"Метрополитен" е поканила строителя на метрото към "Младост 4" да изгради и път над него
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метрополитен" е поканила строителя на метрото към "Младост 4" да изгради и път над него

Строителният обект ще е с дължина около 800-900 метра. (снимката е архив)

"Метрополитен" е поканила строителя на метрото към "Младост 4" да изгради и път над него

По думите на директора на общинското дружеството поканата до "Геометро" не означава непременно, че ще се подпише договор с тях.

Весела Николаева
8788 прочитания

Строителният обект ще е с дължина около 800-900 метра. (снимката е архив)

© Мария Съботинова


Като част от продължението на метрото към "Младост 4" ще бъде променено частично трасето на бул. "Александър Малинов", което не е било в първоначалния план. Това става ясно от обявление за възлагане на обществена поръчка от страна на общинското предприятие "Метрополитен". Договарянето е направено без обявление, за да се спести време за избора, като поканата е изпратена до обединение "Геометро", което изгражда последния 1 км от метролинията до крайната станция в "Бизнес парк София" в "Младост 4".

В нова посока

Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни пред "Капитал Daily", че публикуваното обявление не означава ограничение друг да не може да участва. "Всеки, който иска, може да подаде оферта", коментира той. Братоев уточни, че Законът за обществените поръчки (ЗОП) позволява в този случай да се отправи покана без обявление, но това не означава непременно подписан договор. В обявлението за обществената поръчка е посочено, че се предвижда промяна в трасето на бул. "Ал. Малинов" и той да следва трасето на метрото от кръстовището с ул. "Акад. Ал. Тодоров-Балан" до кръстовището с ул. "Ал. Паскалев". Целта е да се облекчи трафикът в района.

Поръчката няма прогнозна стойност, тя ще зависи от подаваните оферти и по думите на Братоев с такава процедура обикновено се постигат по-ниски и реални цени за изпълнението, т.е. няма нито завишаване, нито изкуствено понижение. Дължината на отсечката от булеварда ще е около 800-900 метра и вероятно общата й стойност ще е около 1 млн. лв., но това са много предварителни оценки, стана ясно от коментара на Братоев.

Изпълнителите

Общата стойност за строителството на метрото от "Младост 1" до "Младост 4" е 85.4 млн. лв., от които 31.5 млн. лв. са за втората му част до "Бизнес парк София", която се изпълнява от "Геометро". Първата и по-голяма отсечка е на "Метро билд Младост". В обединението "Геометро" са строителните компании "Геотехмин", "Геострой" и "Метропроект България".

Според ЗОП възложители могат да възлагат обществени поръчки за договаряне без обявление, ако поради непредвидени обстоятелства възникне друга услуга или обектът е част от по-голям и не може да бъде разделен от него. Условието е стойността на допълнителната поръчка да не е повече от половината цена на основната. В случая се очаква тя да бъде в пъти по-малка.

Братоев обясни, че в най-чистия вариант е добре, който строи метрото отдолу, той да изгради и булеварда отгоре, за да няма после конфликти, че друг е виновен за пропадания и лошо качество. Първоначалните общински планове в "Младост" не са включвали бул. "Александър Малинов" да върви над новата метролиния, но е направена промяна в устройствения план.

Като част от продължението на метрото към "Младост 4" ще бъде променено частично трасето на бул. "Александър Малинов", което не е било в първоначалния план. Това става ясно от обявление за възлагане на обществена поръчка от страна на общинското предприятие "Метрополитен". Договарянето е направено без обявление, за да се спести време за избора, като поканата е изпратена до обединение "Геометро", което изгражда последния 1 км от метролинията до крайната станция в "Бизнес парк София" в "Младост 4".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    кратък виц!

  • 2
    teri_beri avatar :-|
    Terry bear

    Всеки пътуващ през Ал. Малинов знае какви дупки се отварят периодично по маршрута над метрото и се налага да бъдат запълвани с чакъл и камъни. Ако и след това са толкова качествени настилките...

  • 3
    axo avatar :-|
    axo

    Като има промяна в устройствения план, нека Общината да го публикува навсякъде, за да видят хората за какво става дума. Доколкото разбирам сега искат "Ал. Малинов" отново да минава по отдавна предвиденото за него трасе източно от "ХИТ". Ако това е така, нека се подготви една актуална карта, а не нещата да се правят тихомълком, защото за всички части на Младост има приети ПУП-ове, в които тази промяна не е отразена. Също така са важно още няколко неща - през чии земи ще минава новото трасе и какво ще се случи със старото?

  • 4
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone

    Ето ги плановете - http://goo.gl/ZEaGnh
    Младост-център заминава, става на булевард. Имаме 3 булеварда на 600 метра ширина, долу на Вероната се събират в един.
    Пешеходната зона, която беше планирана там изчезва.
    Печелившите са Лидл-а и Принцес-а, също и строителите, които ще получат още малко повече пари, губещи - надяващите се на повече пешеходни пространства живеещи наоколо.
    Между другото - обсъждане или не, мачът отдавна е свирен - Лидл-а още като го строиха си направиха вход откъм тогава никъде несъществуващия по планове булевард - хората са си вътре в нещата били.
    Какво тук значи някакъв си ПУП, обсъждания. Приемаш нещо, хората го гледат на обществено обсъждане, после тихомълком го променяш.

    Може да се атакува по съдебен път още, най малкото обявленията на сайта на общината са некоректни.

  • 5
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#4] от "enterfornone":

    Т.е пешеходците и живеещите наоколо биха спечелили от една идиотска отбивка на която колите да намаляват и усхоряват съответно ?.

  • 6
    axo avatar :-|
    axo

    До коментар [#4] от "enterfornone":

    Благодаря за линковете. Явно в ДАГ са си ги подготвили нещата тихичко и кротичко.
    В интерес на истината този булевард още от 80-те си беше планиран в този вид, просто сега са му вкарали едно модерно кръгово. А "пешеходна" зона там си беше безсмислица, защото е изкуствена и неестествена.

  • 7
    mishoboss. avatar :-|
    Mihail Panayotov

    Определено новия ПУП на мен лично ми допада много повече от този от 2009-та. Най-логичното нещо на света е Ал. Малинов да си мине от там, където си беше планиран да мине още 80-те! Аз живея в непосредствена близост и ще съм много щастлив ако този проект се изпълни точно така, както е начертан!

  • 8
    keipax avatar :-|
    keipax

    До коментар [#4] от "enterfornone":

    Чети внимателно! Смятам, че си правиш прибързано изводи.

    От статията наистина не става дума за коя точно отсечка става дума за изграждане. В ПУП-а на Младост за зоната за "център Младост" има една малка отсечка, която е в южния й край и тя наистина е към 800-900 метра... Цялата отсечка на метрото в спомената зона е доста повече от това.

  • 9
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone

    До коментар [#8] от "keipax":

    Ама ти погледна ли какво има на линка, който съм сложил? Отдолу има и текст на решение на СОС. Какво е прибързано?

  • 10
    keipax avatar :-|
    keipax

    До коментар [#9] от "enterfornone":

    Сори, абсолютно си прав, тъпо е!

    Вместо спортна зала - бензиностанция и булевард през зелената зона :(

    Младост се утвърждава като пренаселен булеварден квартал без грам мисъл за хората!

    П.С.short URL ми се филтрират и коментирах върху това което се намира в нета под ПУП Младост, което явно е променено...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK