Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 21 юли 2014, 18:28, 7787 прочитания

КЗП глобява "Технополис" до 15 хил. лв.

Веригата не разяснявала на клиентите си условия по кампания за защита от кражба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Веригата за електроника "Технополис" може да бъде глобена до 15 хил. лв. заради нелоялни практики. Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че фирмата е прикривала част от условията в кампанията си "Защита срещу кражба за 2 години", която дава възможност на клиентите да получат своеобразна застраховка на закупени стоки. Така според КЗП потребителите умишлено са били възпрепятствани да получат обещаната защита.

Без информация


Клиентите не получавали информация при покупката, че "Защита срещу кражба за 2 години" влиза в сила само ако в едномесечен срок след покупката те се регистрират в сайта на производителите, а в случай на кражба трябва да поискат подмяна само през определен телефон и мейл, обявиха от КЗП. Проверка на комисията показала, че никъде не е налична информация за застраховката и допълнителните условия - нито върху опаковката на продуктите, нито в гаранционната карта и ръководството за експлоатация, а също и на стелажа със стоките. За провежданата кампания клиентите разбират единствено от поставени до изложения продукт лепенки с информация.

Според КЗП, тъй като търговецът никъде не посочва допълнителни условия за възможността клиентите да се възползват от рекламираната защита, те възприемат буквално информацията върху етикета и считат, че със закупуването на продукта директно получават това право.

Конкретният случай


Веригата отказала застраховка за откраднато радио за кола с аргумента, че клиентът не е се е регистрирал в сайта на производителя в едномесечен срок. Със заповед на председателя на комисията на търговеца е забранено повече да прилага подобна практика, обяви регулаторът.



От съобщението на комисията не става ясно за кои марки е важала застраховката и кой отговаря за покритието - веригата или самите производители. В повечето досегашни случаи разходите са за сметка на производителите. Въпреки това отговорност на търговеца е да уведоми клиентите си за всякакви условия по промоции и различни кампании. Не е и ясно защо решението на КЗП е обявено сега, тъй като е взето още в средата на юни. Представител на "Технополис" не беше открит за коментар. Веригата има 31 магазина в страната, а приходите й за 2013 г. надминаха 400 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 4961 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 5 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 3050 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Opel ще конкурира Dacia в Европа

Собственикът на германската компания - General Motors, ще пусне нова линия по-евтини автомобили

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10