23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla Motors планира експанзия в Китай

Една трета от филиалите на компанията трява да бъдат разположени в страната до края на 2015 г.

3250 прочитания

© DAVID MCNEW


40% от продажбите на компанията се очаква да бъдат генерирани в Азия.

Приходите и загубата на Tesla Motors се удвоиха през второто тримесечие.

Американската компания за електромобили Tesla Motors обяви, че предвижда експанзия в Китай и до края на следващата година една трета от филиалите й да бъдат в азиатската страна. Това става ясно от новата стратегия на компанията, съобщава Reuters. За да бъде изпълнен планът, от ръководството обявиха, че ще заложат на новия Model Х, който предстои да бъде пуснат на пазара. Очаква се той да осигури почти половината от предвидените продажби догодина.

Защо Китай

Tesla пусна луксозния седан Model S на китайския пазар през април тази година, като очакваше на него да осъществи най-много 15% от всички продажби. Повишеното търсене обаче изненада компанията, която започна да пренасочва продукция от други пазари.

"Ние можем да увеличаваме търсенето според волята ни", коментира Елън Мъск, изпълнителен директор на Tesla. "Затрудненията с доставките ни накараха да вложим повече усилия в маркетинга, така че това не разочарова потребителите, на които им се налага да си чакат поръчката."

Сто от всички около 300 филиала на компанията ще бъдат разположени в Китай до края на следващата година. Очакванията са 40% от продажбите да бъдат генерирани в Азия, обяви изпълнителният директор. Според него китайските регулатори няма да се опитат да облагодетелстват местните компании, ограничавайки разширяването на бизнеса на Tesla, както твърдят анализаторите. "Може би са били предприемани подобни мерки в миналото, но не мисля, че сега това е сред основните им цели", коментира Мъск.

Противоречиво второ тримесечие

Резултатите на Tesla за второто тримесечие може да се определят като противоречиви. От една страна, приходите на компанията почти се удвоиха, но същото се отнася и за загубата. Постъпленията за периода са нараснали с 90% спрямо година по-рано и са достигнали 769 млн. долара. Заради ръст на инвестициите обаче загубата нараства до 61.9 млн. долара при 30.5 млн. долара през второто тримесечие на миналата година.

Загубата се дължи на инвестициите във фабриката във Фримонт, която произвежда Model S, а от следващата пролет и Model X. След разширяването заводът вече може да произвежда до 1000 електромобила на седмица, като капацитетът му ще се удвои до края на следващата година. Tesla очаква да продаде около 35 хил. седана Model S догодина.

Компанията произведе рекордните 8763 електромобила Model S през второто тримесечие и продаде 7579 и въпреки това не успя да задоволи увеличеното търсене в Северна Америка и Европа. Компанията очаква да продаде около 7800 коли през третото тримесечие, а произведените автомобили - до 9000. Очаква се износът да нарасне въпреки планираното двуседмично спиране на продукцията, предизвикано от преминаването към нова поточна линия. Tesla Motors предвижда да сглоби над 60 хил. автомобила през 2015 г.

Освен това компанията ще финансира между 40 и 50% от нов завод за по-ефективни батерии за своите електромобили. Стойността му се изчислява на 4-5 млрд. долара и трябва да заработи през 2017 г. Японският технологичен гигант Panasonic също ще участва в изграждането на предприятието, като ще финансира между 30 и 40% от строежа му, обяви през миналата седмица изпълнителният директор на Tesla Елън Мъск.

Поради все още трудно развиващия се пазар на електромобили преди около месец Tesla направи патентите си свободни за ползване. Идеята е иновациите, които компанията прави, да започнат да се прилагат и от други играчи в бранша, като по този начин да се популяризират екологичните превозни средства.


4 коментара
  • 1
    today avatar :-|
    today

    Браво! И аз съм заложил на тази компания, това са колите на бъдещето.

  • 2
    xyha avatar :-|
    xyha

    "Освен това компанията ще финансира между 40 и 50% от нов завод за по-ефективни батерии за своите електромобили. Стойността му се изчислява на 4-5 млрд."

    Това е помощ ,а не обещания за 1 млрд. за "инвестиции" в Африка .

  • 3
    chicago514 avatar :-|
    chicago514

    То хубаво,ама като гледам какво става с другите американски компании,китайските другари са любезни докато се научат и докато откраднат технологии от бъдещето и след това шут.

  • 4
    oligarha avatar :-|
    oligarha

    До коментар [#1] от "today (we are not going to pay)":От Март миналата година досега акциите им скочиха 10 пъти !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK