Поне 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на магистрала "Тракия"

Проблемните отсечки по трасето ще бъдат обновени за година и половина

Най-ниската цена в случая не означава печеливша оферта
Най-ниската цена в случая не означава печеливша оферта
Най-ниската цена в случая не означава печеливша оферта    ©  Мария Съботинова
Най-ниската цена в случая не означава печеливша оферта    ©  Мария Съботинова

Най-малко 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на най-старите и проблемни отсечки по автомагистрала "Тракия". Това стана ясно след отварянето на офертите от кандидат-изпълнителите на поръчките в петък в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Реконструкцията е разделена на два лота по пътя между София и Пловдив, за които има отделни състезания между строителите. В единия, по-голям лот влизат отсечки на изхода на София и в района край Пазарджик, а в другия, по-малък - такива около Пловдив. Сумата 37.4 млн. евро се получава, ако съберем най-ниските ценови оферти. Процедурата в случая обаче е такава, че цената не е единственият критерий за избора и е възможно реалната стойност да се окаже по-висока. Индикативните цени на двете поръчки са общо 50 млн. евро. Срокът за изпълнение и при двата лота е 18 месеца след подписването на договора със съответния изпълнител, а финансирането идва от програма "Транзитни пътища V" със заем от Европейската инвестиционна банка. Общата дължина на трасетата за ремонт е малко над 46 километра.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vasileva_24 avatar :-?
    someone
    • - 1
    • + 2

    Няма да се учудя, ако изпълнителят пак се окаже Главболгарстрой. И как да не, при такова описание за тях в началната им страница: "ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ е безспорният лидер на българския пазар в строителството на сгради и съоръжения. Вече повече от 40 години ние в ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ създаваме нови места, в които хората да живеят, работят, пазаруват, спортуват и почиват. От основаването си до днес компанията е реализирала проекти с обща застроена площ от над 23 млн. кв. м. Внушителен обем, зад който стои непрестанният ни стремеж за усъвършенстване, оптимизация на процесите и предоставяне на най-качествената услуга на нашите клиенти."
    Чудя се защо ли имат такъв внушителен опит и "безспорно лидерство" на българския ни пазар?!

    Нередност?
  • 2
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • + 2

    По добре би било да има ТОЛ такси за магистралите и да ги поддържат постянно в идеален вид, вместо да ги оправят, когато тотално се скапе пътя! На никой няма да му се обърка бюджета ако трябва да плати допълнителни 5-10 лева до морето!

    Нередност?
  • 3
    cyberdude avatar :-|
    Peter Vasilev

    До коментар [#2] от "Ал Бънди":
    За 5-10 няма да стане - сметките излизат при 20 лв за кола...

    Нередност?
  • 4
    jujo_si avatar :-|
    jujo_si
    • - 1

    да сложат имената на строителя и дадата на всеки участък и да седи там с "рекламна" цел та да видим кои са тия хубостници дето са построили магистала кръпка-до-кръпа от тунела до пазарджик

    Нередност?
  • 5
    jujo_si avatar :-|
    jujo_si

    кръпка-до-кръпка и тук там дупка

    Нередност?
Нов коментар