Samsung с най-слаби резултати от две години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung с най-слаби резултати от две години

Reuters

Samsung с най-слаби резултати от две години

Негативната тенденция може да се пренесе и през следващото тримесечие, предупреждават експерти

Юлиян Арнаудов
3569 прочитания

Reuters

© Reuters


Samsung обяви по-лоши прогнози за финансовите си резултати от очакваното, което показва, че това може да е най-слабият отчет на южнокорейската компания за последните две години. Също така се повдига въпросът дали лидерът на пазара за смартфони има адекватна стратегия да се пребори с евтините и все по-качествени китайски конкуренти.

Технологичният гигант обяви, че печалбата й през периода април-юни ще се понижи с 24.5% спрямо същия период на предходната година до 7.12 млрд. долара (7.2 трлн. вона). Това е най-силният спад на печалбата от първото тримесечие на 2011 г. насам и най-ниското ниво от периода април-юни 2012 г., пише Reuters. Прогнозата показва трето поред тримесечие на спад на годишна база и е доста под очакванията на експертите, които посочиха средно тя да бъде 8.3 трлн. вона. Корейският гигант трябва да обяви официално своите резултати към края на месеца.

Негативната серия продължава

Samsung обяснява лошото представяне заради по-слабия ръст на пазара за смартфони, конкуренцията в Китай, натрупаните складови наличности в Европа (съответно по-малко нови доставки) и по-скъпия корейски вон, който влияе на експортните компании.

Анализаторите обаче са на мнение, че негативната серия ще продължи и през третото тримесечие, тъй като се очаква тогава Apple да обновят своя iPhone, който да засили конкуренцията в премиум сегмента при смартфоните. Освен това предходната година Samsung отчита печалба от 10.2 трлн. вона, което компанията трудно ще може да надмине.

"Силната страна на Samsung са в средния клас смартфони, но търсенето на пазара се преориентира в ниския сегмент, а там основният проблем е цената", коментира анализаторът на HMC Investment Грег Рох, цитиран от Reuters. "Мисля, че трудностите на мобилното звено на корейския гигант ще продължат и през третото тримесечие."

Нужда от промяна

За да може да направи нещо, Samsung ще трябва да ревизира стратегията си при смартфоните, което е основното перо и двигател на досегашния растеж на компанията, която през изминалата година отчиташе рекордни финансови резултати. Пазарът обаче започна да се насища и ръста при доставките на умните телефони се очаква да намалее от 39.2% през 2013 г. до 19.3% през настоящата година, показват данните на изследователската фирма IDC. Освен това средната цена на устройство пада.

Някои анализатори смятат, че Samsung няма да има избор, освен да понижи цената на своите смартфони в средния и ниския клас, където има растеж, но и силна конкуренция от китайски производители като Huawei и Lenovo. Докато това ще помогне да се запазят пазарните позиции, подобно действие ще окаже натиск върху маржа на печалбата в краткосрочен план и съответно ще потопи допълнително финансовите резултати.

Samsung обяви по-лоши прогнози за финансовите си резултати от очакваното, което показва, че това може да е най-слабият отчет на южнокорейската компания за последните две години. Също така се повдига въпросът дали лидерът на пазара за смартфони има адекватна стратегия да се пребори с евтините и все по-качествени китайски конкуренти.

Технологичният гигант обяви, че печалбата й през периода април-юни ще се понижи с 24.5% спрямо същия период на предходната година до 7.12 млрд. долара (7.2 трлн. вона). Това е най-силният спад на печалбата от първото тримесечие на 2011 г. насам и най-ниското ниво от периода април-юни 2012 г., пише Reuters. Прогнозата показва трето поред тримесечие на спад на годишна база и е доста под очакванията на експертите, които посочиха средно тя да бъде 8.3 трлн. вона. Корейският гигант трябва да обяви официално своите резултати към края на месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    _tsiki_ avatar :-|
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)

    За разлика от японците, които поне измислиха един walkman, корейците остават за сега жалки имитатори. А при имитаторите конкуренцията е жестока - винаги има по-евтин имитатор...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK