С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 22 юни 2014, 17:31, 5601 прочитания

eMAG залага и на бебешките продукти за растеж

Онлайн търговецът навлиза в повече категории и чрез партньорската си програма Marketplace

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сайтът за онлайн търговия еMAG обяви амбициите си да стане номер 1 в Централна и Източна Европа. За целта базираната в Румъния компания разширява предлаганите категории стоки и в България. От един месец потребителите вече могат да купуват през портала и играчки и бебешки стоки.

"Досега тази онлайн ниша беше неразвита, особено що се отнася до продукти като памперси", обяви пред "Капитал Daily" маркетинг мениджърът на eMAG.bg Огнян Лахчев. В момента сайтът предлага над 2000 бебешки стоки и играчки. Част от продуктите са собственост на сайта и са на склад в Румъния, докато други се предлагат през български търговци като "ЕДЕА груп", Оrange и др. Те са част от партньорската програма Marketplace на eMAG, която позволява на външни търговци да продават през сайта по подобие на Amazon.


В момента бебешките продукти и играчки все още носят едва 1% от продажбите на eMAG, тъй като категорията е нова и тепърва ще се развива. Според Лахчев предимствата на сайта пред конкурентите е, че няма друг играч, който да предлага толкова широк асортимент - от бебешка козметика до детски колички, конструктори и всякакви играчки. "Очакванията ни са за бурен растеж, тъй като това е най-бързо развиващата се категория и аудиторията е най-голяма", казва мениджърът. Той не изключва в бъдеще партньорство с още големи търговци от сектора. Досега най-продавани през портала от този сегмент са били играчките, най-вече заради 1 юни. Лахчев очаква да се търсят все повече бебешки продукти, като сайтът предлага през определено време известия на потребителите, например за нуждата от покупка на памперси.

Колкото повече, толкова по-добре

От еMAG искат да разширят програмата Marketplace. Чрез нея сайтът печели процент от продажбите на търговеца. "В момента партньорите са осем, като седем от тях са интегрирани през последните месец и половина", казва Лахчев. Програмата започна в началото на годината, когато сайтът започва да предлага книги и сключва договор с "Хеликон". В момента този сегмент носи 2-3% от продажбите. "Потенциални партньори са ни марки, които имат нужда от развитие в онлайн пространството и ние им предоставяме тази възможност, тъй като има сериозен ръст на трафика", казва Лахчев. Компанията вече работи с търговци дори в една от основните си категории - лаптопите. Там участници в Marketplace са "Ардес" и "Жар компютърс". Според Лахчев, в случай че продуктите се припокриват, ще има дадени цените на всички търговци.



Техниката остава основният сегмент на eMAG. В момента при електроуреди, IT и бяла техника сме в топ 3 на най-разпознаваемите брандове в България изобщо, не само онлайн, казва Лахчев. С изключение на търговските партньори продуктите идват основно от Румъния, а с изключение на по-отдалечените райони срокът за доставка е един ден. Според Лахчев компанията има абсолютно всичко на склад, което други големи играчи с онлайн присъствие не могат да кажат.

Добри перспективи за целия онлайн пазар


Компанията очаква целият онлайн пазар в България да нарасне с 20% през тази година. Досега през тази година растежът на продажбите спрямо същия период на 2013 г. на eMAG е 500%, като се дължи на новите категории и повече предлагани продукти и ниската база от първите месеци на м.г. Огнян Лахчев не изключва в бъдеще компанията да навлезе в категории като дрехи и дори храни. Целта е първото място в Централна и Източна Европа, като в момента групата присъства в България, Румъния и Унгария. В България еMAG действа през румънско дружество. В момента пазарът тук се обслужва от екип от 30 души, като част от ресурсите са споделени с централата в Румъния. eMAG е част от Allegro Group, в която е и друг български сайт - OLX.bg (бивш Prodavalnik). Allegro Group пък е част от международния гигант Naspers.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ДНК "Строител" ДНК "Строител"

Симеон, Камен и Калин Пешови се занимават активно с бизнеса и са тези, които чертаят визията на компанията "Главболгарстрой"

26 юни 2019,

Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв. Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв.

Специализираното издание ICT Media нареди най-големите софтуерни и харудерни компании в страната

26 юни 2019, 714 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КТБ: Борсовият ъгъл

Поставянето под специален надзор на Корпоративна търговска банка се отрази негативно върху търговията с банкови акции на Българската фондова борса

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект