Връзките със Западните Балканите по въздух стават все по-лесни
След като през април беше открита линия от София до Белград, от 1 юли ще има и до Загреб


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Възможностите за пътувания по въздух до държавите от Западните Балкани се множат. Ако доскоро това можеше да се случи основно с прекачване през някоя западноевропейска столица, то от тази година вече има две директни линии. От 1 юли тръгват директните полети от София до Загреб на нискотарифната хърватска авиокомпания Dalmatian. За намеренията на компанията да открие полети до България стана ясно още в края на миналата година. Според сайта на компанията полетите до София през летния сезон ще са три пъти седмично – вторник, четвъртък и събота, а цените ще започват от 29.99 евро. Информацията е била потвърдена и от летище София.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
а къде е българския елемент в авиопазара?
Българският елемент ще са пътниците.
Българският елемент. Влязохме в ЕС през 2007 и още не сме се осъзнали колко възможности имаме за развитие и катерене нагоре. И докато бишви юго републики влизат в ЕС и цяла Европа говори за тях, защото хората са се осъзнали и спазват правилата в името на общото благо, в милата ни Българийка още гледаме всеки да уреди себе си, роднините и да изцака колкото може повече тия около него. И плюем ЕС на всичкото отгоре.
Летище София можеше да е идеален хъб за самолети от Близък Изток, Балканите и Западна Европа, но не. Вуелинг отвориха втора база в Рим и скоро сигурно ще отворят трета в Хърватия, а можеше спокойно да е в БГ. Райън еър не ги пускат в България, заради интереса на монополиста България еър. Хората в провинцията тънат в мизерия и не пътуват никъде, а навсякъде обясняват с какъв темп растем и т.н. А всичко това са емигрантите които си купуват еднопосочен за Запада с Уиз и повече няма да се върнат.
Осъзнайте се най-накрая и да почваме на работим
ТИМ Еър, нещо не искат да летят на никъде. Кютат си тука и си печелят от монопла над София Варна и Бургас, и гледат умно. Сега чакаме летището в Пирин да стане ултра-мега хъбът на Балканите.
Но сериозно, защо не се появи някаква компания която да използва по-малки самолети, тн регионални джетове като Ембреър, да кажем, и да свърже София със Скопие, Загреб, Белград, Любляна, Атина, защо не и Тирана и Истанбул?
Тия полети до западните балкани имат добра перспектива за създаване на повече бизнес връзки със съседите, дано да се получи някакво съживяване. Но трябва да се натиснат и пътните и ЖП връзки на запад. Един коридор #8 не можем да направим 30 години, а и Калотина още я мъчим.
До коментар [#4] от "Пешката":
Ето, имаш чудесна идея, осъществи я, да видим дали е толкова лесно, колкото изглежда на думи.
Малко по малко се правят връзки до големите чужди градове, но явно ти ще успееш да направиш всичко от раз и със замах.
Успех!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход