Американският пионер в онлайн търговията Amazon ще инвестира допълнителни 2 млрд. долара в операциите си в Индия. По този начин компанията си поставя за цел да повиши контрола си върху малкия, но изключително бързо растящ индийски интернет пазар за търговия на дребно, съобщава Financial Times.
Перспективни вложения
Световният гигант не разясни точно по какъв начин ще бъдат направен инвестициите, но изрази очакванията си, че растежът, който ще отбележи на индийския пазар, ще бъде може би най-големият за компанията. "Предвид темповете на развитие Индия е на път да се превърне в държавата, в която най-бързо ще постигнем 1 млрд. долара брутни продажби. Никога не сме виждали нещо подобно", заяви Джеф Безос, изпълнителен директор на американската компания.
За да бъдат гарантирани доставките, които се извършват в деня на поръчката, Amazon обяви, че ще открие пет нови центъра в избрани градове. С този ход, както и с вече започнатата телевизионна реклама на продуктите компанията ще улесни своята експанзия на местния пазар, която започна преди година.
"Съобщението, което Amazon отправя, е, че те са сериозен състезател на дълги разстояния. Те ще бъдат конкуренция на Flipkart в битката за пазарно влияние", коментира Прагя Сингх, вицепрезидент в консултантската агенция Technopak.
Борба за пазар
Решението на Amazon стана известно само няколко дни след като лидерът на местния пазар Flipkart обяви, че ще инвестира 1 млрд. долара в подобряване на платформите си за търговия през смартфони. Моментът, в който американският гигант обявява стратегията си, е показателен за изострянето на конкуренцията му с индийския лидер, твърдят анализаторите. Интересен факт е, че и двамата основатели на Flipkart са започнали кариерата си в Amazon.
Причината за интереса към търговията на дребно в Индия е комплексна. От една страна, новото правителство на Нерендра Моди заяви, че ще либерализира този сектор, което привлече вниманието на инвеститорите. От друга страна, стои потенциалният ръст на онлайн търговията в резултат на развитието на технологиите в страната. През тази година индийците са купили стоки по интернет на стойност 2.3 млрд. долара, което е само 0.4% от всички продажби. С ускореното навлизане на смартфоните обаче в следващите шест години онлайн търговията ще заеме 3% от всички продажби, достигайки размер от 32 млрд. долара годишно, прогнозират анализаторите от Technopak.
Компании като Amazon, Flipkart и Snapdeal, която е подкрепяна от eBay, разширяват бизнеса си и преструктурират операциите си на индийския пазар. Във вторник друг голям играч, какъвто е Tata group, също официално обяви намеренията си да влезе в този сектор.
Американският пионер в онлайн търговията Amazon ще инвестира допълнителни 2 млрд. долара в операциите си в Индия. По този начин компанията си поставя за цел да повиши контрола си върху малкия, но изключително бързо растящ индийски интернет пазар за търговия на дребно, съобщава Financial Times.
0 коментара