Facebook разсея мобилните опасения
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook разсея мобилните опасения

Reuters

Facebook разсея мобилните опасения

Социалната мрежа отчете над два пъти ръст на печалбата, която достигна 791 млн. долара през второто тримесечие

Юлиян Арнаудов
3589 прочитания

Reuters

© Reuters


Facebook сложи край на опасенията, че няма да може да адаптира бизнес модела си към мобилните платформи, които все повече печелят потребителския фокус. Социалната мрежа отчете повече от два пъти ръст на печалбата през второто тримесечие, която достигна 791 млн. долара, докато през същия период на предходната година е била 333 млн. долара. Приходите се увеличиха с 61% до 2.91 млрд. долара главно заради ръста на постъпленията от мобилна реклама. Така вече девето поред тримесечие Facebook надминава очакванията на анализаторите. Вече около 62% от приходите на социалната мрежа идват от мобилни устройства, което показва, че компанията успешно е трансформирала бизнес модела си от насочен към персонални компютри към смартфони и таблети. Добрите резултати изстреляха акциите на дружеството с 3.7% до 75 долара за брой. Това е близо двойно над емисионната стойност на книжата от 38 долара за брой, когато Facebook излезе на борсата през май 2012 г.

Социалната мрежа започна да развенчава и нов мит, че не може да привлича нови потребители. През второто тримесечие тя е добавила 40 млн. нови абонати. Нейните потребители посещават страницата поне веднъж в месеца, показват данните от финансовия отчет на компанията.

"Това беше едно добро тримесечие за нас", коментира главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, цитиран от Wall Street Journal. Той допълни, че има още доста възможности за растеж.

Забележителен напредък

Facebook започна да предлага реклами за мобилната версия и приложението на социалната мрежа едва преди две години, горе-долу по време на първичното си публично предлагане. В момента компанията е сред водещите играчи на този пазар, като води битка с лидера Google. Facebook разполага с около 18% пазарен дял от мобилната реклама в САЩ, която за тази година се очаква да достигне 17.7 млрд. долара. Google продължава да е лидер, но неговият пазарен дял се очаква да падне до 39.8% в края на 2014 г. при 49.8% през миналата.

"Това, което Facebook прави с мобилната си стратегия, е едно от най-забележителните неща, които съм виждал интернет компания да осъществява през последните години", коментира Марк Мехъни, анализатор в RBC Capital Markets, цитиран от Wall Street Journal. Той допълва, че въпреки всичко Google продължава да доминира този пазар.

В опит да привлече големите корпорации и марки и те да рекламират повече през мобилния сайт и приложение на Facebook компанията на Марк Зукърбърг се опитва да засили позициите при предлагането на по-скъпи видеопромоции. Социалната мрежа стартира собствена платформа за мобилни устройства. През нея тя продава реклами, появяващи се на приложения, които тя не притежава. Ако Facebook успее да привлече повече разработчици към тази система, така тя ще може да разшири допълнително мобилния си бизнес. Компанията също така инвестира и значителни суми в подобряване на маркетинг данните, в опит да докаже на марките, че платформата й е ефективен канал за реклама.

Трудни иновации

Основното предизвикателство на социалната мрежа в момента е нейната неспособност да предоставя технологични нововъведения. Facebook пусна няколко отделни приложения, които обаче не спечелиха популярност. Такова е Poke, което се явява директна конкуренция на чат програмата за споделяне на снимки Snapchat. Компанията посочва за успех своето приложение за кратки съобщения в рамките на социалната мрежа. То обаче представлява съществуващото такова от мобилната версия на сайта, само че като отделен софтуер. Компанията търси иновациите чрез придобивания, като в случая с приложенията за кратки съобщения това е WhatsApp, а истински новаторска технология са очилата за виртуална реалност Oculus Rift, които Facebook придоби срещу 2 млрд. долара.

Facebook сложи край на опасенията, че няма да може да адаптира бизнес модела си към мобилните платформи, които все повече печелят потребителския фокус. Социалната мрежа отчете повече от два пъти ръст на печалбата през второто тримесечие, която достигна 791 млн. долара, докато през същия период на предходната година е била 333 млн. долара. Приходите се увеличиха с 61% до 2.91 млрд. долара главно заради ръста на постъпленията от мобилна реклама. Така вече девето поред тримесечие Facebook надминава очакванията на анализаторите. Вече около 62% от приходите на социалната мрежа идват от мобилни устройства, което показва, че компанията успешно е трансформирала бизнес модела си от насочен към персонални компютри към смартфони и таблети. Добрите резултати изстреляха акциите на дружеството с 3.7% до 75 долара за брой. Това е близо двойно над емисионната стойност на книжата от 38 долара за брой, когато Facebook излезе на борсата през май 2012 г.

Социалната мрежа започна да развенчава и нов мит, че не може да привлича нови потребители. През второто тримесечие тя е добавила 40 млн. нови абонати. Нейните потребители посещават страницата поне веднъж в месеца, показват данните от финансовия отчет на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK