Поне 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на магистрала "Тракия"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поне 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на магистрала "Тракия"

Най-ниската цена в случая не означава печеливша оферта

Поне 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на магистрала "Тракия"

Проблемните отсечки по трасето ще бъдат обновени за година и половина

4460 прочитания

Най-ниската цена в случая не означава печеливша оферта

© Мария Съботинова


Най-малко 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на най-старите и проблемни отсечки по автомагистрала "Тракия". Това стана ясно след отварянето на офертите от кандидат-изпълнителите на поръчките в петък в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Реконструкцията е разделена на два лота по пътя между София и Пловдив, за които има отделни състезания между строителите. В единия, по-голям лот влизат отсечки на изхода на София и в района край Пазарджик, а в другия, по-малък - такива около Пловдив. Сумата 37.4 млн. евро се получава, ако съберем най-ниските ценови оферти. Процедурата в случая обаче е такава, че цената не е единственият критерий за избора и е възможно реалната стойност да се окаже по-висока. Индикативните цени на двете поръчки са общо 50 млн. евро. Срокът за изпълнение и при двата лота е 18 месеца след подписването на договора със съответния изпълнител, а финансирането идва от програма "Транзитни пътища V" със заем от Европейската инвестиционна банка. Общата дължина на трасетата за ремонт е малко над 46 километра.

Между София и Пазарджик...

Кандидатите за ремонта на първия лот - на изхода на София и край Пазарджик, са седем (виж карето). От тях най-ниска ценова оферта е дало обединението "Рехабилитация Тракия 2014". В него влизат две компании, които са акционери в българското дружество "Газпроект юг", създадено за строежа на газопровода "Южен поток" - "ПСТ холдинг" и "Понстройинженеринг", а третият участник е "Трансконсулт-22". "ПСТ холдинг" по информация от бранша е свързана с Първа инвестиционна банка, а пак според представители на строителния сектор контрол върху нея има и депутът Делян Пеевски. "Понсстройинженеринг" е на строителния предприемач Милко Милков. Офертата на обединението е за 24.54 млн. евро (без ДДС) при индикативна стойност на проекта 30 млн. евро. Критерият за ибор на изпълнител е икономически най-изгодната оферта - което именно означава, че не е задължително да бъде избран кандидатът с най-евтиното предложение.

Задачата е проектиране и ремонт на двете платна на магистрала "Тракия" от изхода на София и част от пътя край Пазарджик - общо 35 км, както и ремонт на пътни възли Церово, Калугерово и Гелеменово.

...и около Пловдив

При другата част от поръчката на АПИ за ремонта на 14 км магистрала край Пловдив най-ниската предложена цена е на обединението "Тракия-инфра", което предлага 12.88 млн. евро (без ДДС) при 20 млн. евро индикативна стойност. В него влизат "Интегрирани пътни системи", "Инфраструктурна компания" и "Станилов". Дружеството "Интегрирани пътни системи" беше свързано с Корпоративна търговска банка, а след скарването на Пеевски и Василев по неофициална информация от края на юни е останало при банкера. "Инфраструктурна компания" също се свързваше с Василев и КТБ, но засега не е ясно към контрола на кой лагер е останала.

Кандидатите тук са общо четири.

Предложенията

Ремонт на лот 27А – общо 35 км от изхода на София и района край Пазарджик, индикативна стойност 30 млн. евро:

- "Иса 2000" - 26.284 млн. евро

- Консорциум "Рехабилитация Тракия 2014" - "ПСТ холдинг", "Понстройинженеринг" и "Трансконсулт-22" - 24.54 млн. евро

- "Лена енжеярия и конщрусойш" - 28.82 млн. евро

- "ГБС Инфраструктурно строителство" - 26.81 млн. евро

- Консорциум "ПАМ – I Пътища" - "Пътстрой 92", "Автомагистрали Хемус" и "Пътища" - Пазарджник – 27.83 млн. евро

- "Трейс груп холд" - 26.48 млн. евро

- Консорциум "АПП Лот 27А' - "Агромах", "Пътища Пловдив" и "Еко – Хидро – 90" - 27.16 млн. евро.

Ремонт на лот 27Б – 14.4 км в района на Пловдив с пътните възли, индикативна стойност 20 млн. евро:

- Консорциум "ПАМ – II Пътища - Пазарджик" - "Пътстрой 92", "Автомагистрали Хемус" и "Пътища" - Пазарджик – 13.25 млн. евро

- Консорциум "Тракия – Инфра" - "Интегрирани пътни системи", "Инфраструктурна компания" и "Станилов" - 12.88 млн. евро

- Консорциум "Иса – Трейс" - "Иса 2000" и "Трейс груп холд" - 14.4 млн. евро

- "ПСТ холдинг" - 13.2 млн. евро

Заб. Всички цени са без ДДС

Източник: АПИ

Най-малко 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на най-старите и проблемни отсечки по автомагистрала "Тракия". Това стана ясно след отварянето на офертите от кандидат-изпълнителите на поръчките в петък в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Реконструкцията е разделена на два лота по пътя между София и Пловдив, за които има отделни състезания между строителите. В единия, по-голям лот влизат отсечки на изхода на София и в района край Пазарджик, а в другия, по-малък - такива около Пловдив. Сумата 37.4 млн. евро се получава, ако съберем най-ниските ценови оферти. Процедурата в случая обаче е такава, че цената не е единственият критерий за избора и е възможно реалната стойност да се окаже по-висока. Индикативните цени на двете поръчки са общо 50 млн. евро. Срокът за изпълнение и при двата лота е 18 месеца след подписването на договора със съответния изпълнител, а финансирането идва от програма "Транзитни пътища V" със заем от Европейската инвестиционна банка. Общата дължина на трасетата за ремонт е малко над 46 километра.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    vasileva_24 avatar :-?
    someone

    Няма да се учудя, ако изпълнителят пак се окаже Главболгарстрой. И как да не, при такова описание за тях в началната им страница: "ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ е безспорният лидер на българския пазар в строителството на сгради и съоръжения. Вече повече от 40 години ние в ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ създаваме нови места, в които хората да живеят, работят, пазаруват, спортуват и почиват. От основаването си до днес компанията е реализирала проекти с обща застроена площ от над 23 млн. кв. м. Внушителен обем, зад който стои непрестанният ни стремеж за усъвършенстване, оптимизация на процесите и предоставяне на най-качествената услуга на нашите клиенти."
    Чудя се защо ли имат такъв внушителен опит и "безспорно лидерство" на българския ни пазар?!

  • 2
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    По добре би било да има ТОЛ такси за магистралите и да ги поддържат постянно в идеален вид, вместо да ги оправят, когато тотално се скапе пътя! На никой няма да му се обърка бюджета ако трябва да плати допълнителни 5-10 лева до морето!

  • 3
    cyberdude avatar :-|
    Peter Vasilev

    До коментар [#2] от "Ал Бънди":
    За 5-10 няма да стане - сметките излизат при 20 лв за кола...

  • 4
    jujo_si avatar :-|
    jujo_si

    да сложат имената на строителя и дадата на всеки участък и да седи там с "рекламна" цел та да видим кои са тия хубостници дето са построили магистала кръпка-до-кръпа от тунела до пазарджик

  • 5
    jujo_si avatar :-|
    jujo_si

    кръпка-до-кръпка и тук там дупка


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK