Връзките със Западните Балканите по въздух стават все по-лесни

След като през април беше открита линия от София до Белград, от 1 юли ще има и до Загреб

Цената на самолетния билет от летище София до Загреб ще започва от 29.99 евро
Цената на самолетния билет от летище София до Загреб ще започва от 29.99 евро
Цената на самолетния билет от летище София до Загреб ще започва от 29.99 евро    ©  Мария Съботинова
Цената на самолетния билет от летище София до Загреб ще започва от 29.99 евро    ©  Мария Съботинова

Възможностите за пътувания по въздух до държавите от Западните Балкани се множат. Ако доскоро това можеше да се случи основно с прекачване през някоя западноевропейска столица, то от тази година вече има две директни линии. От 1 юли тръгват директните полети от София до Загреб на нискотарифната хърватска авиокомпания Dalmatian. За намеренията на компанията да открие полети до България стана ясно още в края на миналата година. Според сайта на компанията полетите до София през летния сезон ще са три пъти седмично – вторник, четвъртък и събота, а цените ще започват от 29.99 евро. Информацията е била потвърдена и от летище София.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • + 11

    а къде е българския елемент в авиопазара?

    Нередност?
  • 2
    omniam avatar :-|
    omniam
    • + 10

    Българският елемент ще са пътниците.

    Нередност?
  • 3
    noize_le_roc avatar :-|
    noize_le_roc
    • - 1
    • + 17

    Българският елемент. Влязохме в ЕС през 2007 и още не сме се осъзнали колко възможности имаме за развитие и катерене нагоре. И докато бишви юго републики влизат в ЕС и цяла Европа говори за тях, защото хората са се осъзнали и спазват правилата в името на общото благо, в милата ни Българийка още гледаме всеки да уреди себе си, роднините и да изцака колкото може повече тия около него. И плюем ЕС на всичкото отгоре.
    Летище София можеше да е идеален хъб за самолети от Близък Изток, Балканите и Западна Европа, но не. Вуелинг отвориха втора база в Рим и скоро сигурно ще отворят трета в Хърватия, а можеше спокойно да е в БГ. Райън еър не ги пускат в България, заради интереса на монополиста България еър. Хората в провинцията тънат в мизерия и не пътуват никъде, а навсякъде обясняват с какъв темп растем и т.н. А всичко това са емигрантите които си купуват еднопосочен за Запада с Уиз и повече няма да се върнат.
    Осъзнайте се най-накрая и да почваме на работим

    Нередност?
  • 4
    pesheff avatar :-?
    Пешката
    • - 9
    • + 1

    ТИМ Еър, нещо не искат да летят на никъде. Кютат си тука и си печелят от монопла над София Варна и Бургас, и гледат умно. Сега чакаме летището в Пирин да стане ултра-мега хъбът на Балканите.

    Но сериозно, защо не се появи някаква компания която да използва по-малки самолети, тн регионални джетове като Ембреър, да кажем, и да свърже София със Скопие, Загреб, Белград, Любляна, Атина, защо не и Тирана и Истанбул?

    Тия полети до западните балкани имат добра перспектива за създаване на повече бизнес връзки със съседите, дано да се получи някакво съживяване. Но трябва да се натиснат и пътните и ЖП връзки на запад. Един коридор #8 не можем да направим 30 години, а и Калотина още я мъчим.

    Нередност?
  • 5
    filip_kostov81 avatar :-|
    felipeeee
    • + 3

    До коментар [#4] от "Пешката":

    Ето, имаш чудесна идея, осъществи я, да видим дали е толкова лесно, колкото изглежда на думи.
    Малко по малко се правят връзки до големите чужди градове, но явно ти ще успееш да направиш всичко от раз и със замах.
    Успех!

    Нередност?
Нов коментар