Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
За първите пет месеца на годината летище Варна отчита 9.3% ръст на пътниците спрямо същия период за изминалата година, докато при летище Бургас има намаляване на туристите с 1%. Това показва отчетът на концесионера Fraport към края на май. Общият им брой е близо 331 хил. По-голям обаче е ръстът при каргото, което нараства в Бургас със 77.9%, а във Варна с 50.5%. Това не е изненада заради ниската база, от която тръгват летищата (товарите на Бургас за първите пет месеца на годината са 2270 тона, докато на летище като Франкфурт са над 860 хил. тона).
"Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" спечели конкурса за аерогарите във Варна и Бургас през 2006 г. и ги пое за 35 години. Регистрираното в България дружество е 60% собственост на германската Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. официално са на компания от групата "Химимпорт", собственик и на авиопревозвача "България ер". Сред летищата, които Fraport управлява, освен Варна и Бургас са и тези във Франкфурт и в Лима, където компанията има 70% дял.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Въпреки всичко, има растеж на бизнеса.. което е много добре..
Предвид цялостната икономическа картина в страната, резултатите са доста добри! Да видим на къде ще вървят тази година руските полети и туристи - на горе или на долу!
Резултатите са много добри, макар че Бургас малко изостава, но пък за сметка на това има сериозно покачване на ръста на туристите във Варна. Явно е, че интерес към града има, стига да се направят съответните инфраструктурни вложения, в случая нов терминал. Магистрала Хемус трябва да бъде приоритет за следващото правителство.
[quote#3:"Filip"]Резултатите са много добри, макар че Бургас малко изостава[/quote]Всъшност, какато и статията показва, през летище Бургас минават два пъти повече пътници отколкото през летище Варна.
До коментар [#3] от "Filip":
така се получава като се прочете само заглавието без да се мисли...летището в Бургас има 2 пъти повече пътници от това във Варна, нека да изостава.
Второ, при положение, че Тракия е толкова слабо натоварена и между Пловдив и Бургас почти не се движат коли, то Хемус трябва да е нищо повече от двулентов път без аварийна лента.
Честито, успяхте да спретнете жълта напълна безсмислена статия от една суха статистика.
Резултатите от морските летища се анализират след края на сезона. Преди края на първия летен месец те не говорят НИЩО.
-1% разлика за половин годината са общо 1600 пътника. Тези 1600 пътника минават средно само за час през натоварените летни месеци.
1600 пътника това са 800 билета отиване и връщане, т.е. 800 човека са решили да използват колите си след завършването на магистралата. Голяма новина.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.