Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 22 юни 2014, 17:31, 5775 прочитания

eMAG залага и на бебешките продукти за растеж

Онлайн търговецът навлиза в повече категории и чрез партньорската си програма Marketplace

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сайтът за онлайн търговия еMAG обяви амбициите си да стане номер 1 в Централна и Източна Европа. За целта базираната в Румъния компания разширява предлаганите категории стоки и в България. От един месец потребителите вече могат да купуват през портала и играчки и бебешки стоки.

"Досега тази онлайн ниша беше неразвита, особено що се отнася до продукти като памперси", обяви пред "Капитал Daily" маркетинг мениджърът на eMAG.bg Огнян Лахчев. В момента сайтът предлага над 2000 бебешки стоки и играчки. Част от продуктите са собственост на сайта и са на склад в Румъния, докато други се предлагат през български търговци като "ЕДЕА груп", Оrange и др. Те са част от партньорската програма Marketplace на eMAG, която позволява на външни търговци да продават през сайта по подобие на Amazon.


В момента бебешките продукти и играчки все още носят едва 1% от продажбите на eMAG, тъй като категорията е нова и тепърва ще се развива. Според Лахчев предимствата на сайта пред конкурентите е, че няма друг играч, който да предлага толкова широк асортимент - от бебешка козметика до детски колички, конструктори и всякакви играчки. "Очакванията ни са за бурен растеж, тъй като това е най-бързо развиващата се категория и аудиторията е най-голяма", казва мениджърът. Той не изключва в бъдеще партньорство с още големи търговци от сектора. Досега най-продавани през портала от този сегмент са били играчките, най-вече заради 1 юни. Лахчев очаква да се търсят все повече бебешки продукти, като сайтът предлага през определено време известия на потребителите, например за нуждата от покупка на памперси.

Колкото повече, толкова по-добре

От еMAG искат да разширят програмата Marketplace. Чрез нея сайтът печели процент от продажбите на търговеца. "В момента партньорите са осем, като седем от тях са интегрирани през последните месец и половина", казва Лахчев. Програмата започна в началото на годината, когато сайтът започва да предлага книги и сключва договор с "Хеликон". В момента този сегмент носи 2-3% от продажбите. "Потенциални партньори са ни марки, които имат нужда от развитие в онлайн пространството и ние им предоставяме тази възможност, тъй като има сериозен ръст на трафика", казва Лахчев. Компанията вече работи с търговци дори в една от основните си категории - лаптопите. Там участници в Marketplace са "Ардес" и "Жар компютърс". Според Лахчев, в случай че продуктите се припокриват, ще има дадени цените на всички търговци.



Техниката остава основният сегмент на eMAG. В момента при електроуреди, IT и бяла техника сме в топ 3 на най-разпознаваемите брандове в България изобщо, не само онлайн, казва Лахчев. С изключение на търговските партньори продуктите идват основно от Румъния, а с изключение на по-отдалечените райони срокът за доставка е един ден. Според Лахчев компанията има абсолютно всичко на склад, което други големи играчи с онлайн присъствие не могат да кажат.

Добри перспективи за целия онлайн пазар


Компанията очаква целият онлайн пазар в България да нарасне с 20% през тази година. Досега през тази година растежът на продажбите спрямо същия период на 2013 г. на eMAG е 500%, като се дължи на новите категории и повече предлагани продукти и ниската база от първите месеци на м.г. Огнян Лахчев не изключва в бъдеще компанията да навлезе в категории като дрехи и дори храни. Целта е първото място в Централна и Източна Европа, като в момента групата присъства в България, Румъния и Унгария. В България еMAG действа през румънско дружество. В момента пазарът тук се обслужва от екип от 30 души, като част от ресурсите са споделени с централата в Румъния. eMAG е част от Allegro Group, в която е и друг български сайт - OLX.bg (бивш Prodavalnik). Allegro Group пък е част от международния гигант Naspers.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12197 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1809 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КТБ: Борсовият ъгъл

Поставянето под специален надзор на Корпоративна търговска банка се отрази негативно върху търговията с банкови акции на Българската фондова борса

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10