С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 юли 2014, 17:30, 2172 прочитания

Растежът на Unilever се забавя заради развиващите се пазари

Негативни валутни ефекти са влошили финансовите резултати на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на храни и потребителски стоки Unilever отчете по-слабо от очакваното повишение на финансовите резултати през второто тримесечие на годината, съобщава Bloomberg. Английско-холандският концерн, сред чиито продукти са сапуните Dove, дезодорантите Axe, сладоледите Magnum и чайовете Lipton, отдава тези резултати на продължаващото забавяне на нововъзникващите пазари и стагнацията на пазара на храни в развитите държави.

Основните продажби на компанията за тримесечието, които изключват ефекта от валутните курсове, придобиванията и продажбите на активи, са нараснали с 3.8%. Средната прогноза на анализаторите беше за увеличение с 4.3%. Групата обаче отчита ръст на нетната печалба за полугодието до 2.83 млрд. евро спрямо 2.43 млрд. за същия период на миналата година. Част от ръста се дължи на продажба на активи.


Секторни проблеми

Както и другите големи компании за потребителски продукти и храни, Unilever страда от обезценяването на валутите на много от нововъзникващите пазари, което води до спад на стойността на продажбите. Общите приходи за шестмесечието са се понижили с 5.5% до 24.1 млрд. евро, като негативен ефект са изиграли поевтиняването на южноафриканския ранд, аржентинското песо и индонезийската рупия спрямо еврото. Според компанията влиянието на валутните курсове върху оперативната печалба е достигнало 413 млн. евро за шестте месеца. Основният показател за рентабилността – оперативният марж на печалба, е останал непроменен на нива от 14%.

Ръстът на продажбите на развиващите се пазари, които отговарят за близо 60% от бизнеса на Unilever, е намалял на 6.6% за полугодието спрямо 10.3% за същите месеци на 2013 г. Продажбите в Северна и Южна Америка са нараснали с 4.3%, което се дължи основно на страните от Латинска Америка, а в Европа повишението е само с 0.4%. "Пазарите, на които оперираме, са предизвикателни. Отчитаме още по-голямо забавяне в развиващите се страни, докато в развитите все още няма ефект от икономическото възстановяване", коментира изпълнителният директор на компанията Пол Полман, цитиран от Wall Street Journal. Обемът на продадените през полугодието продукти е нараснал с 1.9% спрямо предварителните очаквания за 2.5%.



Спад в Азия

"Наблюдава се цялостен спад в Азия, особено в Китай и Виетнам. Руският пазар също е труден, можете да си представите защо", отбелязва от своя страна финансовият директор на групата Жан-Марк Хют. Според него глобалните пазари, на които компанията оперира, в момента растат средно с 2.5% спрямо 3% в началото на годината. Unilever очаква валутните курсове да отнемат 5-6% от ръста на фирмата за цялата година.

Под ръководството на Полман Unilever започна разширяване на бизнеса си с продукти като козметика, които са и най-печеливши за групата. Същевременно се пристъпи към продажба на бавно растящи хранителни бизнеси като диетичната марка Slim-Fast и сосовете Ragu. След обявяването на резултатите акциите на Unilever на борсата в Амстердам поевтиняха с 1.9%, с което ръстът им от началото на годината беше ограничен до 8%. Това дава на групата пазарна капитализация от 97 млрд. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 853 прочитания

Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина

Инвестицията е малка, но ще създаде около 50 работни места

26 фев 2020, 822 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Започна изграждането на "София тех парк"

Проектът се очаква да е готов през 2016 г.

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10