С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 юли 2014, 16:41, 2399 прочитания

Fiat и Peugeot са преговаряли за сливане

Двете компании са водили неформални разговори за създаването на петия по големина автомобилен производител в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилните групи Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen са водили неформални разговори за потенциално сливане на двата концерна, пише вестник Financial Times. Макар за момента подобна сделка е трудно да се осъществи, но потенциално може да доведе до създаването на петия по големина автомобилен производител в света с годишен капацитет от 8 млн. коли годишно. Това може да помогне и на двете компании да постигнат по-голяма мащабност при опитите им да се наложат на глобалния пазар.

Според източници на FT преговорите засега са спрени заради приключването на инвестицията на китайската Dongeng в Peugeot-Citroen и евентуално раздвижване може да се очаква през следващата година. Тази информация идва само няколко седмици след като се появиха слухове в световните медии за евентуални преговори между Volkswagen и Fiat-Chrysler. Подобни действия бяха отречени от двете компании, но показват, че италиано-американският концерн може да търси външна помощ в опитите да се превърне в по-значим фактор на световния пазар. Тези намерения бяха косвено потвърдени от главния изпълнителен директор на Fiat-Chrysler Серджио Марчионе, който обяви преди известно време, че "е нелепо да се смята, че можем да постигнем всичко сами". И допълва: "Има определени хора, които се оглеждат за брачни партньори в бизнеса", цитиран от FT. Затова е логично и провеждането на подобни преговори, макар и неофициално. Двете компании отричат да се водят официални разговори за сливане и ако е имало подобни срещи, то е било с цел опипване на почвата. Според източниците на FT тези преговори в момента са замразени.

Взаимна изгода



Френският производител постигна споразумение с Dongfeng, която взе участие в увеличаването на капитала с 3 млрд. евро. Китайската компания вложи 800 млн. евро и получи 14% дял за финансовата инжекция и премахна контрола на семейство Пежо над френския концерн, което понижи техния дял от 38% на 14%. Новата инвестиция и опцията за по-лесен достъп до китайския пазар няма да се окажат достатъчни и дългосрочно решение за Peugeot. В същото време Fiat търси възможности да увеличи бизнеса си по-бързо, отколкото настоящият ограничен растеж му позволява. Двете компании се нуждаят от по-голям мащаб на дейността си, подобрена ефективност в Европа и намаление на средните инвестиционни разходи за производството на една кола, които са доста по-високи от тези на големите и по-богати конкуренти. Заедно те могат да постигнат това, въпреки че в някои сегменти от индустрията се припокриват и ще трябва да заделят средства за оптимизацията на дейността. Fiat и Chrysler ще могат да се възползват от идеите на иновативния френски концерн да развият портфолиото си, докато Peugeot ще има по-лесен достъп до пазарите в Северна и Южна Америка.

Подобрена конкурентоспособност


"Fiat се нуждаят да засилят мащаба на дейността, особено в Европа, и определено имат нужда от помощ, за да подобрят продуктите си", коментира човек, запознат с преговорите, цитиран от FT. "Плановете на Peugeot за развитие и обръщане на негативната тенденция ще проработят само ако веднага разширят дейността си", допълва той. Според оценките на Марчионе отпреди няколко години, за да може концернът да остане конкурентоспособен, ще трябва да продава по поне 6 млн. автомобила на година. В момента Peugeot се очаква да продаде под 5 млн. тази година. Общо двете компании ще могат да продадат 8 млн. коли годишно, като оценката е на базата на настоящите им продажби и прогнозите за 2014 г. Така те ще могат да останат конкурентоспособни и да се доближат до лидерите на пазара. Те почти ще се изравнят с Renault-Nissan и ще останат на няколко милиона зад водещите Volkswagen, Toyota и General Motors.

Възможните проблеми

   
Ако все пак преговорите се подновят и се стигне до сделка, има и някои недостатъци и пречки, които могат да повлияят на крайния изход. На първо място, припокриването в някои сегменти, което освен че ще коства пари на компаниите за оптимизация, може да активизира и антимонополните органи по света, които са чувствителни при подобни консолидации. Освен това сред акционерите на Peugeot фигурира и френското правителство, което може да се противопостави на всяка голяма промяна в собствеността на една от компаниите - икони на Франция. Сделката с Dongfeng изправи на нокти властите в Париж, които се опитват да запазят влиянието на френските инвеститори в компанията. Двете компании имат история на сътрудничество помежду си, като Peugeot и Fiat са били партньори поради близостта на двете семейства, които доскоро контролираха концерните. Проблемът е, че семейните дялове и в двата концерна намаляха значително след последните промени на разпределението на акциите. Така дори и семействата Пежо и Аниели да са съгласни за подобна сделка, те ще имат по-малко влияние и по-трудно ще намерят подкрепа от останалите инвесититори.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 1126 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 1077 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Поне 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на магистрала "Тракия"

Проблемните отсечки по трасето ще бъдат обновени за година и половина

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език