С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 юли 2014, 15:22, 2842 прочитания

Световното първенство не помогна на Puma

60% е намаляла печалбата на компанията през второто тримесечие.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вторият най-голям производител на спортни стоки в Европа Puma продължава да изостава след основните си конкуренти Adidas и Nike, след като отново отчете влошаване на резултатите през второто тримесечие. Все пак те се оказаха по-малко негативни от очакваното благодарение на световното първенство по футбол в Бразилия, което обаче не успя да подобри позициите на компанията, съобщава Bloomberg.

Изоставането


Брутната печалба на европейския производител се срина с 60% през второто тримесечие, достигайки 12.6 млн. евро, а нетната - със 76% до 4.2 млн. евро. Резултатите обаче надхвърлят леко очакванията на анализаторите за съответно 10.4 млн. и 3.6 млн. Листнатата на борсата във Франкфурт компания, в която френската модна къща Kering държи 86%, продължава да се представя по-зле от своите най-големи конкуренти. Според прогнозите Puma ще реализира годишни продажби от 2.9 млрд. евро, което е само 15% от тези на Nike, твърдят анализатори на Bloomberg Intelligence.

От Puma обявиха, че продажбите на спортни екипи, които са повече от една трета от всички, са нараснали с 6.2% до 241 млн. евро за тримесечието. Най-търсени са били фланелките на Италия, Чили и африканските отбори на световното първенство. Въпреки че двуцветните бутонки за турнира са почти разпродадени, приходите от обувки като цяло са спаднали с почти 16% до 277.6 млн. евро. Причината е понижено търсене на стоки, свързани с моторните спортове.

Трансформацията



Една от основните причини за несигурното представяне на Puma в последните години е колебанието на ръководството дали да акцентира върху спортната екипировка или върху спортно-елегантното облекло. В последно време компанията се опитва да възвърне репутацията си на производител на спортна екипировка. Заради това основаната от Рудолф Даслер компания инвестира като доставчик на екипи на английския футболен клуб "Арсенал" от следващия сезон на мястото на Nike. "Фирмата се намира в процес на трансформация, чрез който да засили представянето си в спорта", коментира Фолкер Босе, анализатор в Baader Bank.

Като част от новата си политика компанията прави сериозни инвестиции в реклама и в продуктите, предназначени най-вече за ученици, към които се очаква висок интерес преди започването на учебната година. Със завръщането си към спорта Puma ще започне най-голямата си маркетингова кампания на 7 август, която ще продължи до олимпийските игри през 2016 г. Нейни лица ще бъдат спринтьорът Юсейн Болт, футболната звезда Марио Балотели и голфърът Рики Фаулър.

Изпълнителният директор Бьорн Гулден каза, че продажбите на обувки и национални фланелки са надхвърлили очакванията. Първоначалните продажби на екипите на "Арсенал" пък, които излязоха на пазара през юли, вървели добре, включително в САЩ и Азия. В много магазини се изкупували бързо.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 872 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2149 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Френската Klépierre става лидер сред операторите на молове в Европа

Компанията купува холандския си конкурент Corio за 4.2 млрд. евро

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10