Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 авг 2014, 16:49, 22915 прочитания

Транспортната компания ПИМК купува още 100 камиона

Сделката е за около 7.5 млн. евро, с което машините на компанията ще станат над 1100

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Миналата година превозвачът инвестира 32 млн. евро за 540 нови камиона.
Една от най-големите транспортни фирми в България става още по-голяма. Пловдивската ПИМК купува нови 100 влекача, съобщи  съсобственикът й Пенко Несторов пред "Капитал Daily". Така единствената неиспанска фирма, возеща дрехите на Inditex, собственик на марките Zara, Stradivarius, Bershka и т.н., вече ще има над 1100 камиона на сметката си. Цената на покупката е около 7.5 млн. евро, като сделката е сключена преди седмици. Камионите трябва да бъдат доставени до края на сепрември – средата на октомври.

Отделно за тази година компанията е предвидила за инвестиции в ремаркета 8 млн. евро. Общият им брой е 400, като 300 от тях ще бъдат за пловдивското дружество, а останалите 100 за турската компания на ПИМК "Генчтур", която работи по превозите Европа - Турция, закупена преди три години заради честите проблеми на българските превозвачи с южната съседка.


1030 и нагоре

Последната голяма покупка на влекачи ПИМК реализира съвсем скоро. През миналата година компанията обяви, че купува 540 нови камиона Mercedes, като инвестицията беше за 32 млн. евро. Компанията традиционно предпочита да купува превозните си средства на финансов лизинг, а не на оперативен, при който те се връщат обратно при производителя, тъй като при продажбата на старите камиони се продават успешно и на добри цени на вторичния пазар. Тактиката, която следва компанията, пък е първо да се намерят товарите, като след това се закупуват и камионите за тях.

Бизнесът на компанията, която през 2000 г. се създава с цел производство на снаксове за износ за Албания и Косово, расте устойчиво през последните години. През 2011 г. приходите на ПИМК бяха 144 млн. лв. През миналата година компанията отново реализира ръст на приходите с 30% и те достигнаха 260.8 млн. лв., което се обяснява както с покупката на голямата бройка влекачи и допълнителния бизнес за компанията, така и с продажбите на стари камиони.



Компанията се занимава основно с превози от Турция и България към Испания, Италия, Франция, Германия, Австрия. Най-голям дял на превозите на ПИМК заемат превозите между страни в ЕС - 45%, тези от България за Европа - 35%, а тези за трети страни - 20%. В предишни години превозите от и за Турция са с по-голям дял, но протекционистичната политика на турската държава към собствените й превозвачи променя съотношението.

Нови и нови ниши

Освен разширяването на парка в момента компанията разширява и складовата си база в Пловдив. Друг проект, по който работи ПИМК, е този за т.нар. ро-ла превози, след като компанията спечели проект по програмата "Марко Поло" на Европейската комисия, която има за цел все повече пътни превози да се прехвърлят към железопътния и морския транспорт, за да се намалят вредните емисии и трафикът по пътищата. Спечеленото финансиране е за 2.5 млн. евро и предвижда влакови композиции от специални вагони да се товарят с ремаркета на превозвача и да се движат между Пловдив и Любляна или Люксембург. В момента компанията води преговори с австрийските железници Rail Cargo Austria, които имат лиценз за жп превозвач на територията на страната. Необходимо е обаче изграждането на специален терминал, на който да става товаренето и разтоварването. И сега компанията използва и е отворена към мултимодалните превози, като за курсовете си към Испания камионите на ПИМК използват два ферибита - от Гърция до Италия и от Италия до Испания, като така пътуването на камиона се скъсява с над 1000 км.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зам.-министърът на екологията и братята Атанас и Пламен Бобокови вече са обвиняеми Зам.-министърът на екологията и братята Атанас и Пламен Бобокови вече са обвиняеми

Според прокуратурата в организираната престъпна група влизат 10 души, за 4 от тях е поискан постоянен арест

30 май 2020, 1602 прочитания

Започна кандидатването за финтех програмата на Raiffeisenbank Започна кандидатването за финтех програмата на Raiffeisenbank

Стартиращи компании могат да се включат до 26 юни

30 май 2020, 572 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производствените компании запазват стабилни финансите си през полугодието

Отчетите няма да окажат влияние върху търговията на БФБ, смятат анализатори

Още от Капитал
Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10