С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 28 юли 2014, 17:33, 3049 прочитания

Индия очаква "големия взрив" на смартфони

Все повече производители на умни телефони планират да навлязат в страната с евтини устройства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За повечето основни производители на умни телефони овакантената земя в момента е Китай. Пазарът в най-населената азиатска държава задмина този в САЩ и се очаква да расте допълнително. Вече един от основните показатели за растеж за доста технологични гиганти като Apple и Lenovo са именно данните от Китай. Покрай него в сянка остава един не по-малък като обем и значение – този в Индия. Той се очаква да експлодира през следващите години, като всички големи производители на смартфони започнат да предлагат евтини модели в страната. Според Джон Скъли, бивш главен изпълнителен директор на Apple, следващият Клондайк в индустрията е ясен – пазарът за умни телефони в Индия. "В мобилната индустрия съм от много години и това е най-вълнуващата ми възможност на световно ниво – Индия расте невероятно бързо при смартфоните и има огромен потенциал за развитие", коментира Скъли, цитиран от Financial Times.

Големият стимул

Неговото ново бизнес начинание Obi Mobiles ще се опита да се присъедини към надпреварата за продажбата на смартфони. Според експерти този сегмент в Индия се очаква да се удвои през тази година. Дори в Китай няма подобни темпове на растеж, което привлича все повече вниманието на основните играчи в индустрията. Причината е, че Индия е един от последните големи пазари, в които много малко от потребителите са преминали от обикновени телефони към смартфони. Малко по-рано през юли популярната китайска марка Xiaomi навлезе в страната с нейните евтини, но и изискани модели. От септември Google ще подпомогне повечето производители със своята версия на мобилната операционна система Android One, която е специално оптимизирана за по-евтини смартфони, които ще се търсят на подобни пазари.

В Индия властва основно южнокорейският гигант Samsung, като тайванският HTC и китайският ZTE ще подновят опитите си за пробив. Освен тях има три местни индийски производители, които също участват в разпределението на продажбите.  

Стимулът е голям – около 650 млн. индийци притежават мобилни телефони, но през 2013 г. едва 40 млн. от тях притежават смартфони. Въпреки че като обем продажби Китай е далеч напред, много експерти смятат, че най-голямата азиатска икономика вече е заситена и това превръща Индия в привлекателна възможност.

"Китай вече е наситен пазар", коментира Джауант Кола, телеком анализатор в Convergence Catalyst. "Повечето хора там вече разполагат със смартфони, каквата е ситуацията в САЩ. Но стотици милиони в Индия тепърва ще преминат към умните телефони, затова и производителите вече се събират там."

Страната се превърна в пазара на смартфони с най-голям растеж през първото тримесечие на 2014 г., като продажбите се увеличиха близо три пъти на годишна база, показват данните на изследователската фирма IDC. Доставките на умните телефони са нараснали със 186%, а очакванията са през следващите пет години да се запазва темп от 40% всяка.


Основни играчи и предизвикателства

На пръв поглед в най-благоприятна позиция е Samsung, която контролира една трета от пазара. Контролът й постепенно отслабва от засилващата се конкуренция, особено в лицето на местните играчи. Трите индийски производителя Micrmax, Karbonn и Lava успяха да окупират една трета от пазара. Компаниите разчитат на внесени от Китай евтини устройства. Макар и малко възможно, Apple също може да се намеси сериозно на пазара, въпреки че в Индия се търсят бюджетни смартфони, докато iPhone се цели във високия ценови клас. Подобно на Китай, устройствата във втората по население държава в света не се субсидират от телекомите, което ги прави и по-скъпи за местното население. Местните производители от своя страна се опитват да предлагат максимално бюджетни смартфони с операционна система Android, което кара Samsung и Apple да правят агресивни отстъпки, за да могат да отговорят на офертите на индийските компании. Друго предимство на локалните играчи е, че разполагат с по-добра разпространителска мрежа. Някои от новите компании, които ще се опитат да влязат в Индия, като Xiaomi например, ще разчитат само на продажби онлайн. Условията още са сурови, мобилният интернет в страната тепърва навлиза - в момента се предлага само в най-големите градове и е прекалено скъп за ползване. Освен това има силна езикова бариера – едва един от десет индийци знае английски. Това ще създаде проблем при използването на социални мрежи и мобилни приложения, които са основните дейности на потребителите с умни телефони. Последната и основна пречка е ниската покупателна способност на индийските потребители. Затова се смята, че в близко бъдеще Индия няма да успее да задмине Китай като най-голям пазар.   

Козът за налагане на силно проникване са много евтините смартфони. С Android One Google ще предостави възможност на китайските и индийските производители да предлагат устройства до 100 долара. Но Mozilla планира да продава своите умни телефони с операционната система Firefox (от едноименния браузър) на свръхниската цена от 25 долара – което може да си позволи всеки студент в страната. Тези устройства трябва да се появят до края на годината. Във всички случаи новите играчи и евтините смартфони ще променят из основи пазара в Индия и доста компании ще се опитат да спечелят по-голям дял.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Инвеститорите очакват сериозен спад на пазарите до края на 2020 г. Инвеститорите очакват сериозен спад на пазарите до края на 2020 г.

Технологиите, здравеопазването и енергетиката ще са едни от най-перспективните сектори, показва проучване на UBS

18 ное 2019, 61 прочитания

Построеното от "Трейс Груп Холд" през 2019 г. Построеното от "Трейс Груп Холд" през 2019 г.

Българската компания успешно развива своята дейност на европейския строителен пазар

18 ное 2019, 1242 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Канадската Mundoro ще търси руди и в Северозападна България

Компанията придоби правата за проучване от Caracal Gold за 100 хил. долара

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10