Бившият Sheraton стана част от веригата The Luxury Collection
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бившият Sheraton стана част от веригата The Luxury Collection

Атанасиос Пантазис

Бившият Sheraton стана част от веригата The Luxury Collection

Мениджмънтът на хотела очаква по-слаби приходи тази година заради изборите

Радостина Маркова
16795 прочитания

Атанасиос Пантазис

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Петзвездният "София хотел Балкан", който до тази година беше част от веригата Sheraton, вече оперира под марката The Luxury Collection, съобщи генералният мениджър Атанасиос Пантазис. Двата бранда са част от американската компания Starwood Hotels, с която компанията - собственик на софийския хотел, е подновила договора си за франчайз за още десет години. Това се е случило миналата година, а промяната на бранда е факт от началото на тази. Атанасиос Пантазис обясни решението с по-високия престиж на бранда The Luxury Collection, който подхожда на локацията и историческата стойност на сградата на бившия Sheraton. Той обаче не коментира как тази промяна ще се отрази на плащаните от дружеството "София хотел Балкан" франчайз такси към Starwood Hotels.

С историческа стойност

По думите на мениджъра с присъединяването си към The Luxury Collection "София хотел Балкан" става част от лимитирана селекция, която включва 75 хотела в 30 страни. Под марката Sheraton оперират над 600. Под новия бранд вече работи и петзвездният Metropol Palace в Белград, който е собственост на дъщерна компания на "София хотел Балкан". Освен в България и Сърбия на Балканите марката е представена също в Гърция и Турция.

Атанасиос Пантазис обясни, че под бранда The Luxury Collection обикновено работят хотели, разположени в сгради с историческа и архитектурна стойност – бивши дворци, паметници на културата и др. Такъв е случаят със софийския и белградския хотел от веригата.

Той допълни, че смяната на бранда няма да доведе до промени в ценовата политика и в основните групи посетители на хотела – корпоративни клиенти, официални делегации и индивидуални гости. За следващата година се планират отлаганите в продължение на няколко години инвестиции в обновяване и интериорни промени в хотела. Процесът тече от 2006 г., когато бяха реновирани 103 от общо 186 стаи, рецепцията, лоби-барът, кухните, а бившият ресторант "Преслав" беше преустроен в магазини. Планираният за 2009 г. втори етап от ремонтите беше отложен заради кризата и сложната финансова обстановка.

През последните две-три години основните инвестиции на групата бяха насочени към белградския хотел Metropol Palace, който мина цялостно обновяване.

Прогнози за годината

Прогнозите са тази година приходите на "София хотел Балкан" отново да отбележат лек спад. Като причина Атанасиос Пантазис посочи изборите през октомври, заради които се очаква спад на резервациите.

"По принцип за градските хотели двата пика на посещаемост през годината са май-юни и октомври-ноември. Тогава има най-много бизнес пътувания и правителствени посещения", обобщи мениджърът.

Според него за полугодието "София хотел Балкан" е реализирал повече приходи в сравнение със същия период на 2013 г. Заради прогнозите за слаба есен обаче това едва ли ще се задържи до края на годината. Миналата година хотелът приключи с приходи от 14.7 млн. лв. при 15 млн. година по-рано. Причината тогава беше намалението на цените от предходни години, което не можа да бъде компенсирано от постигнатия ръст на заетостта. През 2013 г. тя е нараснала до средно 68% при 63% в предходната година.

Според консолидирания отчет обаче групата "София хотел Балкан" е реализирала ръст на приходите за годината с над 10 млн. лв. до близо 27.9 млн. лв. В тях влизат и тези от Metropol Palace в Белград.

Дружеството "София хотел Балкан" е листнато на фондовата борса, като най-големи акционери в него са регистрираното на Маршалските острови Bandola Properties и кипърската Kokari Limited.

Петзвездният "София хотел Балкан", който до тази година беше част от веригата Sheraton, вече оперира под марката The Luxury Collection, съобщи генералният мениджър Атанасиос Пантазис. Двата бранда са част от американската компания Starwood Hotels, с която компанията - собственик на софийския хотел, е подновила договора си за франчайз за още десет години. Това се е случило миналата година, а промяната на бранда е факт от началото на тази. Атанасиос Пантазис обясни решението с по-високия престиж на бранда The Luxury Collection, който подхожда на локацията и историческата стойност на сградата на бившия Sheraton. Той обаче не коментира как тази промяна ще се отрази на плащаните от дружеството "София хотел Балкан" франчайз такси към Starwood Hotels.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    mrpetrov avatar :-|
    mrpetrov

    Bravo, luxury collection na SPG sa vinagi dobre zapazeni stari shradi. Tozi se vpisva dobre.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Пълен кич е този хотел. Изкуствени цветя, мебели проядени от молци, и бани в които капе вода там, където не трябва. И разбира се, редовните сватби на мутри в ресторанта.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.