"АвтоВАЗ" може да съкрати 13 хил. души през 2014 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"АвтоВАЗ" може да съкрати 13 хил. души през 2014 г.

Reuters

"АвтоВАЗ" може да съкрати 13 хил. души през 2014 г.

Спадащите продажби на "Лада" налагат тежки реформи

3711 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-големият производител на автомобили в Русия – "АвтоВАЗ", обяви, че планира да съкрати хиляди служители на завода си в град Толиати заради спадащите продажби на основната марка "Лада". Чрез съкращенията новоназначеният изпълнителен директор на компанията Бо Андерсън  цели да съживи бизнеса на фона на влошаващата се икономическа ситуация. Шведът, който пое поста през ноември, преди това натрупа опит в реформирането на руския производител на камиони ГАЗ.

Финансови проблеми

През миналата финансова година "АвтоВАЗ" излезе на загуба от над 7 млрд. рубли. За да се върне на печалба, компанията обяви планове да съкрати около 7700 служители до края на 2014 г. Последните прогнози на компанията, в която контролен пакет от акциите държи френско-японският алианс Renault-Nissan, обаче сочат, че съкращенията може да са по-сериозни. През Reuters от ръководството на компанията са заявили, че към края на тази година служителите й трябва да са около 53 хил. В края на 2013 г. в Толиати, където е основната производствена база, са били заети 65 891души. По-рано тази година Андерсън коментира, че ситуацията в "АвтоВАЗ" е изключително сложна и ще се наложи "тежко събуждане".

Според официално обявените планове на компанията, цитирани от ИТАР-ТАСС, до края на 2014 г. ще бъдат съкратени 5.5 хил. работници, като общият им брой ще остане малко над 42 хил. Други 2200 души ще бъдат уволнени от непроизводствените и мениджърските звена. През миналата седмица синдикатите са били уведомени за съкращаването на 2 хил. служители, а според данните на компанията през първото полугодие персоналът бил намален с общо 5100 души, половината от които работници.

Спад на продажбите

"Основание за тези мерки станаха необходимостта от подобрение на финансовото състояние на завода, усъвършенстване на организационната и производствена структура и оптимизация на дейностите в условията на общ спад на автомобилните продажби в Русия и негативните прогнози", заявяват от пресцентъра на компанията.

Според "АвтоВАЗ" окончателният брой на напускащите се договаря с ръководителите на подразделения. Предимство ще се дава на напускането по взаимно съгласие, излизането в пенсия и прехвърлянето на служителите към други звена.

Освен с намаляване на персонала "АвтоВАЗ" се стреми да подобри резултатите си и чрез представяне на нови модели на пазара. Компанията обяви, че от есента пуска в продажба нови версии на Lada Kalina Cross, Lada Largus Cross и Lada 4x4 Urban. През 2015 г. компанията ще представи и новия си модел Lada Vesta, която трябва да замени Lada Priora.

Най-големият производител на автомобили в Русия – "АвтоВАЗ", обяви, че планира да съкрати хиляди служители на завода си в град Толиати заради спадащите продажби на основната марка "Лада". Чрез съкращенията новоназначеният изпълнителен директор на компанията Бо Андерсън  цели да съживи бизнеса на фона на влошаващата се икономическа ситуация. Шведът, който пое поста през ноември, преди това натрупа опит в реформирането на руския производител на камиони ГАЗ.

Финансови проблеми


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    winterbach avatar :-?
    Петър Иванов

    Сещам се навремето как закрихме през 1970 завод "БулгарРено" в Пловдив, за да подпомогнем вноса на "Жигули".
    Рено веднага премести завода в Румъния. Скорошните данни са че Дачия е кажи речи най-купуваната кола у нас...

  • 2
    xyha avatar :-|
    xyha

    До коментар [#1] от "Петър Иванов":

    Новите планове са Дачия да се произвежда в Мароко . Всичко е до държавна субсидия .

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/04/21/2285423_renault_moje_da_iznese_proizvodstvoto_na_dacia_v_maroko/

  • 3
    sinergy avatar :-P
    Sinergy

    Как АвтоВАЗ ще съкращават?! Как така продажбите на най-сигурният автомобил не вървят?! Това е световна конспирация срещу руското производство, в която Костов и Сорос дърпат конците на Рено и Нисан!!!

  • 4
    zo avatar :-|
    zo

    Още имало продажби на "Лада"!? lol


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK