Amazon навлиза на пазара на смартфони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon навлиза на пазара на смартфони

Джеф Безос демонстрира възможностите на смартфона Fire

Amazon навлиза на пазара на смартфони

Устройството е насочено към улесняване на онлайн търговията

5102 прочитания

Джеф Безос демонстрира възможностите на смартфона Fire

© Reuters


Amazon.com направи дългоочакваната премиера на своя смартфон, чиито иновативни функции трябва да му дадат предимства на този силно конкурентен пазар. Освен екрана с холографски изображения и скролването без ръце умният телефон ще има възможност да разпознава милиони различни продукти, телевизионни предавания и песни и ще дава на потребителите възможност за незабавното им купуване през собствената платформа на електронна търговия на компанията. На практика смартфонът ще играе ролята на подвижен касов апарат и е част от стратегията на Amazon за развитие на основния му бизнес чрез използване на все по-популярните мобилни устройства, отбелязва Wall Street Journal.

Конкурентни предимства

Смартфонът ще се нарича Fire и ще допълва едноименната линия от таблети и устройства за стрийминг на Amazon. Изпълнителният директор на компанията Джеф Безос, който лично демонстрира Fire на премиерата му, се надява възможностите да го отличат на пазара, доминиран от продуктите на Apple и Samsung. Първоначално Fire Phone ще се предлага само на пазара в САЩ. С двугодишен договор от оператора AT&T телефонът ще струва между 199 и 299 долара в зависимост от обема на вградената памет. Това го прави с около 100 долара по-евтин от еквивалентните модели на iPhone. Договорът включва и 12-месечен абонамент към услугата за бързи доставки на Amazon Prime. Без договор Fire ще се предлага на цени между 649 до 749 долара.

Характеристиките на телефона включват 4.7-инчов дисплей, няколко камери, включително една с резолюция от 13 мегапиксела, слушалки със защита срещу заплитане и др. Fire се захранва от 4-ядрен процесор Qualcomm Snapdragon, работещ на 2.2 GHz. "Опитваме се да направим нещо различно и по-добро. Сред потребителите има такива, които ще оценят тези възможности като полезни", заявява Безос.

Основният коз на Fire е приложението Firefly. Чрез него смартфонът може да разпознава над 100 млн. различни предмета, включително стоки в магазини, баркодове, QR кодове, обложки на книги и филми, дори и песни и звука от телевизионни предавания. За всеки разпознат обект се дава допълнителна информация и линк за купуването му в онлайн магазина на Amazon. "Това дава възможност да се действа за секунди. Потребителят може да насочи телефона към пакет дъвки и да ги поръча или да го насочи към картина и да научи факти за нея и художника", изтъква Безос.

"Търговията е основата причина Amazon да навлиза в пазара на смартфони, който очевидно е един от най-трудните. Този телефон ще създаде огромни възможности за търговия във всеки момент от ежедневието", коментира Джеймс Маккивли, анализатор във Forrester Research. Той сравнява Fire с иновациите, въведени на Amazon през 1997 г., които са направили онлайн търговията много по-лесна.

Физически бутони

Приложението Firefly може да се активира със собствен физически бутон на телефона. Основната камера също ще има физически бутон. Джеф Безос аргументира това решение с мнението си, че физическите бутони са практични и удобни и "за разлика от други производители" неговата компания не цели да ги премахва или да бяга от тях. Освен това на предния панел на телефона има още пет други камери. Една от тях има функцията на обикновена камера за видеочат. Останалите четири са там с идеята да следят позицията на очите и лицето на потребителя във всеки момент, дори и на тъмно, тъй като камерите имат инфрачервени диоди. Реално са необходими само две, но Amazon поставят четири, "за да може всеки човек да държи телефона така, както му е удобно".

Освен това камерите дават възможност за пълноценно използване на технологията Dynamic Perspective, чрез която се постигат триизмерни ефекти в интерфейса на телефона. Технологията включва и други възможности като функция за автоматично превъртане на списъци чрез поклащане на телефона. Смартфонът ще използва версия на операционната система на Google – Android, но няма да има достъп до оналйн магазина за приложения и игри Google Play. Това означава, че Amazon ще трябва да привлече и разработчиците на приложения, за да може да се бори за дял от пазара. Fire обаче ще предлага неограничено място за съхранение на снимки чрез собствените си облачни услуги.

Amazon.com направи дългоочакваната премиера на своя смартфон, чиито иновативни функции трябва да му дадат предимства на този силно конкурентен пазар. Освен екрана с холографски изображения и скролването без ръце умният телефон ще има възможност да разпознава милиони различни продукти, телевизионни предавания и песни и ще дава на потребителите възможност за незабавното им купуване през собствената платформа на електронна търговия на компанията. На практика смартфонът ще играе ролята на подвижен касов апарат и е част от стратегията на Amazon за развитие на основния му бизнес чрез използване на все по-популярните мобилни устройства, отбелязва Wall Street Journal.

Конкурентни предимства


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.