Автовози в активен процес на гнездене
Български фирми от бранша опитват да създадат клъстер, за да станат по-конкурентни в Европа
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Въпреки характерния си колорит и пъстрота сърцето на автомобилния пазар на страната, Дупница, пулсира в строго определен ритъм. Автомобилите на старо, най-вече от Италия, се договарят за препродажба, товарят се на автовози и поемат пътя си към българския автомобилен хъб, готови да се срещнат с новите си собственици. Огромният брой автокъщи там могат да разчитат на различни малки собственици на по няколко автовоза да извършат транспортната услуга или на компанията на Емил, който е един от най-големите местни играчи със 17-18 превозни средства.
Емил не е присъствал на конференцията в столичния хотел "Шератон", под наслов "Евроконтрол на пътя", където в присъствието на представители на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и множество чуждестранни представители на различни пътни служби, беше представен проект компаниите, занимаващи се със специфичния превоз на автомобили да се окрупнят в клъстер, за да станат по-силни на пазара на международната логистика, на който летвата е вдигната високо, високо.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
600 автовоза? Това има ли го в "Националната стратегия за развитие на българския транспортен сектор"? Няма го? А защо? Аха, защото еди-кое-си правителство е избирало "реномирания международен консултант", е взело най-евтината оферта - само 4 милиона евро! Е, за 4 милиона какво искаш! Ингилизино е казАл: не съм богат, за да купувам евтино! А френците са казАли: дай ми акъл, парите я че си ги изкарам! Ама, те на! Да беха дали 3-4 пъти повече, ама стратегията да е читава. И като се сетим, че европеецо дава половината по програма, ме хваща двойно ед!
До коментар [#1] от "cinik":
Кой да я измисли читавата стратегия?
До коментар [#2] от "Нефертити":
Нефи, трябваше още на търга да запишат в тръжните книжа: " Иска се изключително много вярна стратегия за транспорта, държавата да забогатее от нея и да раздаде парите на народа, така че да не се налага населението да ходи всеки ден на работа и шефове да ги юркат". Предвид високата набелязана цел, 100 милиона евро за 80 подвързани странички шрифт 14 щеше да е съвсем справедливо ;-))))
До коментар [#3] от "cinik":
Хаххах, харесва ми идеята ти, много е целенасочена. Дано да се реализира скоро, че и ние да намажем :) От парите де, не от друго :)
Всеки зрял бизнес, т.е. такъв с ясни бизнес практики, относително ясна верига на доставка (supply chain) и пазарно конституирани цени на стоката/услугата подлежи на консолидация. Съпротивата е обречена. Ролята на предприемача е да проправя партината, да иновира, да създава нови продукти/услуги или подход и методология/технология. Изхождайки от това фундаментално правило следва да заключим че клъстера (на мен ми прилича на обикновена кооперация) или ще заработи или някой друг, с достъп до финансиране и читав мениджмънт ще избие рибата. Така или иначе окрупняването ще се случи.
[quote#1:"cinik"] А френците са казАли: дай ми акъл, парите я че си ги изкарам![/quote]
Да, ама българинът вика обратното - "ти пари ми дай, аз акъл имам". И резултатите са налице. ;)
Тази статия създава много грешно впечатление у хората. Това мога да го кажа като човек в бранша от много години и човек, който има контакти с абсолютно всички превозвачи и почти всички клиенти и автомобилни производители. Спед-С е една смешна малка фирма, която търси начин да усвои едни пари, а от споменатите фирми големите не са само Сима и Валмат. Защо не споменавате Сомат с над 50 автовоза, Драгомиров Комерс, Тойота Тиксим, Нунки, Рувен, Дея, Про Транспорт и много др.? И защо никой от тях не се е присъединил към вашето сдруженийце?
Малките превозвачи не могат да се класират на тези големи международни пазари, защото нямат опита в автотранспортния бизнес с нови автомобили, който наистина е много специфичен и е пълен с огромни конкурентни фирми от Румъния, Сърбия и Турция. В почти всеки уважаващ себе си автомобилен завод има набор от инструкции и изисквания, които трябва да се спазват, а фирми като "Моко Транс", "Жоди Авто", "Аско 96" и "Корект Шуус" просто не ги спазват. Единствено "Би енд Ди" са ОК и то донякъде защото едно време са начили занаята от "Про Транспорт". Да не говорим, че камионите в този клъстер са най-много 30 от общо ок.600 на пазара, почти всичките, с които самият аз работя. Бил съм на одити от Рено, Мерцедес, Нисан и Форд и ако някой от тези смешници види за какво става въпрос, няма и да си помисли за директни договори с някоя от тези компании.
Така че уважаема г-жо Даракова и г-н Желев, успех в усвояването на тези пари, но си знайте, че за нищо не ставате! Нямате позициите в българският автотранспортен бизнес, нито моралното право точно вие да правите такова сдружение!!! Много поздрави и успех на дупнишките и кюстендилските фирми - най-печените с които съм работил!
Да не говорим, че ако се присъединят повече фирми, вече става въпрос за картелно споразумение, което е под ударите на закона.
И питайте някой, работил със Спед-С да ви каже дали плащат. 200 камиона имат ама само на думи. Реално са под 50.
Капитал, ама може ли да публикувате такива смешни поръчкови статии? Ако искате актуални и интересни новини от автотранспорта, питайте мен.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.