Американският технологичен гигант Google увеличи печалбата си през второто тримесечие, след като футболният мондиал в Бразилия доведе до повече трафик към търсачката и видео сайта YouTube. Устройствата с Android покачиха продажбите на филми, музика, книги и приложения чрез мобилния магазин на компанията, а рекламните кликове са нараснали с внушителните 25% през периода. Това показват резултатите на компанията, обявени в края на миналата седмица.
Цените за реклама на Google продължават да спадат, като достигат най-ниски нима от близо три години. Едновременно с това разходите на компанията се увеличават. Financial Times определя представянето на компанията като несигурно, което се допълва и от решението на Никеш Арора, един от най-добрите бизнес специалисти в компанията, да напусне в посока японската телекомуникационна компания SoftBank.
Нетната печалба на Google е била 3.42 млрд. долара през второто тримесечие в сравение с 3.23 млрд. година по-рано. Приходите са достигнали близо 16 млрд. долара, което е увеличение от 22% спрямо същия период на миналата година. След приспадане на комисионите, заплащани на рекламните партньори на Google, постъпленията са 12.8 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите.
Рекламните кликове се превръщат в един от най-силните козове на Google. Кампаниите за популяризиране и развитие на тази част от бизнеса започнаха още преди година, като целта беше по този начин да се стимулира и онлайн пазаруването. Платените кликове отбелязват ръст от 25% спрямо предходната година, като от 2013 г. този сегмент от бизнеса се е утроил. Едновременно с това рекламните приходи на клик спадат с 6% през второто тримесечие и продължавата негативната тенденция. Клиентите използват все повече мобилните си устройства, а заради по-малките екрани и по-ниската скорост на предаването рекламодателите плащат по-малко.
На Google ще се падат над една трета от разходите за цифрова онлайн реклама в света през тази година, надминавайки силно най-големия си конкурент Facebook, който ще държи почти 8% от пазара. Целият пазар се оценява от анализаторската компания Emarketer на 140 млрд. долара годишно. Въпреки това в по-бързо развиващия се мобилен рекламен бизнес Google изостава по темп на развитие от Facebook и Twitter, показват данните на Emarketer.
Американският технологичен гигант Google увеличи печалбата си през второто тримесечие, след като футболният мондиал в Бразилия доведе до повече трафик към търсачката и видео сайта YouTube. Устройствата с Android покачиха продажбите на филми, музика, книги и приложения чрез мобилния магазин на компанията, а рекламните кликове са нараснали с внушителните 25% през периода. Това показват резултатите на компанията, обявени в края на миналата седмица.
Цените за реклама на Google продължават да спадат, като достигат най-ниски нима от близо три години. Едновременно с това разходите на компанията се увеличават. Financial Times определя представянето на компанията като несигурно, което се допълва и от решението на Никеш Арора, един от най-добрите бизнес специалисти в компанията, да напусне в посока японската телекомуникационна компания SoftBank.
0 коментара