Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 31 юли 2014, 17:23, 3206 прочитания

Samsung отчете най-лошите резултати от 2012 г. насам

Печалбата на компанията се понижи с 24% през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южнокорейският гигант Samsung Electronics отбеляза най-лошото си финансово представяне от две години насам. През второто тримесечие компанията отчете огромен спад на приходите и намаление на печалбата за пръв път 2012 г., съобщи Reuters. Продължаващата негативна тенденция за намалението на печалбата и решението на компанията да не променя предварителното разпределение на печалбата допринесоха за най-големия срив на акциите й за последните шест месеца, допълва агенцията.

Негативното настояще и мътното бъдеще


За периода април - юни оперативната печалба на годишна база на Samsung е спаднала с 24.6%, понижавайки се до 7.03 млрд. долара, като това е най-лошото представяне от 2012  г. Същият показател само за мобилния сегмент от бизнеса на компанията е спаднал до 4.3 млрд. долара, което е с 2 млрд. по-малко на годишна база. Големият срив се отрази и на акциите на корейския производител, които поевтиняха с 3.8%. Освен това Samsung е загубил 7 процентни пункта от световния си пазар на смартфони, тъй като вече контролира 25.2% от него, показват данните на изследователската компания IDC.

Политиката, която ръководството следва, е основната причина както за това представяне, така и за появата не песимистични прогнози за следващото тримесечие. За да успее да се справи с основния си конкурент на световно ниво Apple и със съперника си на китайския пазар Xiaomi, които задминаха по продажби Galaxy S5, основният модел на Samsung, компанията обяви нова стратегия. Ръководството на южнокорейския технологичен гигант реши, че ще преразгледа продуктовото си портфолио в ниския и средния ценови сегмент, както и ще наложи по-агресивна ценова политика. Идеята е фокусът да падне върху по-малък набор от продукти на по-атрактивна цена.

"Предвид интензивната конкуренция при цените и иновативните функции, както и пускането на нови продукти на пазара е трудно да се очаква, че печалбата през третото тримесечие ще се увеличи спрямо нивата й от второто", коментира Ким Хенджун, вицепрезидент на Samsung.



Център на вниманието

В опит да излезе от тежкото положение ръководството на компанията реши да заложи на производството на нов продукт. Така погледите се насочват към новата версия на смартфона Galaxy Note, който се очаква да бъде лансиран през септември. Някои от експертите са на мнение, че Samsung трябва да произведе модели с извит екран или с метална рамка, за да може да отговори на конкуренцията от ранга на LG, Xiaomi и др. В унисон с това виждане корейският гигант съобщи, че новият му продукт е със значително променен дизайн, но не издава повече подробности.

Бизнесът с чипове на Samsung отчете 1.8 млрд. долара приходи, в съответствие със солидните резултати на основния си конкурент в тази област SK Hynix. Доставките на памет чипове от моделите DRAM и NAND за персонални компютри и сървъри отчетоха ръст на фона на свиването на бизнеса на южнокорейския производител като цяло. Samsung обяви, че ще продължи да развива тази ниша и ще инвестира значителни суми през следващите месеци. Компанията планира да направи 23 млрд. долара капиталови разходи, като 14 млрд. от тях ще бъдат вложени в бизнеса с чипове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 521 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 650 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon разширява бизнеса си в Индия с инвестиции от 2 млрд. долра

Компанията открива пет нови центъра в страната.

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10