Световното първенство не помогна на Puma
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Световното първенство не помогна на Puma

Световното първенство не помогна на Puma

60% е намаляла печалбата на компанията през второто тримесечие.

2972 прочитания

© MICHAELA REHLE


Вторият най-голям производител на спортни стоки в Европа Puma продължава да изостава след основните си конкуренти Adidas и Nike, след като отново отчете влошаване на резултатите през второто тримесечие. Все пак те се оказаха по-малко негативни от очакваното благодарение на световното първенство по футбол в Бразилия, което обаче не успя да подобри позициите на компанията, съобщава Bloomberg.

Изоставането

Брутната печалба на европейския производител се срина с 60% през второто тримесечие, достигайки 12.6 млн. евро, а нетната - със 76% до 4.2 млн. евро. Резултатите обаче надхвърлят леко очакванията на анализаторите за съответно 10.4 млн. и 3.6 млн. Листнатата на борсата във Франкфурт компания, в която френската модна къща Kering държи 86%, продължава да се представя по-зле от своите най-големи конкуренти. Според прогнозите Puma ще реализира годишни продажби от 2.9 млрд. евро, което е само 15% от тези на Nike, твърдят анализатори на Bloomberg Intelligence.

От Puma обявиха, че продажбите на спортни екипи, които са повече от една трета от всички, са нараснали с 6.2% до 241 млн. евро за тримесечието. Най-търсени са били фланелките на Италия, Чили и африканските отбори на световното първенство. Въпреки че двуцветните бутонки за турнира са почти разпродадени, приходите от обувки като цяло са спаднали с почти 16% до 277.6 млн. евро. Причината е понижено търсене на стоки, свързани с моторните спортове.

Трансформацията

Изпълнителният директор Бьорн Гулден каза, че продажбите на обувки и национални фланелки са надхвърлили очакванията. Първоначалните продажби на екипите на "Арсенал" пък, които излязоха на пазара през юли, вървели добре, включително в САЩ и Азия. В много магазини се изкупували бързо.

Вторият най-голям производител на спортни стоки в Европа Puma продължава да изостава след основните си конкуренти Adidas и Nike, след като отново отчете влошаване на резултатите през второто тримесечие. Все пак те се оказаха по-малко негативни от очакваното благодарение на световното първенство по футбол в Бразилия, което обаче не успя да подобри позициите на компанията, съобщава Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK