КЗП глобява "Технополис" до 15 хил. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗП глобява "Технополис" до 15 хил. лв.

КЗП глобява "Технополис" до 15 хил. лв.

Веригата не разяснявала на клиентите си условия по кампания за защита от кражба

8033 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Веригата за електроника "Технополис" може да бъде глобена до 15 хил. лв. заради нелоялни практики. Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че фирмата е прикривала част от условията в кампанията си "Защита срещу кражба за 2 години", която дава възможност на клиентите да получат своеобразна застраховка на закупени стоки. Така според КЗП потребителите умишлено са били възпрепятствани да получат обещаната защита.

Без информация

От съобщението на комисията не става ясно за кои марки е важала застраховката и кой отговаря за покритието - веригата или самите производители. В повечето досегашни случаи разходите са за сметка на производителите. Въпреки това отговорност на търговеца е да уведоми клиентите си за всякакви условия по промоции и различни кампании. Не е и ясно защо решението на КЗП е обявено сега, тъй като е взето още в средата на юни. Представител на "Технополис" не беше открит за коментар. Веригата има 31 магазина в страната, а приходите й за 2013 г. надминаха 400 млн. лв.

Веригата за електроника "Технополис" може да бъде глобена до 15 хил. лв. заради нелоялни практики. Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че фирмата е прикривала част от условията в кампанията си "Защита срещу кражба за 2 години", която дава възможност на клиентите да получат своеобразна застраховка на закупени стоки. Така според КЗП потребителите умишлено са били възпрепятствани да получат обещаната защита.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    vasileva_24 avatar :-|
    someone

    Ако в конкретния случай отказва магазина да одобри сигнала, в друг случай самата компания ще откаже да одобри застраховката и няма да покрие щетата, защото са включили в тяхната клауза за застраховка, че трябва: "да носите винаги с Вас предния падащ панел на марката на устройството при напускане на автомобила". Е, то нормално, че ако си носите устройството с вас няма да го откраднат. Тогава какъв е смисълът въобще на този вид застраховка?! Интересно ми е, обаче, ако застраховката е на телевизор и него ли ще трябва да си мъкнем с нас?

  • 2
    the_shadow avatar :-P
    The Shadow

    Иха, 15 000 лева, това сигурно им е оборота за цели 20 минути...

  • 3
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев

    Баси гаднярите. Преди пет години си купих от тях телевизор с безплатна застраховка срещу мълнии, токов удар и не помня какво още. И не ми пукаше. Пу-пу, добре че нищо не се е случило!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK