С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 20 юли 2014, 18:01, 4642 прочитания

Malaysia Airlines се готви за много съдебни дела

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малайзийските авиолинии вероятно ще трябва да убеждават много съдии от различни държави, че не е било проява на небрежност самолетът MH17 да прелети над разкъсваната от гражданска война Украйна. Според юристи поне няколко от семействата на жертвите се очаква да съдят Malaysia Airlines за щети над мащаба, който може да поискат по силата на международно споразумение, съобщи агенция Reuters. 

Експертите обаче не са единодушни за това дали авиокомпанията е проявила престъпна небрежност. Част от юристите отбелязват, че Malaysia Airlines може да използва аргумента, че самолети на много други компании са използвали същото въздушно пространство през изминалата седмица. Именно тази позиция зае министърът на транспорта на Малайзия Лиоу Тион Лай в петък. Според него националният превозвач не е поел ненужен риск, прелитайки над Украйна. Дела може да бъдат заведени под редица юрисдикции - Холандия, откъдето е излетял самолетът; Малайзия, където е трябвало да кацне, или пък държавите, от които са пътниците (част от тях са с двойно гражданство).


Конвенцията от Монреал

Съгласно международното споразумение, познато като Конвенцията от Монреал от 1999, авиокомпания не може да избяга от отговорност за смърт на пътник, дори когато катастрофата на самолета е причинена от военни действия или терористичен акт. Malaysia Airlines може да се наложи да плати до 49 милиона долара за всички 283 пътници. Но семействата може да имат претенции извън Конвенцията от Монреал. Освен това според споразумението авиокомпанията трябва да докаже, че не е проявила небрежност или че отговорност за смъртта на пътниците носи само една страна, като сепаратистите например. Ако делата са успешни, сумата за обезщетения може да расте безкрай, отбелязва Reuters. Компенсациите за екипажа ще бъдат покрити по силата на закона за обезщетения на служителите в Малайзия, коментира Андрю Енгъли, адвокат от Далас, който специализира в авиационно право.

През април американската Федерална авиационна служба забрани на американски авиопревозвачи да летят над по-голямата част от Кримския полуостров след анексирането от страна на Русия. Повечето самолети обаче продължиха да преминават над Източна Украйна, откъдето е популярният маршрут на дългите полети между Европа и Югоизточна Азия.



Какво е "небрежност"

Определението за небрежност е различно в различните юрисдикции. На височината, на която е летял MH17, въздушното пространство не е било затворено. Европейската служба за координация на въздушното пространство Eurocontrol заяви, че украинските власти са затворили въздушното пространство до 32 000 фута (9.75 км). Самолетът на Malaysia Airlines e летял на 33 000 фута (10.1 км).

Според Международната асоциация на въздушния транспорт авиокомпаниите приемат инструкции от правителствата и от трафик контрола на каква височина да летят. "Много прилича на карането на кола - ако пътищата са отворени, приемаш, че е безопасно. Ако са затворени, търсиш алтернативен маршрут", обяснява Тони Тайлър, изпълнителен директор на асоциацията.

Юристи твърдят, че освен ако въздушното пространство не е затворено и освен ако диспечерите не отклонят самолета, финалното решение за маршрута се взима от авиокомпанията, а не от правителствените регулатори, така че дело срещу регулаторите би било трудно за спечелване. Друго трудно начинание би било завеждане на дело срещу сепаратистите в Украйна. След атентата над самолета на PanAm над шотландското градче Локърби през 1988 г. САЩ премахнаха имунитета на държавите в списъка им на държавни спонсори на тероризъм. Този ход позволи на семействата на жертвите да съдят Либия, която през 2003 г. се съгласи да плати 2.7 милиарда долара. Нито Русия, нито Украйна обаче са в този списък.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи

Сделката е на стойност 136 млн. евро

19 сеп 2019, 81 прочитания

Опит за спасяване на "Спарки Елтос" 5 Опит за спасяване на "Спарки Елтос"

Българският емигрант Фил Филипов предлага да съживи ловешкото предприятие

18 сеп 2019, 3440 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Телекомите са готови да инвестират 624 млн. лв.

Въпреки рекордния спад за бизнеса в България през 2013 г. операторите планират ръст на вложенията си за 2014 г.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"