С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 юни 2014, 19:13, 4881 прочитания

Община Пловдив обяви конкурс за маршрутните си линии

Броят на линиите е съкратен от 10 на 7

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Община Пловдив пусна конкурс за обслужването на седем маршрутни линии в града за следващите 8 години. Конкурсът е обявен на 20 юни, като кандидатите разполагат с 30 дни да представят офертите си.

По отношение на екологичността автобусите трябва да са минимум категория  "Евро 4" и да са оборудвани с климатици. Кандидатите ще трябва да осигурят 37 основни автобуса, като шест от тях трябва да са оборудвани за хора с намалена подвижност. Необходими са и четири броя резервни автобуси (един от тях, оборудван за хора с намалена подвижност).

Решението на общинския съвет е от 29 май. Тогава станя ясно, че маршрутните линии в града ще бъдат съкратени от 10 на 7. Това ще стане след 8 август, когато изтича договорът със сегашната фирма оператор ЕТ "Грация - Ваня Симеонова", представлявана от Валери Лозанов. Аргументите на общината бяха, че така ще се избегне дублирането с автобусните линии, обясни преди време зам.-кмета по транспорта Александър Държиков, като редуцирането на маршрутките ще е с близо 30 процента. "Променя се общинската транспортна схема по допълнителните линии. Поради това е направена частична промяна в маршрутите на допълнителните линии", се казва и в решението на общинския съвет. Идеята е маршрутките вече да не минават през централната градска част, където при дублирането на линии се случва ожесточена конкуренция даденото превозно средство да стигне първо до чакащите на спирката, обясняваха от общината.

Един блокиран търг

Пловдив е един от седемте града, които ще модернизират градския си транспорт с пари по Оперативна програма "Регионално развитие". Проекта на общината е на стойност 44 млн. лв. и предвижда изграждане на велоалеи, център за управление на трафика и електронно таксуване в автобусите. Община Пловдив реално не разполага с подвижен състав, който да е общинска собственост, като цялото обслужване на линиите е поверено на частни компании от години. В момента градския транспорт на Пловдив е разделен между седем компании, като с най-много линии е "Хеброс бус".

През февруари общината обяви обществена поръчка за 8 от автобусните линии, разделени на 2 позиции от по четири. Според изискванията победителите трябва да оперират линиите в следващите 10 години. Месец по-късно обаче срещу конкурса вече има три жалби в Комисията за защита на конкуренцията - на "Хеброс бус", "Алекс О'К" и "Асарел транс", като компаниите смятат част от условията, заложени от общината, за дискриминационни. От "Алекс О'К" смятат за незаконосъобразно възложителят да определя цените, които кандидатите следва да попълят в ценовите си предложения, като така се нарушават принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Обезсмисля се и показателят цена, който е с 10% тежест при избора на офертата. Според "Асарел транс" дискриминационно е изискването кандидатите да разполагат с гаражна площ на не повече от 22 км от града. Недоволство предизвиква и изискването за екокатегория на автобусите, смятано за незаконосъобразно, и др.

Бъдещето неясно

В средата на април КЗК отсъжда в полза на жалбоподателите, като общината на свой ред обжалва решението на комисията пред Върховния административен съд, като не е изключено и процедурата за маршрутните линии да премине през обжалвания. 

Преди време пред местните медии Валери Лозанов заяви, че все още не е ясно дали ще участва на новия, по-ограничен откъм маршрутни линии конкурс, както и че според него маршрутките трябва да продалжат да минават през центъра. "По тази логика да пуснат маршрутките по околовръстното шосе и да забранят жълтите таксита, тъй като те също правят конкуренция на градския транспорт", реагира остро Лозанов, цитиран от местните медии. "Капитал Daily" не успя да се свърже до приключването на броя с Лозанов.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 274 прочитания

Споделеното падение на WeWork Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

20 сеп 2019, 284 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ветко Арабаджиев преговаря за японския хотел

Търсената цена за софийския "Кемпински-Зографски" е около 50 млн. евро

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев