осем години задмина Nintendo по продажби на игрални конзоли, показват данните на японския сайт Nikkei. Технологичната компания е продала 18.7 млн. устройства през изминалата финансова година (която приключи през март), докато традиционният производител на видеоигри - 16.3 млн. броя.

Новината не е изненада поради силните продажби на конзолата от ново поколение PlayStation 4 на Sony, които я превърнаха в най-популярния гейм хардуер през последните месеци. В същото време търсенето на Wii U – конзолата на Nintendo с контролер със сензорен екран, изостава доста от предишните модели на компанията.

Данните включват и по-старите устройства като PlayStation 3, оригиналния Wii на Nintendo, както и преносимите модели на производителите.

Трите основни играча на пазара за конзоли – Nintendo, Sony и Microsoft, се очаква да покажат новите си заглавия по време на годишното гейм изложение E3, което се провежда тази седмица в Лос Анжелис. Nintendo крепи големи надежди на играта Super Smash Bros 4, която включва легендарния виртуален герой Супер Марио, да стимулира продажбите на Wii U. Тя трябва да се появи по-късно тази година.

Оптимизация в света на Марио

Данните, че Sony е изпреварила по продажби своя конкурент, идват в момент, в който Nintendo обяви, че ще затвори своята европейска централа в Германия. От компанията обявиха в петък, че планира да намали служителите си със 130 души в офиса и склада в баварския град Гроссощайм. Според японския гигант част от дейността ще бъде пренасочена към звеното във Франкфурт, но също така ще има "аутсорсване и реорганизация" на част от другите дейности, без да се дава допълнителна конкретика. Само преди месец Nintendo отчете нетна загуба от 229 млн. долара за финансовата година, приключила на 31 март. Компанията обяви, че ще направи допълнителна оптимизация на разходите си, като ще обяви своите нови игри на Е3 чрез видеопрессъобщения, вместо да организира пресконференция на изложението. Nintendo започна тази практика още от миналата година. Въпреки липсата на пресконференция компанията е наела допълнително пространство, в което да промотира Super Smash Bros 4.

Експертите смятат, че този важен за компанията гейм франчайз ще окаже влияние върху продажбите, но не са сигурни, че ще бъде достатъчен, за да възвърне изгубените позиции.

"Това е заглавие, което трябва да се следи, все пак става дума за епичен франчайз. Но това не означава, че Nintendo ще обърне негативната тенденция и ще се върне на печалба, коментира Луис Уард, гейм анализатор в консултантската фирма IDC, цитиран от Би Би Си. Според мен Wii U ще остане на трето място по продажби спрямо новите конзоли PS4 и XBox One."

Крепостта Япония

Сламката на спасението за Nintendo се казва Япония. На родна почва конзолите и игрите й са много по-популярни от останалите на Microsoft и Sony. Засега тази тенденция се повтаря и с устройствата от последно поколение. По данни на сайта Gematsu през май в Страната на изгряващото слънце са продадени 19 312 конзоли Wii U срещу едва 6022 броя на PlayStation 4. Продуктът на Sony дебютира в Япония едва през февруари, но все още не може да набере инерция, докато конкурентът от Nintendo се радва на комфортен интерес за момента. Очакванията на анализаторите са смазващата преднина да бъде стопена през лятото, когато на местния пазар ще бъдат пуснати по-атрактивни заглавия за PlayStation 4. Отделно XBox One на Microsoft още не се продава на островната държава, а дебютът му е насрочен за 4 септември.

Sony за първи път за последните осем години задмина Nintendo по продажби на игрални конзоли, показват данните на японския сайт Nikkei. Технологичната компания е продала 18.7 млн. устройства през изминалата финансова година (която приключи през март), докато традиционният производител на видеоигри - 16.3 млн. броя.

Новината не е изненада поради силните продажби на конзолата от ново поколение PlayStation 4 на Sony, които я превърнаха в най-популярния гейм хардуер през последните месеци. В същото време търсенето на Wii U – конзолата на Nintendo с контролер със сензорен екран, изостава доста от предишните модели на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK