Airbus ще конкурира по-успешно Boeing при самолетите на дълги разстояния
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus ще конкурира по-успешно Boeing при самолетите на дълги разстояния

Airbus ще конкурира по-успешно Boeing при самолетите на дълги разстояния

Европейският концерн ще модернизира известния си модел А330, като създаде по-ефективен двигател за него

4579 прочитания

© Charles Pertwee


Европейският самолетостроителен концерн Airbus даде ясен сигнал, че ще се опита да разклати доминиращата позиция на Boeing на печелившия пазар на презокеански пътнически лайнери. Компанията обяви решението си да модернизира известния си модел А330, като създаде по-ефективен двигател за него, съобщава Financial Times. Поръчките за малки самолети традиционно са повече, но големите са далеч по-печеливши за производителите. Именно поради това стратегията на Airbus е да задмине конкурента си Boeing в този сегмент. Само в областта на моделите, произведени основно от карбонови компоненти, двата гиганта се борят за пазар от над 1 трлн. долара.

"Ако изпълним целите си, вярвам, че лидерската ни позиция на пазара на широкофюзелажни самолети ще бъде потвърдена", заявява Фабрис Брежие, изпълнителен директор на бизнеса с пътнически самолети на Airbus.

Пинг-понг

Boeing направи дръзки ходове на този пазар. Компанията пусна модели с два двигателя, каквито са иновативният 787 Dreamliner, който отчете повече от 1000 поръчки (въпреки техническите проблеми в началото), и широкофюзелажният 777Х. Първоначалният отговор от страна на Airbus беше произведеният основно от по-леки компоненти за намаляването на вредните емисии А350. По-късно обаче компанията реши да реновира вече познатия А330, като го снабди с нов, по-ефективен двигател и подобри аеродинамичността му.

В опит да конкурира малките и средните версии на американския Dreamliner европейският гигант лансира модела си A330 Neo. Горивната част ще наподобява тази на самолета на Boeing, но пък летателният апарат ще бъде по-евтин. В резултат на това се очакват повече от 1000 поръчки за този модел.

Същевременно пред Airbus предстои изпълнение на поръчки и завършване на стратегията за модернизиране на продукцията. До две години трябва да бъдат доставени 250 броя от модела А330. Друго предизвикателство пред компанията е преструктурирането на модела А380. Основният купувач на модела - Emirates Airline, поиска от европейската компания по-добър двигател за суперджъмбоджета. Очаква се това да бъде изпълнено след 2020 г.

Партньорство

Европейският самолетостроител може да конкурира 50% американския си опонент, но за да го изпревари, ще бъде необходима финансовата подкрепа на правителствата в Европа, смята Фабрис Брежие. И дава за пример данъчните облекчения на стойност 8.7 млрд. долара, осигурени на Boeing от Вашингтон.

Тенденцията в последните години е изпълнението на самолетните поръчки да се забавя, което превръща процеса в рискован, защото компаниите търпят загуби. Изпълнението на модел на Airbus А350 засега изостава с 18 месеца, но Брежие е сигурен, че той ще бъде завършен в по-кратък срок от конкурентния 787 на Boeing, който се бави над три години. Според Брежие до края на годината ще бъде изпълнена поръчката за А350 на Qatar Airways. Наскоро обаче Emirates Airline отказа поръчката за 70 самолета от този модел, като предпочете да закупи 150 броя 777Х от Boeing.

Завършването на модела А350, обновяването на А320 и насърчаване на иновациите са основните три приоритета на Фабрис Брежие. Той е спряган за евентуалния наследник на изпълнителния директор на Airbus Том Ендърс.

Европейският самолетостроителен концерн Airbus даде ясен сигнал, че ще се опита да разклати доминиращата позиция на Boeing на печелившия пазар на презокеански пътнически лайнери. Компанията обяви решението си да модернизира известния си модел А330, като създаде по-ефективен двигател за него, съобщава Financial Times. Поръчките за малки самолети традиционно са повече, но големите са далеч по-печеливши за производителите. Именно поради това стратегията на Airbus е да задмине конкурента си Boeing в този сегмент. Само в областта на моделите, произведени основно от карбонови компоненти, двата гиганта се борят за пазар от над 1 трлн. долара.

"Ако изпълним целите си, вярвам, че лидерската ни позиция на пазара на широкофюзелажни самолети ще бъде потвърдена", заявява Фабрис Брежие, изпълнителен директор на бизнеса с пътнически самолети на Airbus.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    изграждане на цялостен единен пазар и поемане на регулаторните функции от Брюксел би създало възможност за изграждане на индустрия,която да надмине американският си конкурент.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.