С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 16 юни 2014, 18:22, 8634 прочитания

"Метрополитен" е поканила строителя на метрото към "Младост 4" да изгради и път над него

По думите на директора на общинското дружеството поканата до "Геометро" не означава непременно, че ще се подпише договор с тях.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Като част от продължението на метрото към "Младост 4" ще бъде променено частично трасето на бул. "Александър Малинов", което не е било в първоначалния план. Това става ясно от обявление за възлагане на обществена поръчка от страна на общинското предприятие "Метрополитен". Договарянето е направено без обявление, за да се спести време за избора, като поканата е изпратена до обединение "Геометро", което изгражда последния 1 км от метролинията до крайната станция в "Бизнес парк София" в "Младост 4".

В нова посока


Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни пред "Капитал Daily", че публикуваното обявление не означава ограничение друг да не може да участва. "Всеки, който иска, може да подаде оферта", коментира той. Братоев уточни, че Законът за обществените поръчки (ЗОП) позволява в този случай да се отправи покана без обявление, но това не означава непременно подписан договор. В обявлението за обществената поръчка е посочено, че се предвижда промяна в трасето на бул. "Ал. Малинов" и той да следва трасето на метрото от кръстовището с ул. "Акад. Ал. Тодоров-Балан" до кръстовището с ул. "Ал. Паскалев". Целта е да се облекчи трафикът в района.

Поръчката няма прогнозна стойност, тя ще зависи от подаваните оферти и по думите на Братоев с такава процедура обикновено се постигат по-ниски и реални цени за изпълнението, т.е. няма нито завишаване, нито изкуствено понижение. Дължината на отсечката от булеварда ще е около 800-900 метра и вероятно общата й стойност ще е около 1 млн. лв., но това са много предварителни оценки, стана ясно от коментара на Братоев.

Изпълнителите



Общата стойност за строителството на метрото от "Младост 1" до "Младост 4" е 85.4 млн. лв., от които 31.5 млн. лв. са за втората му част до "Бизнес парк София", която се изпълнява от "Геометро". Първата и по-голяма отсечка е на "Метро билд Младост". В обединението "Геометро" са строителните компании "Геотехмин", "Геострой" и "Метропроект България".

Според ЗОП възложители могат да възлагат обществени поръчки за договаряне без обявление, ако поради непредвидени обстоятелства възникне друга услуга или обектът е част от по-голям и не може да бъде разделен от него. Условието е стойността на допълнителната поръчка да не е повече от половината цена на основната. В случая се очаква тя да бъде в пъти по-малка.

Братоев обясни, че в най-чистия вариант е добре, който строи метрото отдолу, той да изгради и булеварда отгоре, за да няма после конфликти, че друг е виновен за пропадания и лошо качество. Първоначалните общински планове в "Младост" не са включвали бул. "Александър Малинов" да върви над новата метролиния, но е направена промяна в устройствения план.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1054 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 857 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Държавата започна да прибира дивидент от дружествата си

До 16 юни трябваше да е постъпил първият транш. Месец по-късно се издължават и големите компании

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10