Facebook разсея мобилните опасения

Социалната мрежа отчете над два пъти ръст на печалбата, която достигна 791 млн. долара през второто тримесечие

Facebook сложи край на опасенията, че няма да може да адаптира бизнес модела си към мобилните платформи, които все повече печелят потребителския фокус. Социалната мрежа отчете повече от два пъти ръст на печалбата през второто тримесечие, която достигна 791 млн. долара, докато през същия период на предходната година е била 333 млн. долара. Приходите се увеличиха с 61% до 2.91 млрд. долара главно заради ръста на постъпленията от мобилна реклама. Така вече девето поред тримесечие Facebook надминава очакванията на анализаторите. Вече около 62% от приходите на социалната мрежа идват от мобилни устройства, което показва, че компанията успешно е трансформирала бизнес модела си от насочен към персонални компютри към смартфони и таблети. Добрите резултати изстреляха акциите на дружеството с 3.7% до 75 долара за брой. Това е близо двойно над емисионната стойност на книжата от 38 долара за брой, когато Facebook излезе на борсата през май 2012 г.

Социалната мрежа започна да развенчава и нов мит, че не може да привлича нови потребители. През второто тримесечие тя е добавила 40 млн. нови абонати. Нейните потребители посещават страницата поне веднъж в месеца, показват данните от финансовия отчет на компанията.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се