Volvo ще превърне Китай в свой експортен хъб
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volvo ще превърне Китай в свой експортен хъб

Volvo ще превърне Китай в свой експортен хъб

Шведската компания планира да започне износ на автомобили, сглобени в Китай, за САЩ и Русия най-рано в края на следващата година

2627 прочитания

© THIERRY ROGE


Шведският автомобилен производител Volvo планира да превърне Китай в свой експортен хъб и да надскочи прогнозираните продажби в страната през тази година, съобщи Reuters, като се позовава на високопоставен източник от компанията. Целта ще се реализира с помощта на собственика й - китайския Zhejiang Geely Holding Group. Volvo си е поставила амбициозната цел продажбите й в Китай през тази година да нараснат най-малко с 13%.

Стратегията на Geely за Volvo се наблюдава внимателно като възможен модел и за други китайски компании, които са имали ограничен успех при управлението на световни брандове.

Китайски доставки за САЩ и Русия

Шведската компания планира да започне износ на автомобили, сглобени в Китай, за САЩ и Русия най-рано в края на следващата година, заяви източникът на агенцията. Volvo, която Geely купи от Ford Motor през 2010 г., планира да доставя в САЩ версия на модела S60 седан - S60L, а в Русия - високпроходимия XC90. За Щатите се предвижда да бъдат доставени около 10 хил. броя, а за Русия - няколко хиляди.

Източникът на агенцията е заявил, че продажбите на шведската компания в Китай през тази година се очаква да нахвърлят 90 хил. броя. По този начин китайският пазар ще стане най-големият за Volovo и ще измести от лидерската позиция този в САЩ. През миналата година продажбите й в Китай бяха около 61 хил. броя, а първоначалните прогнози за тази сочеха 80 хил.

Кога ще започне

Volvo може да използва два свои завода в Китай за износ към други пазари, както и към други страни от Югоизточна Азия. Единият е в югозападния град Ченду и той започна производство в края на миналата година. Вторият е в североизточния град Дайджинг.

Директорът в компанията за връзки с медиите Дейвид Ибсън потвърди информацията, че Volvo ще започне износ от Китай, въпреки че уточни, че тепърва предстои да се определи кога и с какви количества ще започне експортът. Ибсън обясни, че въпреки годишния ръст от 35% на продажбите на марката в Китай целта от 90 хил. може да е по-далечна. Фокусът на шведската компания ще бъде да направи "растежа си печеливш и устойчив", каза още директорът за връзки с медиите.

Шведският автомобилен производител Volvo планира да превърне Китай в свой експортен хъб и да надскочи прогнозираните продажби в страната през тази година, съобщи Reuters, като се позовава на високопоставен източник от компанията. Целта ще се реализира с помощта на собственика й - китайския Zhejiang Geely Holding Group. Volvo си е поставила амбициозната цел продажбите й в Китай през тази година да нараснат най-малко с 13%.

Стратегията на Geely за Volvo се наблюдава внимателно като възможен модел и за други китайски компании, които са имали ограничен успех при управлението на световни брандове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    това би било пробив. износът на произведени в Китай автомобили би довел Поднебесната до ново ниво.

  • 2
    lmy13504670 avatar :-|
    lmy13504670

    Така се прави трансфер на технологии. Китайските коли винаги са имали проблеми от гледна точка на сигурност и надеждност. Е, намериха си именно една от марките символ на тези качества и няма да се поколебаят да използват наученото и върху Джийли. Въпрос на време и стратегия е да видим масово навлизане на китайските автомобили на европейския пазар.

  • 3
    daredebil avatar :-|
    DareDebil

    като един експерт и голям разбирач, мога да им кажа на волво да не се надяват. Даже и да успеят да излъжат някой в русия, в сащ няма как да мине номера. Хората които купуват волво не са тъпи, и много добре знаят къде се намира швеция на картата. Па и в русия не ги виждам, XC90 е бая скъп модел, дето не може да си го купи всеки. От какъв зор олигарха ще си купи китайско волво, вместо японски, американски, немски или британски SUV???

  • 4
    daredebil avatar :-|
    DareDebil

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    да, до нивото на япония 69та година. Въпреки че поне японците никога не избраха лесния път да купят някоя закъсала утвърдена марка, а си наложиха собствените.

  • 5
    mirohero avatar :-|
    mirohero

    Мдам, имат точно 0 шанс да продадат китайска кола в САЩ. А пък китайците в САЩ точно никога няма да си купят нещо различно от произведено в Европа или Япония - въпрос на имидж, а тях единствено това ги вълнува. То тук сглобените в Мексико се продават с 30% дискаунт, ако въобще са продаваеми, а за произведените в Китай, ще трябва не да искат, ами да дават пари, някой да ги кара :). Особено скъпи марки като Волво.

  • 6
    xyha avatar :-|
    xyha

    До коментар [#3] от "DareDebil":

    Ако постигнат качество , Мерцедес също имат производсво ф Китай.

  • 7
    strongest avatar :-|
    strongest

    [quote#6:"xyha"]Ако постигнат качество , Мерцедес също имат производсво ф Китай.[/quote]Да, но са предназначени само за китайския пазар!

  • 8
    strongest avatar :-|
    strongest

    То тук сглобените в Мексико се продават с 30% дискаунт, ако въобще са продаваеми, а за произведените в Китай, ще трябва не да искат, ами да дават пари, някой да ги кара :). Особено скъпи марки като Волво.- Това е като френски парфюм, произведен в Гана :-)

  • 9
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    може пък и да стане далаверата бе ,ако смъкнат цената на волвата с по 50%


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK