"Плановете ни са през 2015 г. да станем първата западна компания с категория пет звезди." Това съобщи Мартин Рикен, директор "Корпоративни комуникации" в Lufthansa Европа, по време на представянето на новия генерален мениджър за България, Албания, Македония и Косово Александър Толвет. Освен това компанията отчита и по-добри резултати на българския пазар през миналата година.
Повишаването на комфорта за пътниците е част от стратегията на компанията да отговори на агресивните превозвачи от Близкия изток, които имат зад гърба си подкрепата на шейховете и евтините горива. Арабските компании стават и все по-агресивни в спасяването на различни европейски авиопревозвачи от финансова катастрофа по примера на втората по големина на пазара в Германия след Lufhansa – Air Berlin, където със сериозен дял е Etihad Airways.
Лукс и още лукс
От октомври пътниците на Lufthansa Group ще могат да ползват новата Premiun Economy клас за полетите на дълги разстояния, като билетите за нея са в продажба от средата на май. Новата средна класа между economy и business се характеризира с над 50% повече пространство и място за облягане, с два пъти повече багаж отколкото икономичната класа и около 600 долара повече за билет. От Lufthansa се надяват, че така ще привлекат бизнес пътници, пътували до момента в икономична класа, заради различни ограничения на компаниите, в които работят. Другото предложение са изцяло хоризонталните легла в бизнес класата си на полети на дълги разстояния. А за получаването на петата звезда от световната авиокласация Skytrax Lufthansa Group залага на новата си първа класа, която трябва да наподобява "усещането за частен самолет".
Групата прави и мащабна инвестиция от 14 млрд. евро в самолети, разпределена между основните производители - 25 самолета Airbus A350-900 и 34 от обновената серия на Boeing 777 – 9X, като от компанията обявиха, че 23 от новите попълнения ще влязат в употреба тази година. Новите самолети ще са по-икономични с 20% и по-тихи с 30%.
"Много от петзвездните подобрения са налични, но звездите ще дойдат догодина", обобщи Рикен. Това ще нареди Lufthansa Group в краткия списък от 7 компании (шест азиатски и една от Близкия изток): Qatar Airways, Singapore Airlines, Malaysia Airlines, Hainan Airlines (Китай), Asiana Airlines (Южна Корея), ANA All Nippon Airlines (Япония), Cathay Pacific Airways (Хонконг).
В България ръст
На по-малко луксозния български пазар Lufthansa Group се радва на растеж на пътниците от 15% за изминалата година, като за началото на тази година трендът се запазва и е 16%. "Седалковият капацитет от и до България пък се е повишил с 24% за зимния период на 2013/2014 г. в сравнение с предходната зима", съобщи новият генерален мениджър за България Александър Толвет.
Групата осъществява над 70 полета на седмица от България до Франкфурт, Мюнхен и Виена, като ръстът донякъде е логичен, след като Fly Niki спря полетите си София – Виена в началото на 2013 г. и така отпадна един от конкурентите на Austrian Airlines, част от Lufthanasa Group. Виена е втората най-предпочитана дестинация от столичното летище след Лондон. Така след отпадането на Fly Niki конкуренцията по нея се сви до "България ер" и Austrian Airlines.
Пилотите са ни скъпи
В един по-общ план концернът с приходи от 30 млрд. евро за 2013 г. намалява очакванията си за оперативната печалба за 2014 г. от 1.3 - 1.4 млрд. евро на 1 млрд. евро, съобщи Мартин Рикен. Причините са увеличението на свръхкапацитета от Америка и САЩ, стачката на пилотите в Германия, по която все още се чака окончателната развръзка и до момента е струвала 60 млн. евро загуби, както и валутните колебания във Венецуела, които са донесли на компанията още 60 млн. евро загуби.
"Плановете ни са през 2015 г. да станем първата западна компания с категория пет звезди." Това съобщи Мартин Рикен, директор "Корпоративни комуникации" в Lufthansa Европа, по време на представянето на новия генерален мениджър за България, Албания, Македония и Косово Александър Толвет. Освен това компанията отчита и по-добри резултати на българския пазар през миналата година.
Повишаването на комфорта за пътниците е част от стратегията на компанията да отговори на агресивните превозвачи от Близкия изток, които имат зад гърба си подкрепата на шейховете и евтините горива. Арабските компании стават и все по-агресивни в спасяването на различни европейски авиопревозвачи от финансова катастрофа по примера на втората по големина на пазара в Германия след Lufhansa – Air Berlin, където със сериозен дял е Etihad Airways.
8 коментара
Малко трудно да са над 70, но за останалото са абсолютно прави.
Предпочитам полетите на групата пред България Еър поради една единствена причина - с България Еър всичко е ок, до момента, в който се объркат нещата - я отмяна или промяна на полет, я загубване на багаж и т.н.
Защо да е трудно да са над 70 на седмица рейнбоу1? Пет дневни полета до Виена от София (с малки изключения) и един от Варна до Виена на Аустриан, 2 дневни до Франкфурт и 3 дневни до Мюнхен на Луфтханза. Общо 11 полета х 7 дни.
Сметката излиза :)
В Делейханза много са си повярвали, хайде първо си оправете кетъринга, леличките стюардеси, на част от които пътеката им е тясна, пък после ще видим.
До коментар [#1] от "rainbou1":
Аз пък предпочитам бг ер, не съм имал никакви проблеми с тях, докато с луфтханза е малко по-друго.. ;)
До коментар [#2] от "h.k.yordanov":
Мда - всъщност точно заради полетите от Варна не излизаше сметката - бях ги забравил :)
Иначе да - уикенда полетите до Виена са по-малко, за Франкфурт и Мюнхен нямам наблюдения, но приемам, че сметката излиза.:)
На мен ми се е случвало закъснение от над 2 часа именно при Групата на Луфтханза, но не съм го правил на проблем, тъй като навсякъде се случва, независимо от компанията. Бг ер от друга страна са си доста конкурентноспособни.
Да бе! Да!
Шест звезди!
Веднъж преброих четири липсващи нита на въздухозаборника на двигателя на самолет на Луфтханза (Полет Франкфурт-София).
До коментар [#4] от "mart.in":
Аз имам 88 полета с Луфтханза, Остриън и БГ Еър и съм нямал никакви проблеми освен разни закъснения, но по отзиви БГ Еър са най-зле.