Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 13 юли 2014, 15:12, 10789 прочитания

Производителят на капачки "Херти" вдига производствения си капацитет

Дружеството поръчва три нови машини по проект за 3.75 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 
За пръв път в България ще се произвеждат алуминиеви капачки с пластмасов пръстен.
Производителят на капачки "Херти" ще увеличи производствения си капацитет и асортимента си с пускането на три нови машини. Търговете за тях вече текат и по план инсталирането им трябва да приключи през пролетта на следващата година. Новото оборудване ще даде възможност за пръв път в България да се произвеждат алуминиеви капачки с предпазен пластмасов пръстен. Такива изделия се използват основно при стъклените бутилки за минерална вода и досега са били внасяни от чужбина. Проектът за модернизацията в шуменския завод е на обща стойност 3.75 млн. лв., от които половината са грантово финансиране по програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007 - 2013, а останалото е осигурено с кредит от Уникредит Булбанк.

За следващия сезон


Според директора за връзки с инвеститорите Елена Захариева компанията е на финалната права по избор на производител и доставчик на оборудването. Предстои през следващите 6 до 9 месеца месеца то да бъде изработено, а плановете са да бъде монтирано и пуснато в експлоатация още в началото на следващата година. Тъй като машините са напълно автоматизирани, това няма да се отрази върху числеността на персонала в предприятието, уточниха оттам.

"С новото производство ще можем да отговорим на търсенето на пазара още следващия летен сезон", прогнозира Захариева. Тя допълни, че ако сега "Херти" произвежда по над 1 млрд. капачки годишно, с пускането в експлоатация на новите машини ще има увеличение на производството с по 2-3 млн. броя на месец. "Очакваме да се увеличи капацитета на фирмата, да спечелим нови клиенти, което ще се отрази и върху приходите. Имаме запитвания от чужбина и от настоящите ни клиенти в България, за които доставяме стандартни, изцяло алуминиеви капачки", посочи Захариева. Тя обясни, че в момента фирмите, които бутилират минерална вода, разчитат на внос на алуминиеви капачки с пластмасов пръстен, тъй като никой в България не ги произвежда.

През тази година "Херти" въведе и още една иновация на местния пазар по собствена разработка и патент - алуминиева капачка за газирани вина Vinstar Smart. "Това е първата в света такава капачка със специален уплътнител, подходяща за газирани алкохолни напитки", обясни директорът за връзки с инвеститорите и допълни, че инвестицията в производството е направена през миналата година, а вече има активен износ на продукта за Германия, Австралия, Великобритания и Франция.



Стабилни приходи

"Херти" е компания с над 20-годишна история и опит на пазара. Разполага с производствена база, разположена върху 80 дка собствена земя в Шумен. Дружеството произвежда широка гама от пластмасови, алуминиеви и композитни капачки и изнася продукцията си в повече от 50 страни. За първото тримесечие на годината компанията има консолидирани приходи от 7.4 млн. лв. при 7.6 млн. за същия период на миналата година и нетна печалба от 182 хил. лв. при 101 хил. лв. преди година. Основни акционери в дружеството са "ИГМ холдинг" с 33.9% от капитала, Александър Юлиянов с 32.9% от акциите и Захари Захариев с дял от 24.9%. Акциите на компанията се търгуват на фондовата борса, но сделки с тях се случват много рядко. Последната е от 17 септември 203 г. при крайна цена от 1.62 лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 746 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 1695 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Референдумът за независимост поставя дилеми пред шотландските банки

Казусът е особено сложен за RBS, която е контролирана от британското правителство

Още от Капитал
Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10