Etihad придобива 49% от Alitalia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Etihad придобива 49% от Alitalia

Reuters

Etihad придобива 49% от Alitalia

Арабският превозвач ще спаси от фалит италианския си конкурент

2869 прочитания

Reuters

© Reuters


Превозвачът от Персийския залив Etihad Airways обяви, че е договорил принципните условия за придобиването на 49% от италианската авиокомпания Alitalia, съобщиха международните агенции. Според съвместното изявление на двете компании документацията по споразумението ще бъде подготвена възможно най-бързо, като финализирането на сделката ще зависи от одобрението на регулаторите. Базираната в Абу Даби държавна компания Etihad не обяви финансовите детайли по подготвяната инвестиция.

Нужда от партньор

Управителният съвет на италианския превозвач, който беше спасен от фалит от правителството през миналата година, е гласувал да приеме офертата на Etihad на заседанието си на 13 юни. Alitalia също не обявява стойността на сделката, но наскоро италианският транспортен министър Маурицио Лупи заяви, че инвестициите на арабския превозвач може да достигнат 1.25 млрд. евро за следващите четири години.

Alitalia трябваше да намери нов партньор, след като френско-холандската група Air France-KLM отказа да участва в увеличението на капитала, организирано от италианското правителство, заради собствените си финансови затруднения. Авиокомпанията дава работа на 14 хил. души и се счита за стратегически национален актив. Традиционните превозвачи като Alitalia са изправени пред нарастващата конкуренция на нискотарифни компании и амбициозни авиокомпании от Персийския залив като Etihad и Emirates.

Обвързването с разполагащата с големи финансови ресурси арабска компания представлява последен шанс за спасяване на италианския превозвач, който е излизал на печалба само няколко пъти в 68-годишната си история. Компанията многократно е получавала държавна помощ, преди да бъде приватизирана през 2008 г., а последните усилия за закрепването й също се водят от правителството.

Двата превозвача водят преговори от декември, но досега постигането не сделка бе възпрепятствано от нежеланието на Италия да се съгласи с условията на Etihad за съкращаване на 2200 служители и преструктуриране на задълженията. Правителството, което счита авиокомпанията за стратегически актив, както и работническите синдикати обаче нямат голям избор, тъй като паричните запаси на компанията ще се изчерпат през август.

"Убедени сме, че ще бъде постигната сделка за преструктуриране на задълженията, да се надяваме до края на юни", коментира пред Reuters Гиан Грос-Пиетро, председател на борда на Intesa Sanpaolo. Банката е едновременно един от основните акционери и кредитори на Alitalia. По думите на Грос-Пиетро Etihad са поставили срок до 31 юли за постигане на споразумение по въпроса.

Бизнес стратегия

Сделката с Alitalia увеличава още повече вече дългия списък с подобни инвестиции в чуждестранни превозвачи на Etihad, осъществени под ръководството на изпълнителния директор Джеймс Хоган. Изграждането на бизнес съюзи по цял свят има за цел да съсредоточи повече въздушен трафик през транспортния център Абу Даби.

Инвестицията в Alitalia е една от най-големите, предприето от Хоган досега. Макар никъде Etihad да не разполага с контролен пакет от акциите, компанията се стреми да има достатъчно влияние, за да наложи подобрения на управлението и бизнес стратегията. Наскоро арабската компания влезе и във втория най-голям авиопревозвач в Германия - Air Berlin, който също не успява да се справи сам с финансовите си проблеми.

Etihad отчита, че акционерските й партньорства са й осигурили разширяване на транспортната мрежа с 40 нови дестинации. Придобиването на дял в Alitalia е разшири позициите й в развитите пазари в сърцето на Европа.

Превозвачът от Персийския залив Etihad Airways обяви, че е договорил принципните условия за придобиването на 49% от италианската авиокомпания Alitalia, съобщиха международните агенции. Според съвместното изявление на двете компании документацията по споразумението ще бъде подготвена възможно най-бързо, като финализирането на сделката ще зависи от одобрението на регулаторите. Базираната в Абу Даби държавна компания Etihad не обяви финансовите детайли по подготвяната инвестиция.

Нужда от партньор


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    позициониране. трафикът се измества от лондон и франкфурт към дубай и абу даби.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK