С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 юли 2014, 18:39, 6265 прочитания

Sitecore стана мажоритарен инвеститор в българо-датската Komfo

Управлението, развитието на продуктите и взимането на решения остава в ръцете на българско-датската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датската Sitecore стана мажоритарен инвеститор в българско-датското дружество Komfo. Тя е купила дела на единия съосновател - Ивайло Христов, който се оттегля от фирмата, обяви в интервю за "Капитал Daily" Динко Танев, съосновател и главен технически директор в Komfo. Точните параметри на сделката остават конфиденциални. Sitecore инвестира известна сума пари в компанията, за да насърчат развитието, но по думите на Танев датчаните не получават пълна собственост, като останалите трима съоснователи запазват своите дялове. Той не даде подробности, какъв е размерът на инвестицията.

"Управлението и развитието на продукта остава в нашите ръце и ние взимаме решенията", обяви Танев. Той допълни, че развойното звено в България остава, като дори се планира увеличаване на персонала до края на годината.


Българско-датска дружба

Komfo е регистрирана в Дания през 2008 г. от Христов, Танев и двама техни колеги датчани. Компанията се занимава с разработването на софтуер за маркетинг в социалните мрежи. Техните решения помагат на фирмите да анализират и следят присъствието на дадена в марка в интернет, както и да събират информация за обратната връзка и ангажираността на потребителите й онлайн. По данни на фирмата над 400 големи компании използват софтуера на Komfo за маркетинг дейности и управление на присъствието във Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, YouTube и Google+. Komfo разполага с около 65 души персонал, като близо две трети от тях – 45 служители, се намират в българския офис. В България е разположено развойното звено, затова и повечето от хората са програмисти и разработчици, докато в Дания са концентрирани повече по маркетинга и продажбите, коментира Танев. 

Sitecore получи миноритарен дял от около 30% през 2012 г. срещу неназована сума, която по думите на Танев е "по-голяма от тиражираните 500 хил. долара". Идеята на влизането на датската компания е по-скоро да се използват нейните ресурси за разширяване на пазарите, където оперира Komfo в момента. Приходите на българското звено за 2013 г. са в размер на 2.05 млн. лева, а печалбата след данъци е 13 хил. лева, показва годишният  финансов отчет в Търговския регистър. Година по-рано приходите са били 1.52 млн. лева, а печалбата - 10 хил. лева.



До САЩ и отвъд

Само преди дни българско-датското дружество обяви, че навлиза на американския пазар в сътрудничество със Sitecore. Komfo ще използва имиджа на датската фирма, за да се наложи в САЩ, тъй като според Танев "е много трудно малък и непознат играч от България да се наложи самостоятелно там". Затова и продуктът на компанията ще се представя като Sitecore Social. Танев допълни, че придобиването на мажоритарен дял в Komfo и навлизането на американския пазар не са свързани, а просто има застъпване на двете събития по стечение на обстоятелствата.

"Партньорството със Sitecore ще ни помогне уверено да стъпим на американския пазар. Това е нещо, за което се подготвяме от известно време, и се радвам, че вече е факт", сподели Динко Танев. "Sitecore имат развита партньорска мрежа не само в САЩ, но и на много други пазари като Австралия и Великобритания." Той допълни, че вече се работи активно по навлизане на пазарите в Австралия и Великобритания, както и Komfo работи за потенциално излизане и в Бенелюкс – Холандия, Белгия и Люксембург.

Интервю с Динко Танев очаквайте в броя в понеделник на "Капитал Daily"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020,

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 397 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Повече данъци за потреблението, не за труда

Европа призовава държавите членки да се ориентират към нови източници на облагане

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10