С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 юли 2014, 13:54, 2771 прочитания

Мондиалът и рекламните кликове подобриха резултатите на Google

Нетната печалба и приходите на компанията са се увеличили през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският технологичен гигант Google увеличи печалбата си през второто тримесечие, след като футболният мондиал в Бразилия доведе до повече трафик към търсачката и видео сайта YouTube. Устройствата с Android покачиха продажбите на филми, музика, книги и приложения чрез мобилния магазин на компанията, а рекламните кликове са нараснали с внушителните 25% през периода. Това показват резултатите на компанията, обявени в края на миналата седмица.

Цените за реклама на Google продължават да спадат, като достигат най-ниски нима от близо три години. Едновременно с това разходите на компанията се увеличават. Financial Times определя представянето на компанията като несигурно, което се допълва и от решението на Никеш Арора, един от най-добрите бизнес специалисти в компанията, да напусне в посока японската телекомуникационна компания SoftBank.


Нетната печалба на Google е била 3.42 млрд. долара през второто тримесечие в сравение с 3.23 млрд. година по-рано. Приходите са достигнали близо 16 млрд. долара, което е увеличение от 22% спрямо същия период на миналата година. След приспадане на комисионите, заплащани на рекламните партньори на Google, постъпленията са 12.8 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите.

Рекламните кликове се превръщат в един от най-силните козове на Google. Кампаниите за популяризиране и развитие на тази част от бизнеса започнаха още преди година, като целта беше по този начин да се стимулира и онлайн пазаруването. Платените кликове отбелязват ръст от 25% спрямо предходната година, като от 2013 г. този сегмент от бизнеса се е утроил. Едновременно с това рекламните приходи на клик спадат с 6% през второто тримесечие и продължавата негативната тенденция. Клиентите използват все повече мобилните си устройства, а заради по-малките екрани и по-ниската скорост на предаването рекламодателите плащат по-малко.

На Google ще се падат над една трета от разходите за цифрова онлайн реклама в света през тази година, надминавайки силно най-големия си конкурент Facebook, който ще държи почти 8% от пазара. Целият пазар се оценява от анализаторската компания Emarketer на 140 млрд. долара годишно. Въпреки това в по-бързо развиващия се мобилен рекламен бизнес Google изостава по темп на развитие от Facebook и Twitter, показват данните на Emarketer.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1283 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 1040 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КФН блокира проекта за увеличение на капитала на "Спиди"

Регулаторът отказа да потвърди изготвения за целта проспект

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10