Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 юли 2014, 13:45, 7834 прочитания

Търговията с храни и напитки с добро онлайн бъдеще

Компаниите в сектора се адаптират по-бавно към променящата се бизнес среда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
3.7% от продажите на бързооборотни стоки в света стават през интернет, до 2016 г. се очаква  да бъдат 5%
Производителите на хранителни стоки се адаптират към новия онлайн свят. Инвестициите в разумно пакетиране, използването на социалните мрежи за реклама и създаването на гъвкави вериги за доставки ще им помогнат много в този процес, пише в обширен текст по темата Reuters.

Възможности

Онлайн търговията намалява както производствените разходи, така и тези за доставка. В момента обаче на нея в глобален мащаб се пада едва 3.7% от продажбите на бързооборотни стоки като храни, напитки и козметика, показват данните на анализаторската компания Kantar Worldpanel. Като прогнозата й е този дял да нарасне до 5% през 2016 г., тъй като веригите супермаркети развиват своите интернет сайтове за доставки и ще конкурират онлайн търговци като Amazon и Ocado.


Основна пречка пред търговията в момента е разликата между стоката, която се поръчва по интернет и тази, която се получава. Поради това се налага Amazon да правят дори и снимки на продуктите, за да са наясно клиентите с какво ще разполагат, зяави Дъг Херингтън, вицепрезидентът на Amazon.

Подготовката

Повечето от производителите на хранителни продукти са все още неподготвени за бъдещите промени, твърди анализаторът от Rabobank Джон Рог. Според него се налага те да разширят асортимента си от стоки и да увеличат капацитета на онлайн търсачките, защото потребителите все по-често прибягват до търсене по определени ключови думи като "органичен йогурт" или "безглутеинов хляб". Това кара компаниите да се обърнат към иновациите.

Iglo Group, която е специализирана в продажбата на замразени продукти, прилага политика на масирана реклама в интернет на списъка си от продукти, прави промоционални тестове и др. В момента 10% от продажбите й се извършват онлайн, като прогнозите на компанията са до 2017 г. да достигнат 25%. Клиент, който разглежда продуктите през мобилното си приложение, може да бъде напълно объркан за големината и дори за вида на продукта поради недостатъчно описание и снимки с лошо качество, заяви пред агенцията Шерил Клевърли, маркетинг мениджър на компанията.



Някои производители като L'Oreal, Nestle и Procter & Gamble се пробват със свои сайтове за електронна търговия, но през този канал за директна продажба реализират все още малки количества козметика, кафе, шоколад и шампоани. Кафето Nespresso на Nestle е изключение от това правило, тъй като компанията реализира 60% от неговите продажби през своята интернет страница. От компанията обаче заявяват, че не са имали намерение да заобикалят по този начин търговците на дребно.

В момента най-големият световен производител на храни осигурява едва 3-4% от приходите си от онлайн продажби. Компанията изпълнява стратегия, която включва специални описания и наименования на продуктите в интернет, информационни клипове и директни линкове към сайтове на търговците на дребно. От Nestle са наясно, че трябва да работят съвместно с фирмите, които предлагат онлайн платформи за търговия, заявява Пол Бълк, изпълнителен директор на компанията.

Печеливши и губещи


Миграцията към онлайн търговията безспорно ще доведе до по-добра информация за потребителите, намаляване на складовите запаси и скъсяване на веригите от доставка. Според Фабио Вачирка, директор в консултантската компания Accenture, този процес ще позволи маржините пир търговията да се подобрят, въпреки увеличаващия се брой оферти.

Поевтиняването на дигиталния маркетинг, неограничените възможности за продажби и намаляването на таксите към търговците на дребно може да намали драстично разликата между утвърдените и стартиращи компании в онлайн търговията с бързооборотни стоки. Последните се харесват повече на по-младите потребители, което според анализаторите от Bernstein Research може да намали печалбата на утвърдени компании като Campbell Soup и ConAgra Foods.

Докато производители на замразени храни като Iglo, Nestle и Unilever биха спечелили от доставките по домовете, компании като Mars and Mondelez International, които произвеждат сладки продукти, биха пострадали, ако онлайн купувачите устоят на импулса в покупките.

Лукс срещу масов пазар

L'Oreal, която има електронен магазин, назначи специален отговорник, който да отговаря за повишение на онлайн продажбите в Китай. Те скоро се очаква да достигнат до 10% от целия обем при около 2% в момента.

Друг гигант - пивоварната Heineken, обяви концепцията си Project Gutenberg, която позволява потребителите да се запасяват по интернет с необходимите бирени консумативи. Миналата година беше пуснат специален дозатор за ползване вкъщи, като необходимите продукти за презареждането му се поръчват от интернет страницата на компанията.

Такива сайтове предоставят лесен достъп и добро обслужване, но високите разходи на по-дълги разстояния са предпоставка за увеличение на крайната цена на доставка. Стоки като кафето Nespresso са достатъчно атрактивни, за да бъдат търгувани онлайн, но продукти като бананите например не са, отбелязват анализатоите от Berenberg Bank.

Coca-Cola, която е най-големият онлайн търговец в сферата на храните и напитките във Великобритания, оборва това мнение. Компанията е спечелила по 97 пенса от всеки 100 паунда, похарчени в онлайн търговията на хранителни стоки в Обединеното кралство. Компанията се представя дори по-добре във Франция, където инвестира във Facebook кампания за увеличаване на продажбите и отчита почти тройна възвращаемост за всяко вложено евро. Според гиганта, онлайн търговията ще помогне на традиционните компании да направят преход към една нова ера в сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 190 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 455 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
БТК има 71 млн. евро в КТБ

Нарежданията на телекома за преводи на парите в други финансови институции не са минали

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10