"Германос" се вля в "Глобул"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Германос" се вля в "Глобул"

"Германос" разполага със 126 магазина в 73 града в страната

"Германос" се вля в "Глобул"

Вторият по големина мобилен оператор обяви, че няма да затваря обекти и да променя името им

Юлиян Арнаудов
15216 прочитания

"Германос" разполага със 126 магазина в 73 града в страната

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Вторият по големина мобилен оператор "Глобул" обяви, че от 3 юли е осъществено вливане в него на търговските магазини "Германос". Компанията ще придобие всички активи и пасиви на веригата. Самото отделно търговско дружество прекрати съществуването си от същата дата. Вливането е част от стратегията за развитие на "Глобул", която беше обявена през 2013 г., след като норвежкият телеком Telenor придоби българския оператор. Процедурата по обединяване на двете дружества е стартирала малко след като скандинавският гигант пое контрол над "Глобул", обявиха от българския телеком. Веригата магазини ще продължи да работи и съществуви под името "Германос", като от компанията обявиха, че прекратяването на съществуването на дружеството няма да повлияе върху дейността й. От "Глобул" допълниха, че това няма да доведе до затваряне на обекти или оптимизиране на персонала. В момента веригата разполага с над 120 магазина в цялата страна. Самите досегашни служители на "Германос" автоматично стават част от "Глобул". Мобилният оператор не планира да сменя името на обектите и те ще продължат да използват търговската марка "Германос".

Ребрандиране "в близко бъдеще"

Промяна ще има едва при осъществяване на цялостното ребрандиране на "Глобул", което новият норвежки собственик планира да направи "в близко бъдеще". Това трябва да стане, след като Telenor завърши пълната подмяна на мрежовото оборудване на втория по големина български оператор, което беше започнато през тази година и вече приключи първата фаза, с подмяна на техническата инфраструктура в Перник и Пазарджик. През юни беше планирано стартиране на подмяната във Варна. С влизането на скандинавския телеком новото ръководство обяви, че ще смени цялото мрежово оборудване на "Глобул" и след това ще преименува българския оператор. Компанията избра през март китайския производител Huawei да извърши подмяната. Целият процес се очаква да приключи през 2015 г. Тогава трябва да започне и процесът по смяната на името на телекома или поне такива са намеренията на Telenor.

Обединяване на бившите гръцки активи

В решението на "Глобул" за сливането няма параметри по сделката. "Германос" е една от първите вериги магазини, специализирани за телекомуникационни продукти и услуги в България, която отваря врати през 2000 г. Компанията е основен партньор на "Глобул" от 2001 г. Тя тогава е част от гръцката международна верига Germanos, но през 2006 г. гръцкият телеком Cosmote (част от OTE и бивш собственик на "Глобул") купува компанията майка. След придобиването на "Глобул" от OTE, гръцкият телеком разполага с двата актива в България. Telenor изкупи и двете дружества за 713 млн. евро. Юридически те останаха разделени до този момент, след като норвежкият телеком планира да обедини всичко под един бранд, е логично да обедини активите си в България. В момента "Германос" разполага със 126 магазина в 73 града в страната. Последният отделен годишен отчет на компанията е от 2012 г. Тогава "Германос" отчита приходи от 228.4 млн. лева и нетна печалба от 6.98 млн. лева.

Вторият по големина мобилен оператор "Глобул" обяви, че от 3 юли е осъществено вливане в него на търговските магазини "Германос". Компанията ще придобие всички активи и пасиви на веригата. Самото отделно търговско дружество прекрати съществуването си от същата дата. Вливането е част от стратегията за развитие на "Глобул", която беше обявена през 2013 г., след като норвежкият телеком Telenor придоби българския оператор. Процедурата по обединяване на двете дружества е стартирала малко след като скандинавският гигант пое контрол над "Глобул", обявиха от българския телеком. Веригата магазини ще продължи да работи и съществуви под името "Германос", като от компанията обявиха, че прекратяването на съществуването на дружеството няма да повлияе върху дейността й. От "Глобул" допълниха, че това няма да доведе до затваряне на обекти или оптимизиране на персонала. В момента веригата разполага с над 120 магазина в цялата страна. Самите досегашни служители на "Германос" автоматично стават част от "Глобул". Мобилният оператор не планира да сменя името на обектите и те ще продължат да използват търговската марка "Германос".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

33 коментара
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73

    "... От "Глобул" допълниха, че това няма да доведе до затваряне на обекти или оптимизиране на персонала. ..."

    Малък детайл, който иде да каже че Теленор имат сериозни и дългосрочни намерения в БГ. Пожелавам им успех. Пазарът ще стане много по-конкурентен и това е добре за потребителите.

  • 2
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Misho73 не съм съгласен с тебе. Единствено което могат да направят е оптимизиране на услугите и пакетите които предлагат. Лошото е, че за българина и те щее са скъпи - все пак България е с най-ниски заплати.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    dragon_reborn avatar :-|
    The Dragon Reborn

    Остава и да променят политиката, която имаха. А иначе за Германос мога да кажа само, че са ми една идея по-малко противни от Хенди. Пълен паразит е тая компания и мениджмънта и, наложил схемата на продажби в мобилния бизнес.

  • 4
    voxy avatar :-|
    voxy

    До коментар [#2] от "Euronymous":

    много могат и ще направят - като драстично намаляване цената на мобилния трафик

  • 5
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#2] от "Euronymous":


    [quote#2:"Euronymous"]Единствено което могат да направят е оптимизиране на услугите и пакетите които предлагат.[/quote]

    * LTE;
    * Услуги с добавена стойност;
    * SIP trunk, т.е. стационарни многоканални VoIP за корпоративни клиенти;
    * корпоративни приложения;
    * bundle оферти от типа устройство + пренос + услуга + съдържание;
    * GPS проследяване на хора, животни и машини, мобилно видеонаблюдение;
    * още 100000 неща, стига на някой да му се мисли.
    Е, смислени пакети няма да им навредят :-)

  • 6
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#4] от "voxy":


    [quote#4:"voxy"]драстично намаляване цената на мобилния трафик[/quote]

    Ама първо трябва да го осигурят, а от интервюто с телениорския шеф стана ясно че засега не планират LTE. Дано си променят мнението в най-скоро време. Поне първите 6 града могат да обхванат ...

  • 7
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#2] от "Euronymous":

    Ето ти една услуга - набираш *TAXI, локализират те по клетка и/или gps и ти пращат такси с гарантирано най-добрата цена в града. Печалбата идва от комисионна за "пуснати" адреси на такси компаниите, за клиента е все едно дали маха с ръка или набира. Услуга та дрънка.

    В главата си имам поне 50 готови идеи, които искат съвсем малко организация и усилия. За съжаление, в телекомите, като във всички останали големи фирми работят рядко тъпоумни дебили, които освен от заплата и отпуск от друго не се интересуват. Затова реват че войса им пада и гледат ококолчено идващия парен влак срещу тях и мрънкат че Рединг им сваляла печалбите от роуминга.

  • 8
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#2] от "Euronymous":

    Като сме почнали - набираш *BUS и ти пращат кои автобуси минават около твоето местонахождение, накъде пътуват и кога е следващия. Безценно, ако кесиш на някоя спирка в непознат град. И к'во струва? 50К на смислена софтуерна фирма и малко орталък с общинските власти за графика на градския транспорт.

    *** Разбира се, всички тези "набирания" могат да са android и iPhone apps, въпроса е телекома да осигури съдържанието, услугата и бизнес модела. Но както казах - там работят .... ****

  • 9
    _ico_ avatar :-?
    Christo Christov

    ^ За има-няма 4 минути груб вечерен брейнсторм - 2 добри идеи !
    Браво ! Дано ти върви бизнеса, както идеите !

  • 10
    1024 avatar :-|
    1024

    До коментар [#8] от "misho73":
    Като сме почнали - набираш *BUS

    И колко предлагаш да струва? :))) Прочетох на една спирка в ЮК - пращаш СМС с номера на спирката и ти връщат времето на пристигане на всички автобуси през следващите 2 ч. Струва 23р + цената на СМС.

    Иначе Германос (и Хенди) са ми отвратителни. Теленор май ще сбъркат ако не "оптимизират" мереинджейския състав.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK