Инвестициите на Amazon продължават да му носят загуба
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Инвестициите на Amazon продължават да му носят загуба

"Ние работим постоянно усилено над подобряването на преживяванията при пазаруване в Amazon", заяви основателят и главен изпълнителен директор Джеф Безос

Инвестициите на Amazon продължават да му носят загуба

Експанзията засега не носи очакваната възвращаемост на компанията

2692 прочитания

"Ние работим постоянно усилено над подобряването на преживяванията при пазаруване в Amazon", заяви основателят и главен изпълнителен директор Джеф Безос

© Reuters


Големите инвестиции в продукти и услуги, които все още не могат да осигурят необходимата възвращаемост, продължават да тежат на представянето на най-големия онлайн търговец на дребно в света Amazon, пише Reuters. Загубата на американската компания през второто тримесечие достигна 126 млн. долара при 7 млн. година по-рано. Прогнозата на анкетираните от Bloomberg анализатори беше за 66.7 млн. долара. За това тримесечие ръководството на компанията очаква дори оперативна загуба в диапазона от 410 до 810 млн. долара, много над миналогодишната.

Ръст на приходите, срив на акциите

Напълно очаквано след обявяване на резултатите акциите на компанията поетвиняха с над 11.5%, а от началото на годината пазарната й капитализация е спаднала с 10%. "Ние работим постоянно усилено над подобряването на преживяванията при пазаруване в Amazon", заяви основателят и главен изпълнителен директор Джеф Безос от централата на компанията в Сиатъл. Неговата цел е да завладее колкото се може по-голям пазарен дял, в последно време и с доставки в неделя в САЩ.

Amazon продължава да се разраства, доказателство за което е ръстът на приходите. Те са нараснали с 23% през второто тримесечие и са достигнали 19.3 млрд. долара. Прогнозата на мениджмънта е тази позитивна тенденция да продължи, като постъпленията през това тримесечие се очаква да се увеличат с между 15 и 26%.

Скъпата експанзия на Безос води до трупане на загуби, което започва да не се харесва на инвеститорите, които досега винаги одобряваха стратегията на основателя. "Докато имат пари, които да наливат в бизнеса, те ще правят точно това – ще наливат пари в бизнеса", казва Сучарита Мулпуру, анализатор от Forrester Research в Кеймбридж, Масачузетс. "Ако можете да похарчите всичката си печалба и никой да не ви санкционира за това, защо да показвате печалба."

"Скептицизмът се повишава. Трудно да е имаш приходи от 20 млрд. долара и в същия момент да не правиш никакво състояние. Това е истински подвиг", коментира Колин Гилис, брокер в BGC Partners.

На много фронтове В опита си да конкурира по-успешно най-големите си съперници като Apple, Google и Netflix Amazon реши да насочи инвестициите си към нови и разнородни сектори. Този подход затруднява възможността компанията да си осигури необходимата възвращаемост в краткосрочен план. "Amazon има огромен капацитет от възможности и инвестициите й със сигурност ще се отразят на резултатите й в близко бъдеще", заяви Том Шкутак, финансов директор на компанията.

Засега обаче това все още не се случва въпреки мащабните инвестиции на няколко фронта през последните години. Американският гигант пусна новия си продукт Zocalo - онлайн платформа за съхранение на документи. Започна и проект за съхранение на електронни книги. Дълго отлаганото решение за влизане на пазара на смарфони също беше задвижено. Но мобилният телефон, който Amazon реши да произвежда, се оказа по-скоро провал. Компанията желаеше да създаде евтино и функционално устройство, което бързо да добие популярност. Резултатите обаче се оказаха различни и новият телефон излезе скъп продукт с иновативни функции, които не работят достатъчно добре. Въпреки това ръководството планира да вложи още поне 100 млн. долара в популяризирането на мобилния телефон и електронния четец Kindle. "Ще продължим да инвестираме в името на нашите клиенти, разчитайки на това, че ще постигнем рентабилност в дългосрочен план. Със сигурност ще търсим възвращаемост на инвестирания капитал и големи постъпления", обяви Шкутак.

Amazon е критикувана и от отделни книгоиздатели, които се оплакват от методите на гиганта в търговията, който иска да прокара намаление на цените за електронните книги. Наскоро Amazon дори въведе плоска ставка за електронните си книги в САЩ, при която клиентите получават достъп до 600 хил. заглавия за по-малко от десет долара на месец. Цената е почти същата като на популярната услуга за телевизионен и филмов стрийминг Netflix. "Amazon трябва да промени начина, по който мисли да осъществи възвращаемост", твърди писателят на бестселъри Дъглас Престън. Той подготви петиция относно проблема, събрала близо хиляда подписа на негови колеги.

Големите инвестиции в продукти и услуги, които все още не могат да осигурят необходимата възвращаемост, продължават да тежат на представянето на най-големия онлайн търговец на дребно в света Amazon, пише Reuters. Загубата на американската компания през второто тримесечие достигна 126 млн. долара при 7 млн. година по-рано. Прогнозата на анкетираните от Bloomberg анализатори беше за 66.7 млн. долара. За това тримесечие ръководството на компанията очаква дори оперативна загуба в диапазона от 410 до 810 млн. долара, много над миналогодишната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK