Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 16 юни 2014, 17:17, 2781 прочитания

Лизингът на нови автомобили в САЩ отново набира скорост

Финансовите звена на автоконцерните отговарят за почти половината кредити за нови коли в Щатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg



Заемите за нови коли в САЩ са достигнали до 811 млрд. долара в края на март

 
 
Американският пазар за нови автомобили успя да стъпи на крака, след като беше един от най-засегнатите сектори по време на финансовата криза. Възстановяването му поднови апетита на банките да предоставят все повече оферти за продажби на коли на лизинг. Техният основен конкурент обаче се оказаха самите автопроизводители. Финансовите звена на основните автомобилни концерни са предоставили половината от всички кредити за покупка на нова кола в САЩ през първото тримесечие на годината, показват данните на фирмата за финансови данни Experian. През същия период на 2013 г. те са съставлявали 37%, пише Reuters. Повечето големи производители като Toyota, Honda, Ford и др. разполагат с финансови звена, които предлагат лизинг на автомобили.


Промяна на фокуса

На тях се пада и голяма част от купените на лизинг автомобили – 26% за нови машини през първите три месеца на настоящата година. През 2013 г. те са били 23%, а година по-рано – 20%. Финансовите звена получават субсидии от производителите, които им позволяват да предложат по-изгодни условия за потребителите, като например по-ниска месечна вноска и по-кратка продължителност на заема. Подобрените им позиции кара традиционните банки да се преориентират към по-рисковите сегменти на пазара за автомобилни кредити.

US Bancorp например за първи път реши да започне да финансира покупките на коли втора употреба, защото лизинговите звена на автоконцерните нямат интерес в тази област. Wells Fargo пък успя да сключи споразумение с General Motors и ще предоставя кредити, субсидирани от най-големия американски автопроизводител. По този начин банката се надява да получи и достъп до пазара за употребявани коли в представителствата на GM.



Агресивното навлизане на автомобилните производители накара анализатори и консултанти да се запитат дали този модел е устойчив. Ако например лихвените проценти се увеличат, в един момент субсидиите ще натежат на концерните. Те ще трябва или да жертват от печалбата, или да повишат цените, което може да навреди на търсенето.

В момента финансовите звена предлагат доста изгодни оферти спрямо офертите отпреди две години.

"Действат много агресивно с предложенията", коментира Ейприл Анкира, вицепрезидент на автомобилния дистрибутор Ancira Motor.

Сладки субсидии
Стратегията за момента работи ползотворно за автоиндустрията. Продажбите на автомобили в САЩ през май се увеличиха до 16.8 млн. броя, като през същия период през 2013 г. са били 15.6 млн. По време на пика на кризата през 2009 г. те са били едва на нива от 10.4 млн. До края на март тази година заемите за нови коли в САЩ са на обща стойност от 811 млрд. долара, показват данните на Experian. Средната субсидия за автомобил в САЩ е 2918 долара за едно возило, показват данните на JD Power&Associates.

Средната месечна вноска по лизинг за най-продаваната кола на изплащане в САЩ – Honda Civic, е 251 долара, показват данните на Experian. Но при някои дистрибутори могат да се намерят в пъти по-евтини оферти заради субсидията, която дава производителят. Така от Пенсилвания можеш да вземеш на лизинг Civic с месечна вноска от само 80 долара. Според представители на Honda, цитирани от Reuters, доста от предложенията варират при различните дистрибутори и затова се получават такива разминавания.

Друг японски производител - Toyota, буквално разчита основно на отстъпки и субсидии за дилърите. Компанията е съфинансирала 92% от своите лизингови сделки в САЩ през финансовата година, която приключи в края на март. През предходната финансова година делът е бил 82%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа

Днес тарифата е почти 12 евро/мВтч, а вчера беше три пъти по-ниска

5 апр 2020, 664 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 719 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Технологичният сектор ще донесе 20 млрд. долара на Лондон

До 2024 г. се очаква в британската столица да бъдат открити нови 46 хил. работни места от бранша.

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10