Volkswagen се фокусира върху пазара в Северна Америка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen се фокусира върху пазара в Северна Америка

Volkswagen се фокусира върху пазара в Северна Америка

Компанията ще инвестира 7 млрд. долара през следващите четири години

2990 прочитания

© FABIAN BIMMER


"Признавам, че обърнахме твърде голямо внимание на Бразилия и Китай, защото в САЩ всичко вървеше много добре. Поради това сега ще коригираме положението. Volkswagen отново ще атакува в Щатите."

Мартин Винтеркорн, изпълнителен директор на Volkswagen

Най-големият производител на автомобили в Европа - германският Volkswagen, обяви, че ще инвестира 900 млн. долара в производството на нов модел джип във фабриката си в американския щат Тенеси, съобщава Reuters. Втората в света компания за производство на автомобили след японската Toyota Motor е предпочела да изпълни проекта си в Чатануга, Тенеси, вместо в завода си в Мексико. В предприятието, което в момента е с персонал 2500 души, ще бъдат открити още 2200 работни места. Компанията е поредният лидер в сектора, който се стреми да увеличи влиянието си на привлекателния северноамерикански пазар.

Обратно към САЩ

Продажбите на Volkswagen в САЩ са се удвоили през последните четири години, но недостатъчно. Заради застаряващите модели и променящите се вкусове на водачите продажбите на германската компания спаднаха с повече от 13% през първото полугодие на 2014 г. Пазарният дял намаля от 2.6 на 2.2%. Недостатъчно добрите резултати сложиха край на тригодишното управление на регионалния директор на немската компания Джонатан Броуинг.

"Признавам, че обърнахме твърде голямо внимание на Бразилия и Китай, защото в САЩ всичко вървеше много добре. Поради това сега ще коригираме положението. Volkswagen отново ще атакува в Щатите", заявява изпълнителният директор Мартин Винтеркорн.

За да подобри представянето си в Северна Америка, компанията ще инвестира в Мексико и САЩ над 7 млрд. долара в производство и разработка на нови модели през следващите четири години. Основна цел, която е заложена още през 2007 г., е годишната продукция на континента да достигне 800 хил. превозни средства до 2018 г. Това означава, че до четири години трябва да се удвоят миналогодишните резултати, когато бяха произведени 409 хил. броя.

Търсенето на SUV модела от среден клас се е удвоило в сравнение с 2009 г. и е достигнало над 1.4 млрд. броя. След реализацията на проекта германската компания ще предложи за пръв път на пазара в САЩ 7-местен джип от средния ценови клас. Новите модели ще бъдат вторите, които ще бъдат произвеждани в завода в Чатануга след седана Passat. Дебютът им на пазара се очаква да бъде през 2016 г.

По думите на директора на Volkswagen за Северна Америка Микаел Хорн 7-местният джип ще бъде "специално проектиран за американския пазар" и ще бъде един от четирите основни модела на бранда на компанията в САЩ заедно със седаните Passat и Jetta, както и Tiguan.

"Volkswagen не разбираше изискванията на американския пазар. Сега те вземат правилното решение. Успехът в САЩ е задължителен", коментира Щефан Братцел, управител на Automotive Management в Кьолн.

Традиционно силният профсъюз на автомобилните работници в САЩ не пропусна да се намеси в германската инвестиция, но местната власт не прие възраженията му и даде зелена светлина на проекта.

Привлекателният пазар на Северна Америка 

Освен САЩ другият важен притегателен център за световните лидери в сектора е Мексико. Това се дължи на по-евтината работна ръка, постоянното нарастващо търсене в САЩ и Канада, както и на ниските мита.

През миналата година Volkswagen откри завод в Мексико, в който вложи 1.3 млрд. долара. В началото на месеца от Mercedez-Benz съобщиха, че Daimler ще инвестира 1.4 млрд. долара в производството автомобили премиум клас съвместно с Nissan. От своя страна BMW обяви намеренията си да открие своя първи мексикански филиал, влагайки 1 млрд. долара в него. Очаква се в скоро време южнокорейската Hyundai да разкрие своята визия за стъпването на местния пазар. Автоиндустрията в Мексико, на която се падат 20% от общата промишлена продукция, достига рекордни нива през последните години. Северноамериканската държава зае осмото място по производство и четвъртото място по износ на превозни средства в света.

"Признавам, че обърнахме твърде голямо внимание на Бразилия и Китай, защото в САЩ всичко вървеше много добре. Поради това сега ще коригираме положението. Volkswagen отново ще атакува в Щатите."

Мартин Винтеркорн, изпълнителен директор на Volkswagen

Най-големият производител на автомобили в Европа - германският Volkswagen, обяви, че ще инвестира 900 млн. долара в производството на нов модел джип във фабриката си в американския щат Тенеси, съобщава Reuters. Втората в света компания за производство на автомобили след японската Toyota Motor е предпочела да изпълни проекта си в Чатануга, Тенеси, вместо в завода си в Мексико. В предприятието, което в момента е с персонал 2500 души, ще бъдат открити още 2200 работни места. Компанията е поредният лидер в сектора, който се стреми да увеличи влиянието си на привлекателния северноамерикански пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK